Е ако скоро сте сложили ново моторче и темп. датчик, значи проблема не е от тях, освен някой здрав ментак. След диагностика нещата се оправят временно, защото ти изчистват грешките от ЕКУ-то. И аз го правех тоя номер с разкачена на акумулатора за около час, но след два дена пак така. Успех и пиши като решиш проблема.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Промяна на оборотите на Bravo 1.6 16V
Collapse
X
-
style34 написа:Е ако скоро сте сложили ново моторче и темп. датчик, значи проблема не е от тях, освен някой здрав ментак. След диагностика нещата се оправят временно, защото ти изчистват грешките от ЕКУ-то. И аз го правех тоя номер с разкачена на акумулатора за около час, но след два дена пак така. Успех и пиши като решиш проблема.Bravo 1.6/16V ... и на газ
Коментар
-
Аз имам подобен проблем. В моя случай обаче преди колата като я запаля вдигаше оборотите след малко ги нормализираше и по някое време(примерно като съм на някой светофар) и започва сама да си вдига оборотите. Другия момент беше след като колата е вече топла и съм я изгасил като пробвам да я запаля да пали много трудно и да държи много ниски обороти, дори и да гасне. И никога не е имала нормални обороти винаги играеха. Скоро ми се наложи да отварям главата на двигателя за шлайф защото прегря колата и като я събрахме и запалихме всички тези симптоми изчезнаха, майсторът каза че вероятно става дума за някой маркуч който не е бил затегнат както трябва и да е смучела въздух от там. Интересното е че от тогава колата като запали студена работи на 1300-1500 оборота, които постепенно си падат на около 800 и така си държи. Наскоро обаче започна пак да променя оборотите, но в малки граници. Ходих на диагностика на газта там ми почистиха стъпковото моторче и ми махнаха ламбда контрола на газта и сега е с кранче. Минаха още 2-3 седмици и сега колата от време на време както си седи на светофара и си вдига на около 1500 оборота, сваля ги малко и ако я изгася и я запаля понякога си отива на 800 и си стои там. Според мен при положение че има няколко различни причини за този ефект, е малка вероятността първо да е едно, после друго, трето, четвърти и т.н. Още повече че както прочетох до сега доста често е срещан е проблема и повечето твърдят че са открили проблема но аз си мисля че проблема не е открит понеже пак се е появил. Просто почистването на стъпковото моторче, размърдването на буксата на датчика или смяна на датчик не са отстранили проблема никъде, още по-малко пък рестартирането на компютъра тъй като доколкото знам грешките в компютъра се появяват поради неправилна работа на двигатела отчетена от някой датчик. Другото което си мисля аз е че едва ли има 4 или 5 различни елемента които да контролират оборотите на двигателя и ми е странно как така ще има толкова много причини за промяната на оборотите. Според мен този проблем който е прекалено често срещан би трябвало да има решение но трябва човек който наистина разбира ( доколкото всички виждаме почти всички майстори не са чак такива майстори) и да оправи проблема който наистина имате с колата си а не да гадае и да отстранява несъществуващи проблеми и да се хвърлят луди пари по колите за да се сменят неща които всъщност не са за смяна!Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 2000 г.
Коментар
-
В този ред на мисли ако някой разбере коя е истинската причина Браво/а 1.6 16V да си променя оборотите непрекъснато нека да пише! Аз лично моята засега ще я карам така защото не ми се дават пак пари да сменям разни неща, които в повечето случаи не са за смяна и накрая да си остана пак със същия проблем! Който има излишни време и пари може да пробва всевъзможни варианти и ако успее да реши проблема си и напише какво е излязло всъщност ще помогне на много хора!Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 2000 г.
