Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Промяна на оборотите на Bravo 1.6 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    и аз скоро си взех Бравото и то така щом запали и моментално вдига 1200 оборота,въпреки,че съм имал и случаи кадето ги прави по 2000 и нагоре.Някои има ли идей освен всичко дотук от какво друго може да е??? Yellow_Flash_Colorz_PDT_34
    Fiat Stilo Abarth 2,4 170hp!

    Коментар


      #17
      Според мен това явление може и да е нормално
      Fiat Bravo, 1.6 SX, 16V, 76 kW

      Коментар


        #18
        Не е! Днес беше около 25 градуса на вън даже и повече паля и хоп 2000-2200 оборота. Все си мисля, че е МПХ. След 3 дни ще го сменя и ако се оправи колата ще пиша. Дано е от това, че напразни инвестиции много мразя.
        The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

        Коментар


          #19
          Re: Промяна на оборотите на Bravo 1.6 16V

          georgibo написа:
          Junkey написа:
          Здравейте колеги,Наскоро си взех Bravo - то, но имам следния проблем. При запалване сутрин или при студен двигател вдига оборотите много до 1500 - 2000 об./мин. Някои може ли да ми каже дали това е нормално. Минах на комп. диагностика и нищо не показа. Свещите са сменени . Благодаря предварително.
          Здравейте,аз имах същия проблем и го реших със свалянето и почистването на стъпковото моторче.Вземете си глава 22G и огверка,развиите двата болта на корпуса на моторчето и го изкарайте плавно ,ще видите в края му контактния меден пръстен.Зачистете го с меко парцалче или някакъв зачистващ спрей , надявам се че всичко ще бъде OK.Успех!!!
          Внимавайте много щото може да ви се слючи неприятна случка при почистването. На мене при почистване в гараж, след това изобщо не ми работи. Има вероятност да се размести главата му и да прави мизерии.

          Коментар


            #20
            style34 написа:
            Не е! Днес беше около 25 градуса на вън даже и повече паля и хоп 2000-2200 оборота. Все си мисля, че е МПХ. След 3 дни ще го сменя и ако се оправи колата ще пиша. Дано е от това, че напразни инвестиции много мразя.
            Кажи дали всичко ти е о’к.Аз имам проблеми със стъпковото моторче, поради некадърни майстори и ми казаха, че трябва да се сложи ново при определени условия. Изключен акумулатор и студен двигател и радиатор. Пиши как е при теб

            Коментар


              #21
              Смених моторчето за празен ход и засега нещата заспаха. Махнах клемите на акумулатора, свалих старото, сложих новото, изчаках около час, запалих и за сега два дена не са мръднали оборотите. Вчера сутринта запалих колата и стисках зъби да не стане както досега - бум над 2000 оборота. Не, стоя си на 1300 някъде и си спаднаха до към 850 като загря. Надявам се проблема да е решен. Първо съветвам , който има такива проблеми, да провери за въздух да не смуче от някъде или пък да си замери съпротивленията на датчиците - температурните - за входящия въздух и този за антифриза. Аз ги замерих и си бяха наред, докато моторчето не даваше съпротивленията, които са дадени в аутодата. Също проблема може да е в ТПС-т.е. да е прецакан и да лъже компа, че газта е натисната, а тя всъщност да не е. Аз направих следния опит, при напълно загрят двигател изключих МПХ и загасих. Изчаках няколко часа да изстине колата и запалих БЕЗ да включвам моторчето. Според моите разсъждения ако смуче от някъде въздух или е прецакан ТПС, въпреки, че МПХ е изключено пак трябваше да вдигне оборотите, както правеше винаги в последно време. Но не - и двата пъти като направих експеримента колата гаснеше ако не подавам газ и това ме насочи, че е или МПХ или датчик, който дава информация на ЕКУ, което пък управлява моторчето. Уффф улях се в обяснения, но дано помогна на някой с този често срещан проблем, а не като колегата тука, дето пусна темата, всички гледаме да му дадем съвет, а той накрая не каза къв е бил проблема. Нека всеки като пуска тема и реши проблема да пише какво е било. Какъв е иначе смисъла от форума?
              The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

