Привет,Проблема е като е студена - паля, оборотите отиват където трябва(към 1200) и след малко ако не подам газ падат ниско долу и следва или гаснене или сама си ги качва пак където трябва, като тогава е възможно в следващите 2-3 секунди пак да паднат. С леко помпене на гаста всичко е ОК. Цялата тая ’чепатост’ се оправя доста бързо - за по-малко от 10 секунди. Забелязвам, че преди да мръдне стрелката на температурата двигателя доста вибрира - може и да е нормално. Също понякога както съм я пуснал по инерция на скорост и като освободя от скорост се случва оборотите да паднат доста под нормалните 800 и тогава в общия случай сама си ги нормализира, но макар и рядко се случва да изгасне. Сменено е стъпковото моторче и след почистване и на дъпката където влиза(с флакон въздух под налягане) не е гаснела, но пак понякога много падат оборотите. Май се случва като пусна рязко съединителя като освободя от скорост както е по инерция и то май само с бензини с добавка, знам ли.Малко предистория, дето може да има връзка - като я взех е била карана известно време без резонаторната кутия на въздуховода и е гълтала от там въздух. Чистил съм до блясък дроселовата клапа откъм въздуховода, смених стъпково моторче, датчика със синята капачка в/у термостата, свещи. Няма проблеми с високи обороти и разхода и е като по учебник - 8+ във Варна.Някой да е имал и решил такъв проблем?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Студен старт на Brava 1.6 ELX
Collapse
X
-
Да добавя какво забелязах. Съмняваше ме, но я ’наблюдавах’ 10-тина дена и винаги неизменно се случва така:Като я запаля сутрин и се случва горепосоченото, след 10-тина секунди оборотите се стабилизират, но не работи както си трябва и след около минута се чува едно ’шшшшшшшшт’ за около 2 секунди, в този момент качва малко оборотите с около 100-150 и после е перфектна!? Някакви идеи?
-
Маи целия форум е "заразен" с тоя проблем които има 1.6 мотора що се е изписало за тва трудно палене и самоволно гаснене и още не е намерен проблема. Сигурно ни е полазил някои вирус или ни е хванала някоя голфаджииска клетва това в кръга на шегата но до сега никои не е написал че е решил проблема, хората сменяха МПХ, МАП сензори , датчици, ко ли не смениха и не се оправя. Е на, моята и тя такавъртя пали всичко ок но ако до 4-5 сек не подам малко газ почва да губи обороти и наи вероятно гасне. Паля пак всичко ок след малко пак почва да се чуди този път може и да не изгасне но ако изгасне от третото палене вече всичко е ок. Мисля си че цялата беля е нещо по управлението на тва моторче или нещо реагира твърде бавно или застава в некоректно положение. И това само сутрин при първо палене или ако колата е седяла доста преди пак да я паля.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
И още нещо забелязах - ако разкача акумулатора и после 100-тина км колата се държи нестабилно на свободна и студения старт сутрин е отвратителен. След това се оправят оборотите на свободна, както и студения старт почти се оправя. Аз си мисля че проблемите са в токовете или кабелите на ECU. Дали се продава целия комплект кабели с буксите, дето излизат от ECU? Някой да ги е сменял?
Коментар
-
а бе хора от няколко дни се занимаваме с подобен проблем само че става въпрос за пунто 1.2 ........ студения старт е толкова клатещ, и след окуло 5 сек. вдига до 1000 оборота....... лошото е че и при топъл двигател реагира толко бавно, направо ще кажеш че не е тази кола...... сменено е какво ли не, и ло6ото е че вече 5 сервиза смени, последно "вантотрейд" и само даваш пари а резултата клони само към лошо!!! някои има ли препоръки за коректност на монтажа на стъпковото моторче? Нужда от почистване и тем подобни механични проблеми...... гълтане на въздох...... гарнитури? колата е добра и не е за хвърляне..... карам типо с карборатор и там всичко си правя сам и е лесно стига да имаш желание)))))) успех на всички и пишете!!!!!!!fiat divak
Коментар
-
Днес реших сутринта да видя как се държи акумулатора като запаля на студена кола. Закрепих мултимер за клемите, изведах го да ми е дисплея точно пред мен и се получи следното:1. Преди да запаля беше 12V;2. В момента на палене падна на 10V;3. Като запали качи малко над 14V;4. След 1-2 минути като позагря падна под 14V и мотора утихна и заработи равномерно.Нормално ли е да отива над 14V като е студена? Някъде към 14,05-14,07 показваше мултимера.
Коментар
-
wwalker написа:Днес реших сутринта да видя как се държи акумулатора като запаля на студена кола. Закрепих мултимер за клемите, изведах го да ми е дисплея точно пред мен и се получи следното:1. Преди да запаля беше 12V;2. В момента на палене падна на 10V;3. Като запали качи малко над 14V;4. След 1-2 минути като позагря падна под 14V и мотора утихна и заработи равномерно.Нормално ли е да отива над 14V като е студена? Някъде към 14,05-14,07 показваше мултимера.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
wwalker написа:Вкарваш ме в някъв филм ти... Защо си мисля, че 14+ волта не са нормални... четки за смяна е май работата. Половината го имат тоя проблем и няма оправия. Ще взема да пробвам как ще е с акумулатора от другата ми кола.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Мда, акумулатора ми е перфектен. То и окото му си свети зелено де, ама бях длъжен да пробвам с друг, че все пак е на 10г ветерана. Незнам дали вече се намира такова качество и в ’белите’ страни. Май ще зарежа проблема, дето и без това го няма като заредя от една бензиностанция дето ми е под носа, пък не слагам от там щото не приемат плащане с дебитна карта. Само от там ще слагам вече и толкова. Като го развалят и там ще му мисля.
Коментар
-
Малко развитие по темата... макар и странно.Нищо не съм пипал по чепатия студен старт сутрин. Опасявах се, че зимата проблема ще се задълбочи, НО напротив, колкото и да е странно, когато навън е около/под 10’ температурата проблема просто го няма Това малко ме озадачава. В крайна сметка се оказва, че при 15+ градуса сутрин след първо палене няколко секунди оборотите играят(мъчи се и да гасне) и после около минута върви малко чепато докато мръдне стрелката, а при по-ниска температура няма никакъв проблем!?Идеи? Всичко клони, според мен, към температурен датчи - сменени са на термостата със синята букса, както и на входящия въздух. Знам, че не е кой знае какъв проблем, но просто ми е интересно какво може да е.
Коментар
-
wwalker написа:Малко развитие по темата... макар и странно.Нищо не съм пипал по чепатия студен старт сутрин. Опасявах се, че зимата проблема ще се задълбочи, НО напротив, колкото и да е странно, когато навън е около/под 10’ температурата проблема просто го няма Това малко ме озадачава. В крайна сметка се оказва, че при 15+ градуса сутрин след първо палене няколко секунди оборотите играят(мъчи се и да гасне) и после около минута върви малко чепато докато мръдне стрелката, а при по-ниска температура няма никакъв проблем!?Идеи? Всичко клони, според мен, към температурен датчи - сменени са на термостата със синята букса, както и на входящия въздух. Знам, че не е кой знае какъв проблем, но просто ми е интересно какво може да е.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар