Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Brava 1.4 12v ...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с Brava 1.4 12v ...

    Първо здравейте на всички, много добър и полезен форум, нов съм и за 3-4 дена бая информация попих :D. Та към проблема/те - миналата седмица си взех Brava 1.4/12V (59кВт/80ks), и както всеки келеш на моята възраст, който неразбира мн. мн май се набутах, първо ми се прецака безиновата попма, ама нея как да е я разглобихме и оправихме беше просто блокирала, но проблема дойде вчера - както обикновенно си я запалих, всичко 6, ама се появи странен шум от двигателя, необърнах особено внимание и продължих, и неусетих кога спря. Днес пак я запалих и пак същото , отворих капака да я чуя - бие на нещо като тракане (нещо като раздрънкан дизел :D) веднага се заслушах да не е клапан нещо, но ако беше нямаше да спре, а това почва и спира (когато загрее), да подчертая не съм сменял нищо - масла филтри ремаци .... , само дреболий като стопове, жабки ....... , погледнах маслото - станало е на боза, записах час на сервизза смяна на всичко необходимо, но това ме притеснява да не излезе нещо наистина сложно, обяснявам си го че нещо несмазва добре , влюбен съм в колицата и това че за 2 седмици имам 2 дена каране, а др само ремонт неможе да ме спре :D , съжалявам за големия роман, исках да съм максимално точен. Моля ако на някой му идва на идея къде е проблема да помага.
    Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
    Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

    #2
    Честита придобивка!Със здраве да си я караш и дано да нямаш големи ядове,но това,че маслото е като боза не говори добре.Намирисва ми на смесено масло с антифриз и от там става на парцали и точно като боза.Най-много отлагания има по капачката,щеката и евентуално в разширителния съд на охлаждащата течност.Причините за това са издухана гарнитура на главата и (или) пукната глава.В резултат на смесването малото си губи смазочните качества и от там може да ти идва тракането,което не е добре.Значи преди да смениш консумативите задължително иди на майстор (но не някой пишман майстор) Мисля ,че си от Русе.Във форума има хора от там,които разбират от коли и една консултация с тях не е излишна.Мен ако ме питаш не карай колата ,докато не разбереш дали съществува описаният от мен проблем,за да не правиш ремонт на двигателя!И когато си сигурен,че всичко е ОК си обслужи двигателя (смяна на ангренажен ремък,ролки,масло,преглед на свещи,кабели и въобще една диагностика.)Принципно тези неща се гледат преди да се купи колата,но вече е късно.Успех!
    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

    Коментар


      #3
      Първо мерси за бързия отговор, да от Русе съм, откакто започна тракането не съм я карал много даже по най-бързия начин се докопах до нас. Но като се замисля може и от по рано да ми е прилопвало леко, но днес след като я изрязах малко и загря -спря, после изведнъж пак започна .... , да забелязах капачката беше бая оклепана с мизерии, на щеката не бих казал че има отлагания. Явно наистина първо ще искам да погледнат този проблем и евентуално ако има надежда ще продължа с другите облужвания. Ех, че ме е яд много ме грабнаха тези фиатчета. Още един път мерси
      Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
      Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

      Коментар


        #4
        Погледни вътре в казанчето на охладителната течност.Ако мизерийте са много по капачката на маслото не е добре.Принципно може да има малко зимно време,когато колата се кара на късо разстояние и конденза не може да се изпари от маслото.Ако се стигне до отваряне на мотора задължително си продухай маслената магистрала и някакви гумички по нея се сменяли.Порови се във форума за повече инфо.ПОлзвай търсачката.
        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