              Коментар


                #22
                Ре: Промяна на оборотите на Бражо 1.6 16Ж

                Junkey написа:
                Здравейте колеги,Наскоро си взех Bravo - то, но имам следния проблем. При запалване сутрин или при студен двигател вдига оборотите много до 1500 - 2000 об./мин. Някои може ли да ми каже дали това е нормално. Минах на комп. диагностика и нищо не показа. Свещите са сменени . Благодаря предварително.
                здравей колега. аз имам същтото браво като теб. и имам понqкога същия проблем, но разбрах от какво се получава. при мен е от един топлинен датчик с кафява клема.близо е до стапковото моторче. вдига си обороти когато си иска-наи вече на светофари или когато я паркирам напред назад. но като вдигне оборотите спирам слизам разклащтам го тоя датчик заедно с кабелите му и спира и после известно време не ми прави проблеми. понqкога се е случвало да вдигне и 3000 оборота на празен ход.
                фиат браво sx 1.6/16в/96

                Коментар


                  #23
                  При мен нещата се оправиха след отговора на SEV, сега като я запаля докато загрее държи около 1000 - 1100 оборота, след което се нормализира. Много рядко се случва да вдигне до около 1500, но след като стрелката за температурата се се отлепи от минималната позиция се оправят отново нещата.
                  Fiat Bravo, 1.6 SX, 16V, 76 kW

                  Коментар


                    #24
                    style34 написа:
                    И аз имам такъв проблем. Даже бях пуснал тема. Когато беше студено времето не се проявяваше, но сега като се стопли паля на студена кола и бум 2000+ оборота. Ако тръгна рязко падат до към 1200. След като загрее колата почват не винаги, но вече все по-често да си играят пустите обороти. Чистил съм моторчето 2 пъти - ефект 2 дни и после същата работа. Сега мисля да сваля и да напръскам обилно с контактен спрей през отвора на маркучето МАП сензора. Ще замеря и кабелите, ще си сложа и старите свещи за проба и ако има някакъв резултат ще пиша. Но това не е от термостата, защото колкото и да е студена колата тези обороти не са нормални. И ако той е отворен постоянно просто ще загрява по-бавно и по-трудно колата.
                    И аз да се включа със същия проблем, но с допълнение, че гасне при ниските обороти, но не мога да разбера защо. На двете крайности съм - или на обороти 1500 до 2000 или като изключа от скорост гасне. Затова и се опитвах да намеря отговор на въпроса как влие температурата на работата http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=27923. Моторчето за празния ход е почистено, дори при смяна със старото не се забелязва кой знае каква промяна в работата на двигателя. Температурния датчик е сменян преди около 6 месеца и се чудя дали пък не е той, може ли да изкара толкова малко???
                    Bravo 1.6/16V ... и на газ

                    Коментар


                      #25
                      Ако проблема ти го прави на газ може би е нещо с газта. Аз нямам газово и въобще не знам как стоят нещата там. Но непостоянните обороти могат да са от стъпков мотор, мап сензор, температурни датчици - на термостата или този на колекторите, TPS. Естествено може и да смуче въздух от пробит маркуч, но едва ли при теб е това, защото тогава щеше по-скоро да се форсира, а не да гасне. По същата причина мисля, че не е и TPS-а. Замери си съпротивленията на МПХ. Въпреки, че дори да са в нормите не е гаранция, че работи коректно. Измери си съпротивленията и на датчиците.
                      The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                      Коментар


