Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Гранде Пунто 1.4 8v бензин няма мощност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Гранде Пунто 1.4 8v бензин няма мощност

    Здравейте колеги,
    Колата е на 242к километра, но допреди година си беше доста пъргава. Последната година обаче започна да губи мощност и струва ми се се влошава. Двигателя пали нормално и работи устойчиво на тихи и средни обороти, но не може да се изфорсира дори и без товар, дори не мога да направя и адаптация. При подаване на пълна газ оборотите се вдигат до около 6000,но не ги достигат и двигателя сякаш се разсинхронизира, започва някакво гъргорене и оборотите почват да падат. При повторно подаване пак на максимална газ оборотите се вдигат до по-малко от 5000 и пак се разколебава и при всяко следващо изфорсирване максималните обороти са по-ниски от предходния път. Смених свещи, кабели и въздушен филтър преди срока им, няма подобрение. Съмнявах се за налягане на горивото, закачих манометър на рейката, налягането е над 2.7 бара и не пада при подаване на газ. Няма никакви чекове, на две диагностики не намират никакви проблеми освен голям аванс - 11 градуса.
    Въпроса е ако този аванс е голям, какво го причинява. Моля за съвети и ако има мнение за добър сервиз около Враца.

    #2
    Да разбутам малко темата. Извадих рейката с инжекторите, завъртях на стартер, видимо работят добре. Проверих компресията, 13.5 до 14.5 бара на всички цилиндри. Проверих визуално зацепването на агренажа, според белега на маховика на коляновия вал и разположението на гърбиците на разпределителния вал трябва да е ОК.
    А дали това е голям аванс, дали не е малък. Как да проверя детонационния датчик.
    Последна редакция от u4a_se; 03.11.2023, 09:09.

    Коментар


      #3
      Източи цялото гориво от резервоара, провери го.
      Виж как са адаптациите.
      Аванса зависи от детонациите и от горивото - адаптира се.

      Коментар


        #4
        Благодаря за съветите, отварях резервоара и вадих кошницата на помпата защото се съмнявах за запушен филтър. Проблема е от около една година, зареждал съм бензин на различни бензиностанции като съм довършвал предищния *до лампа*, нямаше голяма разлика. Как да видя адаптациите? От последния неуспешен опит да направя адаптация на дроселовата клапа ми остана един мигащ check engine, който не мога да истрия.

        Коментар


          #5
          Почистих МАП сензора, имаше много мазнотии, но и това не даде ефект. Извадих шлауха, идващ от адсорбера и като духам в него няма никакво съпротивление. Не трябва ли да има клапан на адсорбера? Може оттам да е влизал въздух и да бърка МАПа. Запуших щуцера от адсорбера към колекторите но няма промяна на работата на двигателя.
          Трябва ли да се прави някакво нулиране на адаптациите след ремонт? Как да нулирам адаптациите на компютъра?

          Коментар


            #6
            Вчера направих още няколко теста и май стигнах до общо взето две възможни причини.
            Първо изолирах фазорегулатора като излъгах компютъра със съпротивление 10 ома 10 вата на буксата на клапана му. Промяна на работата на двигателя със и без фазорегулатор няма.
            Втората проба беше да извадя първата ламбда сонда. Без нея двигателя вдигна оборотите до ограничител, независимо със или без фазорегулатор. При това горивните корекции заспаха на нула.
            Реших да сложа тапа на мястото на сондата за да пробвам колата в движение и двигателя пак се запуши и спря да развива обороти. Понеже причината вече очевидно беше в изпускателната система, за да разбера дали е катализатора или шумозаглушителя извадих и втората ламбда сонда.
            Когато е отворено преди катализатора двигателя се форсира до ограничител, като затворя преди него и отворя след него двигателя не може да се развърти, явно го души катализатора а не второто гърне.

            Сега въпросите са:

            Дали фазорегулатора ако не работи може при съпротивлението на здрав катализатор да бърка газоразпределението на двигателя толкова или катализатора е тотално запушен и души двигателя?
            Може ли катализатора да е работещ, защото няма миризми или чекове, и да е запушен за изгорелите газове и да души двигателя?
            Или запушения катализатор бърка работата на ламбда сондата и оттам няма мощност?
            Последна редакция от u4a_se; 11.11.2023, 21:38.

            Коментар


              #7
              Здравейте да споделя как сам си реших проблема, може на някой да му е полезно.
              Реших да сменя катализатора. Дотук добре, но нов за модела е 600-700 лева, което за 17 годишна кола ми се струва много. В нета намерих универсални катализатори по 130-150 лева което звучи приемливо а и е еко. Да ама не, поради мястото на катализатора габаритно не може там да се вмъкне универсалния. Говорих със сервизи, които монтират катализатори и резонатори - на мястото на заводския не може, можем да направим нещо но за цена трябва да дойдете на място. Незнам дали е вярно, казаха че универсалния дори да се прекрои корпуса му ще изгори за няколко месеца ако е веднага след генерацията. Освен това на универсалните катализатори не дават гаранция дори при монтаж в сервиз. В китайския сайт намерих само керамиката на катализатора, но има много размери и не знаех какво да поръчам, а и като цена идва колкото универсалните. Реших сам да сваля моя, да го срежа, да извадя керамиката за да я измеря и да си поръчам каквото ми трябва или ако няма вариант да сложа резонатор.
              То хубаво, ама пак греда. Свалих термощита на катализатора и нова изненада - скъсани и двете шпилки на генерацията на първи цилиндър. Значи ако сваля катализатора после трябва да свалям и глава за да разпробивам и вадя скъсаните шпилки. Не ми се влизаше в този филм, а и вече ми писна и реших просто да пробия керамиката и да става каквото ще. Приготвих си дрелка, дълга видия 14мм и прахосмукачка, извадих двете ламбда сонди. Исках да разкача и тръбата след катализатора, за да аспирирам оттам керамичния прах, но там шестостена на гайките беше стопен от температура и реших, че ще аспирирам през отвора на втората сонда, каквото хване това.
              За да не се вдигне много прах и да попадне през отворените клапани в цилиндрите първо с дълга отверка пробих два водещи отвора. Става лесно с въртеливи движения и не се къртят големи парчета, а през тези отвори ще се изсмуква праха при пробиването с дрелката. После пробих общо три отвора 14мм, монтирах горната сонда и запалих двигателя да издуха каквото може през долната, монтирах всичко обратно и съответно тестване. Не можах да повярвам, колата отново е пъргава, абе не е същия мотор. Отзад нищо не пуши, шума поне аз не го намирам увеличен, не светна чека за втората ламбда сонда. Освен това преди пробиването имаше миризма на топло масло и неизгорял бензин, само след около изминати 50км няма никакви миризми.
              Доста дълго стана, май се оправдавм защо не съм пак с катализатор, но при тези цени нямам друг вариант.
              Не агитирам никой да повтаря моя опит, но аз така си реших проблема с мощността на двигателя и съм доволен.

              Коментар

              Working...
              X