        Коментар


          #5
          Както казаха колегите тази боза не на добре не апли въобще колата, за мен е прецакана гарнитура което е най малката беля, не дай си боже да има покнато по глава или блок че трудно се открива. Последващата беля е прецакване на биелни и основни лагери, разпределителен вал и т.н. поради липса на смазочна течност, т.к. тази боза е всичко друго но не и смазваща. Пожелавам ти да се разминеш само със смяна на гарнитура.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            Наистина мизерии има, колата я забелязах, че е удряна отпред в дясно и има бая сменени неща с нови, взех я със зимните гуми още и си личи че много много не са карани явно тогава е станала белята. Да изчетох бая неща из форума и специално за тези дефектни мотори. Разбрах и това за гумичките, явно наистина не е измислен като хората, но дано не се стига до там, за това си мислех ако сменя маслото и го наблъскам с добавки за изчистване дали няма да спре да стърже , пък тогава евентуално ако пак е така да се отваря П.П сега се сетих като закъсах с бензиновата помпа извадих лолите, крайна лява беше буквално мокра цялата вътре и имаше някаква течност около свеща която вреше, след това се изпари. В автокъщата глупаците ми казаха че там трябвало само да сменя свеща защото прекъсвала отвреме навреме .
            Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
            Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

            Коментар


              #7
              Ами на мен много ми намирисва на пукната глава,щом е имало течност при свещата и от там ти идва белята.Ако е така,то тези са те прецакали много яко,като не са ти казали за дефекта.Все пак задължително преглед при майстор и да не се кара!Краш майстора до колата.Огледай около тази свещ за виими пукнатини по главата.Всичко се оправя,но въпроса е колко пари ще дадеш.Относно смяната на маслото,то аз първо бих решил проблема,защото ще сложиш масло за 60 лева,ще минеш 100км,ще отвориш двигателя за ремонт и ще хвърлиш новото малсо на вятара,т.е. 60 лева,зашото ще е станало на л.....о.Все пак не се стряскай!Може и да бъркаме и дано да не съм прав,но задължително добър майстор да си каже мнението!п.с. Пиши как се развиват нещата!
              Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
              Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

              Коментар


                #8
                Мдам, прав си мислех си, че уж ще мина по-тънко ако само го сменя но едва ли, записах час при майстори, от познати разбрах, че много разбирали, незнам ще си покаже, но ще я карам там чак на 10-ти, нямали места по-рано, каво ще я карам направо ще я дръпна до там да не стане по- голям фал. Естествено тук за 2 дена ми напълниха главата с мнения от сорта - защо си взе фиат, голфовете били най-издръжливи ...... ,но не мисля да се предавам, каквото и да е, ще подкарам колицата . Естествено ще пиша какво е станало (ако не се наложи да продам компа за части на колата :D ).
                Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                Коментар


                  #9
                  svetli4a написа:
                  Мдам, прав си мислех си, че уж ще мина по-тънко ако само го сменя но едва ли, записах час при майстори, от познати разбрах, че много разбирали, незнам ще си покаже, но ще я карам там чак на 10-ти, нямали места по-рано, каво ще я карам направо ще я дръпна до там да не стане по- голям фал. Естествено тук за 2 дена ми напълниха главата с мнения от сорта - защо си взе фиат, голфовете били най-издръжливи ...... ,но не мисля да се предавам, каквото и да е, ще подкарам колицата . Естествено ще пиша какво е станало (ако не се наложи да продам компа за части на колата :D ).
                  Не се коси за каручката, всичко се оправя. Колкото до голфовете аз съм свидетел на изпушила гарнитура на голф3, отзад беше като руски самовар и то се издъни при форс на 120, на другия комшия с голф 3 по default по капачката на маслото си държи пяна една такава беличка като каймак на нес кафе така си доде от западо. Така че тези градски легенди за голфовете са мижи да те лажем и те се правят от желязо така че и те се чупят.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    Дудулия не го стряскай така момчето, все пак доста по-вероятният проблем е само гарнитура на глава, което ще му излее може би до 150лв., ако не го натоварят много. Оттам нататък сменяш масло и антифриз за още 70-80 и си перкаш :D
                    N.Y. State of Mind