                        #26
                        style34 написа:
                        Ако проблема ти го прави на газ може би е нещо с газта. Аз нямам газово и въобще не знам как стоят нещата там. Но непостоянните обороти могат да са от стъпков мотор, мап сензор, температурни датчици - на термостата или този на колекторите, TPS. Естествено може и да смуче въздух от пробит маркуч, но едва ли при теб е това, защото тогава щеше по-скоро да се форсира, а не да гасне. По същата причина мисля, че не е и TPS-а. Замери си съпротивленията на МПХ. Въпреки, че дори да са в нормите не е гаранция, че работи коректно. Измери си съпротивленията и на датчиците.
                        Ами там е работата, че го прави и на газ и на бензин - почва се на газ, след няколко дни и на бензин. За маркучите си прав - там всичко е ок. Ще измеря съпротивленията, да видим, макар че наистина покозонията може да не са гаранция за коректна работа. Замислям се дали да не взема нов температурен датчик, да видя как ще се държи с него, макар че се съмнявам. Просто не намирам логично обяснение, в един момент е ок, в следващия полудява - или ще се форсира или ще гасне.Благодаря, ще видя резултата.
                        Bravo 1.6/16V ... и на газ

                        Коментар


                          #27
                          Ами измери си температурния датчик преди да го смениш, защото аз така дадох 24 лева напразно. Говоря за тоя дето е на термостата и дава инфо на ЕКУ-то. Дано си оправиш проблема бързо и без много разходи.
                          The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                          Коментар


                            #28
                            style34 написа:
                            Ами измери си температурния датчик преди да го смениш, защото аз така дадох 24 лева напразно. Говоря за тоя дето е на термостата и дава инфо на ЕКУ-то. Дано си оправиш проблема бързо и без много разходи.
                            Снощи не остана време да се прави каквото и да е, но добре поне, че на бензин успях да се прибера. Тази сутрин вече е по-зле, защото няма шанс да се кара на газ - гасне и това си е. Прогрес има към по-зле, предишните дни поне сутрин на газ се движеше, с форсиране на оборотите, но без гаснене. Колега, предполагам от Ауто дата-та гледаш нормите при замерванията, нали? Благодаря ти за насоките, а аз ако не изрева вече , то ще пиша дали се е оправил проблема.
                            Bravo 1.6/16V ... и на газ

                            Коментар


                              #29
                              Лоша работа. Да, от Аутодата-та ги гледам нормите. Ами виж също е вариант да отидеш на една диагностика. Само че някъде където разбират. Аз като ходих нищо не ми казаха, защото точно тогава оборотите си спяха и само си дадох парите и трябваше сам да локализирам проблема. Друго, което си мисля, понеже караш на газ е запушени дюзи. Според мен замери си съпротивленията, за които говорихме - това поне е лесно и не струва пари, трябва ти само мултицет и ако всичко е в норми направи една комп. диагностика. Или друг вариант е да вземеш от някой стъпков мотор за проба.
                              The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                              Коментар


                                #30
                                style34 написа:
                                Лоша работа. Да, от Аутодата-та ги гледам нормите. Ами виж също е вариант да отидеш на една диагностика. Само че някъде където разбират. Аз като ходих нищо не ми казаха, защото точно тогава оборотите си спяха и само си дадох парите и трябваше сам да локализирам проблема. Друго, което си мисля, понеже караш на газ е запушени дюзи. Според мен замери си съпротивленията, за които говорихме - това поне е лесно и не струва пари, трябва ти само мултицет и ако всичко е в норми направи една комп. диагностика. Или друг вариант е да вземеш от някой стъпков мотор за проба.
                                Мда, така е. За диагностиката - да, но първо ще направим това, за което ти ми казваш, просто за да съм сигурна, че нещо не е сдало багажа. Диагностиките, които са правени до сега са полезни за по няколко месеца, за съжаление. Колата е като нова само около седмица градско каране, после пак почват да играят оборотите, но поносимо. Пък то става, както и при теб - отидеш, там всичко е нормално. Изчистят грешките, но моето впечатление, че първопричината не може да се хване по този начин. Уж всичко е наред, а тя капризничи. Помня, че когато я купих, след първото наливане на бензин беше някакъв ад - дори не можеше и да пали след един момент. Тогава сменихме и моторчето и синия температурен датчик, които играят роля за оборотите. По-нататък, месеци след слагането на газовата пак беше същата история, докато газаджията не сложи някаква електроника. И сега пак. То тая кола по-капризна и от жена Благодаря ти за напътствията, тези дни ще гледаме и мерим и дано!!!
                                Bravo 1.6/16V ... и на газ

                                Коментар

                                Working...
                                X