Купих Пунто 1.4, 77 кс, 2009 на 03.10. Веднага му сложих газов инжекцион и до момента врътнах 500 км. Абсолютно никакви забележки към двигателя, ходова част, разход и поведение на пътя. За сега съм много доволен.
Аз имам гранде пунто от 7г, 1.2 бензин, само консумативи съм сменял, не ме е оставял никога и 1.4 са бетон, не са капризни, нямат сложни системи, DIY friendly са също, има място за работа.
Искам само да добавя към това, което написаха колегите само още 1-2 неща.
Този двигател 1.4 8V Fire (77 к.с) е доста стар и се предлага в гамата Fiat/Lancia още от 2005 г., както в Grande Punto, така и в други модели на марката.
Единствената по-сериозна разлика при еволюцията на двигателя му в по-късните версии след 2009 г. е свързана с еко нормите и по-конкретно с това, че при Punto Evo вече разполага и със Start & Stop система(при тези които покриват стандарта Euro 5).
Горното е важно, защото двигателите със Start & Stop системи използват малко по-различни стартери и акумулатори пригодени да работят с тази система. Акумулаторите, които се вграждат във Euro 5 версиите на Punto Evo са създадени по т.нар AGM технология.
Повече подробности за AGM акумулаторите в линка: AGM акумулатори
Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza' Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"https://www.fiat-uno.org/
Също се разтича селектора на скоростите, долу на полуоската от към шофьора, от към скоростите започва да тече масло, да не се чудиш от къде е, не е от семеринга, а се стича отгоре
Да, един малък семеринг и още няколко о пръстена вътре мисля, гледах чужди теми, как се прави, карам си така, това тече от 3-4г и не е голяма драма, но трябва да го бутна някой ден. Намира се отгоре на Ск.Кутия. Единственият проблем е, че за тези 4г откакто тече беше останало 500мл масло в скоростите, друго няма какво да стане, това останових като смених семеринга на едната полуоска, като се оказа, че не е от него, а от селектора.
Коментар