                    Коментар


                      #11
                      Първо мерси на всички, както обещах по-горе, ще пиша какво е станало. Ами днес занесох колата на майстор (след седмица чакане за час), не бях я палил от първото ми мнение тук (30 май ). Сутринта си запали, всичко както трябва, звук неиздаде, занесох я и му обясних преди да тръгне да и прави обслужване да погледне за какво става въпрос. Тъкмо се прибрах и ми звънна да си я прибера защото проблема бил по-голям. Както и да е отидох, какво отварял, гледал - думите му бяха че вътре всичко било на лайна - някакви маслопроводи били запушени и омаслявало в момента само една гърбица, (каквото и да значи това) и имало адски много нагар. След цял ден обикаляне намерих един познат на баща ми който се нави да я отваря и почва. Доколкото разбрах, за смяна е вал, кобилици и главата ако е засегната и тя, двигателя трябвало да се отваря и да се пречисти всичко, долу картера също, да се погледнат и лагерите .......... Човека обясни че е имал подобен случай - след продължително каране с едно масло - някакъв боклук, след това е сменено и е сложено ново по-добро, след което всичко се затлачва с нагара от старото. Оффф направо незнам, започвам да се замислям направо за друг мотор баси :D. Поздрави и ще пиша накрая какво - що е сменено.
                      Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                      Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                      Коментар


                        #12
                        Не че нещо искам да кажа колега, но тоя мотор специално е дооста проблемен. Има много написано из форума.Пиши какво се случва...успех и стискам палци.
                        Brava 1.6 16v ELX 2001г.
                        Punto М2 1.2 SX 2000г.
                        МРАЗЯ НАП!!!

                        Коментар


                          #13
                          Много кофти работа колега.Тези дето са ти продали колата са за бесене Те са знаели за проблема на колата и не са те информирали.Просто са те набутали.Сега вариантите са два.Или сменяш с друг мотор този или го ремонтираш.Преди да почнеш с ремонтите питай колко ще ти струва труда и какви части ще са необходими за смяната.След това се консултирай тук от къде да си вземеш частите,за да не се набуташ отново.Въобще допитай се!Имай предвид,че ако вземеш друг мотор няма да знаеш какво е неговото състояние!Хайде успех и не се коси.Обичай колата си и тя ще ти се отблагодари!
                          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                          Коментар


                            #14
                            Мотора няма да е толкова проблемен ако му бяха сменяли маслото поне веднъж за 10 години... Моя също беше тотално черен вътре и направо се чудех как не се е получило т.н "черна смърт". 1000лв ще те оправят, добре е да се сменят и гумичките на маслената магистрала. И майстора да не забрави да стисне хидравличните повдигачи на менгеме преди да ти сложи новия вал. Тоя ремонт, който ти предстои го правихме долу пред гаража, така че ако имаш конкретно въпроси питай. Майстора каза ли ти от какво маслото ти е станало на боза, защото 100% не е от износения вал и кобилици. И да не стане така, че два пъти да отваряш моторя.
                            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                            Коментар


                              #15
                              Ами да мисля че горе споменах от какво каза че е. Старо масло, сменено с ново без да се прочистят нагара и изобщо всичките мизерии от него. Тези дни трябва да се обади да обясни по-точно за какво иде реч. Незнам ако е само 1000 лв добре, но мисля че каза че само главата излизала толкова, нз. И да, не мисля да се отказвам от колата, с всичките и дефекти изобщо по купето и мотора си ме радва . Баси най ме дразни че всичко стана като по план. Купих я ,всичко 6, докато я регистрирам там кат-мат ,пак добре и накрая бааам - копелетата, с извинение са знаели, но ... вече късно.. П.П dudulia да като разбера всичко ще пиша за частите, сега изнамерих от форума едно сайтче и от него долу-горе сверявам цените, нз с 2-ра ръка мн мн не ми се рискува.
                              Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                              Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                              Коментар

                              Working...
                              X