Здравейте колеги,
колата е Фиат Брава 1.6 16v, 103 конски сили, 1996 г.
При палене, колата се форсира до 1500 оборота, след това се дави и гасне. Това се случва в диапазон от около 6-7 секунди. При изгасването се чува бензиновата помпа как продължава да върти още около 1-2 секунди. И в следствие в купето мирише на богата смес.
При второто палене няма никакви проблеми и колата си стои на около 1100 оборота докато вдигне нормална температура.
Ако се опитам да я изфорсирам, т.е. да не ѝ позволя да угасне, то при най-малкото забавяне непосредствено след паленето (2-3 секунди), при натискане на педала на газта, то педалът не отговаря и колата не иска да поеме газ и гасне веднага.
Ако при паленето я изфорсирам още при завъртането на ключа, то трябва да я държа на 2000 оборота на усет около 10 и повече секунди и след това по-трудно се случва да угасне.
Този проблем се проявява при първо палене на колата, т.е. ако я запаля след 4 часа от първото ѝ запалване за деня, то няма проблеми. Ако промеждутъкът се увеличи, например съм карал колата сутрин в 8:00ч. и я запаля чак привечер към 19:00ч., то при паленето се дави, но не угасва. Но ако са минали например 24 часа, то колата прави гореописаните проблеми.
Колата е само на бензин. Стъпковото моторче е почистено. Стартерът също е ревизиран. Съмнявах се да не ѝ е гъсто трансмисионното масло и сутрин на студено трудно да завърта диференциала, но след смяна и каране и с 75w90 и с 75w80, проблемът си остава.
Диагностика не я лови, тъй като е от старите модели с 3 pin-а.
Съмнявам се да е самата бензинова помпа, защото реално тя си функционира. Свещите още не съм ги свалял, но са нови, заедно с кабелите и бобината.
Усещам, че няма налягане в колата по отношение на подаването на бензин при първо палене. Но също може и да дърпа въздух в повече от някъде. На таблото не свети нищо, което да индикира проблем при запалването.
Моля за съвети, ако сте имали същия проблем и да кажете какво да правя. Сензор/датчик ли е за смяна, към дросела ли да се насочвам, не знам. Моля за помощ.
колата е Фиат Брава 1.6 16v, 103 конски сили, 1996 г.
При палене, колата се форсира до 1500 оборота, след това се дави и гасне. Това се случва в диапазон от около 6-7 секунди. При изгасването се чува бензиновата помпа как продължава да върти още около 1-2 секунди. И в следствие в купето мирише на богата смес.
При второто палене няма никакви проблеми и колата си стои на около 1100 оборота докато вдигне нормална температура.
Ако се опитам да я изфорсирам, т.е. да не ѝ позволя да угасне, то при най-малкото забавяне непосредствено след паленето (2-3 секунди), при натискане на педала на газта, то педалът не отговаря и колата не иска да поеме газ и гасне веднага.
Ако при паленето я изфорсирам още при завъртането на ключа, то трябва да я държа на 2000 оборота на усет около 10 и повече секунди и след това по-трудно се случва да угасне.
Този проблем се проявява при първо палене на колата, т.е. ако я запаля след 4 часа от първото ѝ запалване за деня, то няма проблеми. Ако промеждутъкът се увеличи, например съм карал колата сутрин в 8:00ч. и я запаля чак привечер към 19:00ч., то при паленето се дави, но не угасва. Но ако са минали например 24 часа, то колата прави гореописаните проблеми.
Колата е само на бензин. Стъпковото моторче е почистено. Стартерът също е ревизиран. Съмнявах се да не ѝ е гъсто трансмисионното масло и сутрин на студено трудно да завърта диференциала, но след смяна и каране и с 75w90 и с 75w80, проблемът си остава.
Диагностика не я лови, тъй като е от старите модели с 3 pin-а.
Съмнявам се да е самата бензинова помпа, защото реално тя си функционира. Свещите още не съм ги свалял, но са нови, заедно с кабелите и бобината.
Усещам, че няма налягане в колата по отношение на подаването на бензин при първо палене. Но също може и да дърпа въздух в повече от някъде. На таблото не свети нищо, което да индикира проблем при запалването.
Моля за съвети, ако сте имали същия проблем и да кажете какво да правя. Сензор/датчик ли е за смяна, към дросела ли да се насочвам, не знам. Моля за помощ.
Коментар