Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Отклонение в горивната смес и грешка p1172

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Отклонение в горивната смес и грешка p1172

    Имам Браво 1.4 t-get с монтиран газов инжекцион романо и грешка p1172, която се появява периодично - от 5 до 300 км след триене. Обикновено чека светва при движение около 70 км в час, на четвърта скороск към 2000-2500 оборота. И според мен нещо се е объркало в настройката при тези обороти. Според гугъл P1172 FIAT e проблем с ламбдата. Според другия форум P1172 fault code

    пък е в смесите. Разхода се върти към 9-10 литра газ на сто, предимно извънградско. Наблюдавах и моментния разход и изглежда нормално. Почистих ламбда сондата, но нямаше разлика. Мнения дали да се насоча към смяна или да се пробва с ресет на адаптациите и настройка на газовата ?

    #2
    Смених ламба сонда и разхода падна до 8-8.3 на сто. Но грешката пак се появява. Не ми харесва какво показва температурния датчик, но все пак ще отида при газаджия да огледа нещата

    Click image for larger version

Name:	image_102377.jpg
Views:	582
Size:	227,7 KB
ID:	2756564
    Click image for larger version  Name:	mesp1172.jpg Views:	0 Size:	166,8 KB ID:	2756561
    Прикачени файлове
    Последна редакция от Optimst5; 13.06.2022, 10:21.

    Коментар


      #3
      Виж на живи данни как е температурния датчик,какви температури показва. 120 градуса малко е висока. Виж го на незапален автомобил,дали показва грешно и след това на загрял двигател ,дали ще достигне 120. То и 10,7 волта при 1440 оборота е малко странно. А за другото ресетваш бензиновия комп и при газаджията за едни настройки,или вързваш ГИ и се бориш сам. На газта трябва да има МАП датчик разгледай маркучите дали не са нацъфтяли.
      Последна редакция от kiriluz1; 13.06.2022, 10:57.

      Коментар


        #4
        в движение го гледах - показваше от 77 до 88 градуса. Това когато поглеждах телефона защото все пак не мога да се разсейвам много с него. Въпроса е дали изведнъж датчика се обърква и колата записва грешка или записва грешка от друго. Акумулатора ще го изключа защото записа грешка и с друг акумулатор, който в последствие продадох на човек, който няма проблем с него
        Наистина има мап на газовата, скрит е под капака и мислех че няма. А маркучите изглеждат добре. Смятам че като газаджията я закачи, ще си каже какво и е
        Последна редакция от Optimst5; 13.06.2022, 11:09.

        Коментар


          #5
          Тя колата ти е с турбина и там настройката на газ не е като на атмосферен двигател.Тази грешка показва богата смес в оборотите дето надува турбото,но иди на газаджия да я види,може и от някаква тъпотия да дава ядове. Ти от както я имаш ли светка чека или имаше безоблачен период?

          Коментар


            #6
            откакто си я откарах вкъщи и на следващия ден светна. Ще пиша в кой сервиз съм ходил и как са се справили

            Коментар


              #7
              В Мултиекускан и в Алфаобд като се вържеш с бензиново то ЕКУ на живи данни има ламбда сензор интегратор, това е коефициент ламбда който трябва да е от 0,97 до 1,03. пусни го и гледай като караш какво се случва. По-малко стойност богата смес,по-голяма стойност бедна. Това трябва да се направи след известно време на работа,за да е тръгнала ламбда сондата и с плавно подаване на газ,при рязко подаване и над 3000 оборота не работи,както и при отнета газ на скорост. Виж го на бензин и на газ.
              Последна редакция от kiriluz1; 13.06.2022, 14:27.

              Коментар


                #8
                благодаря, не знаех за това. Ще проверя при първа възможност

                Коментар


                  #9
                  Optimst5 написа: Преглед на мнението
                  благодаря, не знаех за това. Ще проверя при първа възможност
                  Ще те ориентира как са точно нещата. Другия лесен ориентир е времето за впръскване на бензин( injection time msec. ),когато си на бензин и когато си на газ. Като минеш на газ ако намалее значи богата смес,ако се увеличи бедна. Пак в живи данни можеш да наблюдаваш. В най -идеалния вариант трябва да не се променя,но...

                  Коментар


                    #10
                    и това ще проверя

                    Коментар


                      #11
                      Ходих на диагностика и човека каза че сместа е бедна. Обогати я в оборотите от 2 до 3 където беше проблема. След 100 км грешка няма записана. Освен това колата не забива при рязко подаване на газ. Няма да бързам да се радвам, но ако в края на месеца още няма грешка, ще напиша кой е сервиза.
                      Относно ламбда сензор интегратора - стойността се сменяше бързо, но забелязах че хем пада под 0.97 на бензин, хем после отива над 1.03 на газ.
                      injection time msec също много шаваше, гледам че е записало стойности от 4 до 11. Променя се като превключвам от газ на бензин и обратно. На газ, зависи от скоростта, но понякога бе по висока стойността

                      Коментар


                        #12
                        Optimst5 написа: Преглед на мнението
                        Ходих на диагностика и човека каза че сместа е бедна. Обогати я в оборотите от 2 до 3 където беше проблема. След 100 км грешка няма записана. Освен това колата не забива при рязко подаване на газ. Няма да бързам да се радвам, но ако в края на месеца още няма грешка, ще напиша кой е сервиза.
                        Относно ламбда сензор интегратора - стойността се сменяше бързо, но забелязах че хем пада под 0.97 на бензин, хем после отива над 1.03 на газ.
                        injection time msec също много шаваше, гледам че е записало стойности от 4 до 11. Променя се като превключвам от газ на бензин и обратно. На газ, зависи от скоростта, но понякога бе по висока стойността
                        Идеята е при 2000 оборота например да превключиш на газ и след това на бензин и да гледаш какво се случва може и на място да го направиш,иначе ясно че нещата се менят спрямо оборотите и натоварването и в движение сам ще е трудно да се справиш. То и на място ще покаже бедна или богата е сместа.
                        Ако при 2000 оборота на бензин примерно е 4 милисекунди и като минеш на газ увеличи на 6 милисекунди значи че сместа е бедна,ако ги намали на 3 милисекунди значи е богата. Стойностите на времената които ти пиша са примерни ,но това е принципа,с ламбда принципа е по-голямо от 1 бедна смес ,по-малко от 1 богата т.е. ако на бензин при 2000 оборота е 0.97 и минеш на газ без да мърдаш оборотите при бедна смес ще покаже стойности над 1,03.
                        Последна редакция от kiriluz1; 14.06.2022, 22:23.

                        Коментар


                          #13
                          не се сетих да пробвам на място, но ще проверя

                          Коментар


                            #14
                            Optimst5 написа: Преглед на мнението
                            Ходих на диагностика и човека каза че сместа е бедна. Обогати я в оборотите от 2 до 3 където беше проблема. След 100 км грешка няма записана. Освен това колата не забива при рязко подаване на газ. Няма да бързам да се радвам, но ако в края на месеца още няма грешка, ще напиша кой е сервиза.
                            Хиляда км след настройката вече няма грешки за бедна смес. Сервиза, който посетих, беше София ауто газ в Лозен. Препоръчвам ги на всеки, който има нужда от настройка на газовата система
                            Последна редакция от Optimst5; 01.07.2022, 12:45.

                            Коментар

                            Working...
                            X