Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.6 16v - работа на три цилиндъра понякога

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    1.6 16v - работа на три цилиндъра понякога

    Имам следния странен за мен и досаден проблем:Досега ми го прави три пъти и то при сходни обстоятелства. След продължително извънградско каране, да кажем повече от два часа, като спра за почивка, после не ще да работи както трябва. Пали горе-долу нормално, но на три цилиндъра и светва лампичката за проблеми с инжекциона. Трябва да я чакам да изстине поне до 70-80 градуса и после всичко уж е наред. Последния път хич не я и чаках да изстива, газ колкото може на три цилиндъраи като понабра скорост след две-три минути се оправи.Градско до сега не ми го правила, но и не съм карал много по жегите. Всичко започна откакто се стопли времето и смених свещите с NGK.Старите свещи бяха някакви Шампион-и еднополюсни. На вид добре, макар и поизносени.Като ги смених с NGK - двуполюсни, уж оригинални за Fiat и най-скъпите в магазина, двигателя осезаемо си подобри работата. Стана по-тих, по-равномерна работа, по-плавен старт, по-малко колебания в оборотите на празен ход, абе нови свещи.Сега очаквам да ми кажете да си сменя пак свещите, в комплект с кабелите и бобината. Или да ида на диагностика. Пишете ако се сещате нещо друго. Нещо ако мога да премеря с китайски мултицет в домашни условия.
    Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

    #2
    ц. не е от свещите. не виждам логика как ще усети компа и ще ти светне лампата
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Re: 1.6 16v - работа на три цилиндъра понякога

      simeon3000 написа:
      Сега очаквам да ми кажете да си сменя пак свещите, в комплект с кабелите и бобината. Пишете ако се сещате нещо друго. Нещо ако мога да премеря с китайски мултицет в домашни условия.
      С китайския мултицет може да провериш кабелите на верига-да нямат прекъсване, също и съпротивлението на вторичната на бобините-две са в единкорпус-всяка е за две свещи...и дотук са възможностите на този прибор.
      Ex. Grande Punto Driver

      Коментар


        #4
        Утре ще ги меря, само трябва да прегрея хубаво колата и да видим дали ще "изскочи зайчето".Иначе ми стана интересно как компютъра разбира, че има проблем и пали лампата и докъде му стига "акъла" - до бобините, до кабелите, до свещите?А дали някой прецакан датчик може да накара двигателя да заработи така "тритактово"?
        Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

        Коментар


          #5
          Здравейте, по вашата тема мога да напиша следното, при началния тест компютъра проверява връзката до всички датчици и дюзите, без да индикира тяхната работоспособност и ако връзката е OK лампата на инжекциона изгасва. При запалване, ако светне отново лампата индикира грешка или липса на сигнал от някой датчик, без дюзите, дроселовата клапа и положението на стъпковото моторче на тихите обороти.За останалото може само да се гадае, но щом свети лампата на инжекциона проверете ламбда - сондата и нейните показания, защото тя ви е обратната връзка на електрониката на мотора и ще ви покаже цялостната му работа. Понякога задръстен катализатор(много вероятно във вашата ситуация) така ще ви побърка, че ще останете изумен. Ами това е, желая ви успех с отстраняването на проблема!!!
          Honda HR-V Vtec 4x4 2001g.

          Коментар


            #6
            Дааа иди на тестер и ще ти кажат от кво е .Намен ми намирисва на зацапани инжектори.
            BRAVO 1.6 16V 103HP 97

            Коментар


              #7
              Може да е от свещите- нищо не ти пречи да си завиеш пак старите шампионки- за проба. :D
              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

              Коментар


                #8
                tcuri написа:
                Дааа иди на тестер и ще ти кажат от кво е .Намен ми намирисва на зацапани инжектори.
                ше му кажат чепа ми. на 99% от диагностиките само си гледат компа и отговора е супер е бе карай. значи колегата нагоре е понаписал кое запалва лампата на инжекциона, изглежда запознат, а аз не съм 100% убеден в нещата които ще кажа- мисля, че компа следи и запалва лампата при липса на напрежение към инжектора. също при проблем с тпс. стъпковото моторче според мен също не го хваща. но това че ти изпуска искра или не успява да пробие е пълен абсурд да го хване компа. той няма нищо общо с искрата освен да определи аванса, за другото не играе. също като се замисля за датчиците- не виждам кой датчик може да ти прави тази мизерия- тези температурните.... не мисля. те могат да накарат колата да пуска повече гориво и да я давят, ако усещаш че се дави е друго, но ако усещаш прекъсване на един цилиндър и това е съпроводено със светване на лампа, аз лично бих се насочил към сондата. а пък ако искаш да нямаш проблеми си сожи една газова ама обикновенна
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Мерси за помоща, колеги. Проблема беше съвсем тривиален - стари кабели. Смених ги с нови и всичко е наред сега. Старите бяха с много големи съпротивления и явно дори са някои са прекъсвали като загреят.
                  Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

                  Коментар

                  Working...
                  X