Коментар
-
ivandd написа:В този ред на мисли ако някой разбере коя е истинската причина Браво/а 1.6 16V да си променя оборотите непрекъснато нека да пише! Аз лично моята засега ще я карам така защото не ми се дават пак пари да сменям разни неща, които в повечето случаи не са за смяна и накрая да си остана пак със същия проблем! Който има излишни време и пари може да пробва всевъзможни варианти и ако успее да реши проблема си и напише какво е излязло всъщност ще помогне на много хора!Bravo 1.6/16V ... и на газ
Коментар
-
ААААААААААААААААА. Полудявам. Смених мотор за празен ход, темп. датчик на термостата и пак паля сутринта - 2000+ оборота. Днес ми стоя 3 километра на такива обороти. Не знам вече какво да правя. Някой може ли да ми каже влияят ли се оборотите от тоя датчик където е на колекторите? Вече си мисля и за ламбда сонда. Но нали уж не играе на студен мотор? Може ли от нея да ми вдига сутрин оборотите на над 2000? Разхода ми извън града с каране 100-150 е 7 на 100. ПОМОГАЙТЕЕЕЕThe awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
Да, сам го смених. Старото го чистих 2-3 пъти и правих номера с откачане на акумулатора за 1-2 часа. Ама и с новото и старото все едно и също поведение, че чак ме е яд, че се набутах ама кво да правиш. Та сега си мисля за датчика на колекторите или ламбдата ама не знам може ли да е от нея, когато е студена колата. Иначе като загрее и се менят и оборотите понякога, но най-дразнещо е когато е стояла 7-8 часа и пали на над 2000 оборота.The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
Аз също палех на 2000 оброта, а понякога и на повече, но не винаги, а докато се нормализират оборотите минаваше доста време. Прекрасно знам за каква лудост става въпрос. Не знам какво да ти кажа, колега - когато смених ламбдата се понормализираха в повечето случаи, а за другите ми проблеми вече знаеш (гасненето на ниски оборти). След смяната на температурните датчици вече не се форсира така. Аз стигнах до там, че смених и МАП сензора, защото наблюденията ни с майстора показаха, че и той прави магарии. След тази смяна - едни ден каране не гасна, но пак оборотите падаха до 500. Следваше почистване на стъпковото моторче (за пореден път) и дроселовата клапа. Днес сутринта беше наред, но чак ме е страх да кажа... ще видим, дано, защото това не е лудост, това си е направо откачанеBravo 1.6/16V ... и на газ
Коментар
-
Да, да, да Точно така. А ти след като смени ламбда сондата спря ли да пали на 2000 оборота? Че ако е така да прежалвам 100-ина лева и да се моля. Според мен и да почистя дроселовата клапа няма да има голям ефект, защото след рестарт на компа нещата са перфектни за ден-два, така че определно според мен е някой датчик, който трупа грешки на ЕКУ-то и в един момент почват магариите. А ти смени ли датчика на колекторите за входящите газове? И за какво точно служи той?The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
style34 написа:Да, да, да Точно така. А ти след като смени ламбда сондата спря ли да пали на 2000 оборота? Че ако е така да прежалвам 100-ина лева и да се моля. Според мен и да почистя дроселовата клапа няма да има голям ефект, защото след рестарт на компа нещата са перфектни за ден-два, така че определно според мен е някой датчик, който трупа грешки на ЕКУ-то и в един момент почват магариите. А ти смени ли датчика на колекторите за входящите газове? И за какво точно служи той?Bravo 1.6/16V ... и на газ
Коментар
-
somebody написа:style34 написа:Да, да, да Точно така. А ти след като смени ламбда сондата спря ли да пали на 2000 оборота? Че ако е така да прежалвам 100-ина лева и да се моля. Според мен и да почистя дроселовата клапа няма да има голям ефект, защото след рестарт на компа нещата са перфектни за ден-два, така че определно според мен е някой датчик, който трупа грешки на ЕКУ-то и в един момент почват магариите. А ти смени ли датчика на колекторите за входящите газове? И за какво точно служи той?The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
Ами не е така колеги.Малко хора го имат отзи проблем,а тези които са имали подобен проблем са го разрешили.В крайна сметка никои от двама ви не казва закачана ли е колата на тестер да се видят грешките?Принципно при тези модели грешките не се трият с откачане на акумулатора.Освен това след подобно откачане като запалите оставяте ли колата да загрее без да и пипате газта за да се обучи ЕКУ-то?Не на последно място кой ви е майстора?Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар