Пичти всеки ми казва че гаста супер много прецаква двигателя :D но като си разглобих двигателя изглежда чисто нов в сравнения с двигател ,който е каран само на безин и е на 100 000 км. по-малко от моя (липсват ми копчета от клавиатурата
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Газта прецаква ли двигателя
Collapse
X
-
Значи това с газта е такива митове и легенди, че не е истина! Значи ще споделя личните си впечатления и знания по въпроса за газта основани на изминатите вече към 150000км. с две коли на газ.Значи, газта не съсипва двигателя, когато е монтирана правилно. Ако монтажа е правен от пишман майстори, може да се стигне до гърмежи, счупени кутии за филтри, дебитомери и криви клапани. Но това не е проблем на газта а на този дето я монтира.Ако горното условие е изпълнено и колата е с добре сложена газова система, при продължителна експлоатация мотора вътрешно е много по-чист. Причината е, че газта не отделя сажди. Обаче, при каране на газ по външната част на клапаните се образува наслояване на нещо като бял тибишир. То обаче не води до влошаване на работата на двигателя. Други негативи при карането на газ са с маслото. На всякъде в нета, пише, че понеже при работа на газ не се отделят сажди като при бензина маслото се запазва по-дълго време и може да се сменява на по-дълги интервали. Това е вярно но до момента със смените. При карането на газ особенно в градски условия на къси разтояния, в двигателя се отделят много водни пари. Затова и кола на газ пуши повече зимно време. Тези водни пари влаят негативно на маслото - всички знаем какво става като се смеси то с вода. Затова маслото си губи мажещите свойства по-бързо от колкото ако се кара на бензин макар и да изглежда много по-чисто. Точно на тези водни пари се дължи и наслагването по капачката на маслото при някой коли на едно бяло кафеникава пяна. Та ако се кара на газ аз лично съветвам да се сменява маслото на 7-8 хиляди километри, което не е лошо и с оглед на качествените масла в България. Последния проблем идващ от карането на газ е по-бързото съсипване на гърнетата заради вече споменатите водни пари и конденза който е в пъти по-голям от когато колата се кара на бензин. Като цяло обаче, освен налагането на по-чести смени на консумативите, газта не "разваля" двигателя. Дори при работа на газ добре монтирана система в много случай работи колата много по-тихо и равномерно. При каране на газ за да нямате с нежелани детонации и голям разход е важно да имате напълно изправна запалителна система. Навременната смяна на свещи и кабели е много по-наложителна при каране на газ от колкото на бензин и разликата при смяната им е много по-осезаема.Предимствата при карането на газ са разбира се видни за всички. Според мен си заслужава инвестицията в газова система. Аз лично минах на газов инжекцион на последната си кола. Много съм доволен и всичко работи перфекно. Моя съвет е, че от карането на газ се спестява достатъчно, че да си сменяваме консумативите на време и да не правим икономия от 30лв. за свещи и т.н. Профилактичните прегледи и монтаж в сигурен и реномиран сервиз съща са една от съставките да имат само приятни мигове с газифицираната си кола.
-
u_bo
Scorpion_BV написа:Значи това с газта е такива митове и легенди, че не е истина! Значи ще споделя личните си впечатления и знания по въпроса за газта основани на изминатите вече към 150000км. с две коли на газ.....
