Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Брава 1.6 16v - гасне при палене

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Брава 1.6 16v - гасне при палене

    Здравейте колеги,
    колата е Фиат Брава 1.6 16v, 103 конски сили, 1996 г.
    При палене, колата се форсира до 1500 оборота, след това се дави и гасне. Това се случва в диапазон от около 6-7 секунди. При изгасването се чува бензиновата помпа как продължава да върти още около 1-2 секунди. И в следствие в купето мирише на богата смес.
    При второто палене няма никакви проблеми и колата си стои на около 1100 оборота докато вдигне нормална температура.
    Ако се опитам да я изфорсирам, т.е. да не ѝ позволя да угасне, то при най-малкото забавяне непосредствено след паленето (2-3 секунди), при натискане на педала на газта, то педалът не отговаря и колата не иска да поеме газ и гасне веднага.
    Ако при паленето я изфорсирам още при завъртането на ключа, то трябва да я държа на 2000 оборота на усет около 10 и повече секунди и след това по-трудно се случва да угасне.
    Този проблем се проявява при първо палене на колата, т.е. ако я запаля след 4 часа от първото ѝ запалване за деня, то няма проблеми. Ако промеждутъкът се увеличи, например съм карал колата сутрин в 8:00ч. и я запаля чак привечер към 19:00ч., то при паленето се дави, но не угасва. Но ако са минали например 24 часа, то колата прави гореописаните проблеми.
    Колата е само на бензин. Стъпковото моторче е почистено. Стартерът също е ревизиран. Съмнявах се да не ѝ е гъсто трансмисионното масло и сутрин на студено трудно да завърта диференциала, но след смяна и каране и с 75w90 и с 75w80, проблемът си остава.
    Диагностика не я лови, тъй като е от старите модели с 3 pin-а.
    Съмнявам се да е самата бензинова помпа, защото реално тя си функционира. Свещите още не съм ги свалял, но са нови, заедно с кабелите и бобината.

    Усещам, че няма налягане в колата по отношение на подаването на бензин при първо палене. Но също може и да дърпа въздух в повече от някъде. На таблото не свети нищо, което да индикира проблем при запалването.
    Моля за съвети, ако сте имали същия проблем и да кажете какво да правя. Сензор/датчик ли е за смяна, към дросела ли да се насочвам, не знам. Моля за помощ.


    Последна редакция от Tony23; 28.12.2022, 19:16.

    #2
    Това че буксата за диагностика е с 3 пина не е проблем. Желателно е да се провери какви стойности показват дебитомера и датчика за температура на ДВГ. Но най-вероятно датчика за температура лъже и отчита прекалено ниска температура, което подвежда ЕКУ да впръсква много бензин преди запалване. Ако искаш смени датчика профилактично и виж какво ще се случи.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      вечерта я угаси като издърпаш бущона или релето на бензиновата помпа и я оставиш да угасне.
      Би трябвало сутринта да запали от първи път - само изчакай 3 4 секунди след контакт - преди да въртиш стартера.

      Коментар


        #4
        На рейката от страната на бобината имаш регулатор налягане,който работи с вакуум. Поразгледай маркуча за вакуума и като цяло виж всички маркучи за вакуум. Понеже са с текстилна оплетка често не личи че са заминали.

        Коментар


          #5
          Здрасти,
          ако имаш съмнения в дебит или налягане на горивото, може да закачиш един манометър и да видиш какво става там. Аз използвам най-обикновен от железарията с един тройник. Така хванах сцепен маркуч в резервоара и трудно палене.
          При вас да не се окаже "пикаеща"(или не добре затваряща) дюза, пълнеща цилиндър след дълъг престой? Аз бих почнал с това и другото по реда си. Ако след престой си губи налягането може да се сложи възвратен клапан за да си сигурен в коя посока се изтича бензина.
          Успех и ЧНГ
          Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
          Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

          Коментар

          Working...
          X