Коментар
-
tinalex написа:Газта прецаква двигателя,но много по-бавно от бензина.Най-добре се запазва двигателя ако не му се дава да гори ни бинзин,ни газ.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Колеги, моля за малко уважение, независимо от писателските възможности...Газта според мен си прецаква двигателя колкото и бензина, стига да се сервизира на време.Принципно двг не е правен за газ, но моите впечатления са че разликата е пренебрежителна.Стига всичко останало да е в нормата - сервизиране, каране...Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Не искам да излезе като заяждане ама дългия текст на колегата си е чисто успокоение за всички които употребяват газ за гориво.Никои нищо не споменава за падането на мощността което е осезаемо,нито за проблемите когато стегне студ,за задавяници,прекъсваници и прочеее?С две думи нафтата за топлене,газта за готвене а бензина е за каранеFIAT Punto 1.6 GOLF`S KILLER
FIAT Bravo 1.6 16v моят домашен любимец
LANCIA Ypsilon Elefantino blu
http://fiat-bravo.oneinform.com/teh.html
http://automedia.investor.bg/catalog.../cartech_4479/
Коментар
-
Re: Гаста прецаква ли двигателя
Dr.DEATH написа:Пичти всеки ми казва че гаста супер много прецаква двигателя :D но като си разглобих двигателя изглежда чисто нов в сравнения с двигател ,който е каран само на безин и е на 100 000 км. по-малко от моя (липсват ми копчета от клавиатуратаФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Износването на двигателя на бензин е доста по голямо от същото на газ, Причината- бензина има много по голямо отмиващо деиствие от газта, колкото и финни да са капчиците или мъглата впръсната от инжекторите все пак си има течна фаза която отмива маслото от стените на цилиндрите особено при студен мотор. Това нещо няма как да стане при газта така че мазането на цилиндрите на газ е в пъти по добро от на бензин. Единствено страдат клапаните на газ, но това не е болка за умиралка едно е да направиш клапани друго цял мотор. Детонациите на газ са доста по "меки" от тези на бензин от което добре пък се чувстват коляномотовилковия механизъм. Верно че мошноста пада на газ но все пак не сме на състезание а имаме за цел да стигнем от точка А до точка Б с възможно по малко средства. Да не забравяме също и едно изключително голямо предимство на газта-екологията, като се има предвид състоянието на атомобилния парк в Бг и колко коли от него отговарят на някои еко норми, газта е незаменимото екологично гориво. Представете си всяка жигула голф форд фиат или къвто и да е там стар барутник се движи на бензин из града е как мислите ще може да се диша тогава, да не говорим за задръсванията в софия в които се виси с часове всеки ауспух да бълва кълбета вредни емисий. Така че газта оправдава средствата и нервите с неяПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Slavi_Lancia написа:Износването на двигателя на бензин е доста по голямо от същото на газ, Причината- бензина има много по голямо отмиващо деиствие от газта, колкото и финни да са капчиците или мъглата впръсната от инжекторите все пак си има течна фаза която отмива маслото от стените на цилиндрите особено при студен мотор. Това нещо няма как да стане при газта така че мазането на цилиндрите на газ е в пъти по добро от на бензин. Единствено страдат клапаните на газ, но това не е болка за умиралка едно е да направиш клапани друго цял мотор. Детонациите на газ са доста по "меки" от тези на бензин от което добре пък се чувстват коляномотовилковия механизъм. Верно че мошноста пада на газ но все пак не сме на състезание а имаме за цел да стигнем от точка А до точка Б с възможно по малко средства. Да не забравяме също и едно изключително голямо предимство на газта-екологията, като се има предвид състоянието на атомобилния парк в Бг и колко коли от него отговарят на някои еко норми, газта е незаменимото екологично гориво. Представете си всяка жигула голф форд фиат или къвто и да е там стар барутник се движи на бензин из града е как мислите ще може да се диша тогава, да не говорим за задръсванията в софия в които се виси с часове всеки ауспух да бълва кълбета вредни емисий. Така че газта оправдава средствата и нервите с неяN.Y. State of Mind
Коментар
-
При добре настроена горивна смес,което предполага задължително "ламбда-контрол" газта щади повече двигателя.А при тия цени на бензина просто си е задължително да се кара на газ.Клапани се правят.За ползата за чистотата на въздуха е ясно,всеки е седял в задръстване зад някой стар дизел или бензинов звяр на сто години.Откъдето и да го погледнеш си заслужава.FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар