Здравеите колеги! Наскоро закупих Типо 1,4 i.e. Моля да ми одговорите на въпроса какво командва стъпковия мотор за оборотите вакумен датчик или компа или и двете?Може ли да се регулират оборотите на празен ход по някакъв начин?Благодария предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Реглаж на оборотите на празен ход на Типо моноинжекция.
Collapse
X
-
Искарай буксата на температурния датчик, който е на смукателния колектор и го измери с омметър на загрял двигател и виж колко дава. Трябва да е около 200 ома. Сигурен ли си че са 1000 оборота, защото оборотомера може и да лъже? Накрая е възможно моторчето за празен ход да не е много ОК.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Оборотомера не е точен уред, особено в оборотите до 1000 стрелката има пракалено малък ход. Моята съм я закачал на Визата много пъти и загряла си държи 850-875 оборота, а иначе оборотомера като го гледаш ти се струва, че е почти на 1000. Съвета ми е измери си оборотите с компютър, например с Виза.Относно това за регулирането на оборотите на празен ход, да възможно е с визата да се променят, вдигнат или свалят.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
andrey4848 написа:Колега кажи го механичния начин ако не те затруднява.Може да се ползва като помощно сретство евентуално.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
andrey4848 написа:Да това болтче го развихме малко обаче нищо не стана пак останаха 1000об. защото стъковия мотор компенсира разликата.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Недайте да гадаете - обортите се задават от ЕКУ-то и каквото и да въртиш то си ги компенсира.За да са ти високи има САМО 3 варианта:1. Калпав температурен датчик - за антифриза или за входящия въздух!2. Неправилно определяне от теб че са високи - т.е. та са си нормално, но само ти мислиш че са високи.3. Някой е бутал ЕКУ-то и му е задал по високи обороти - при мен на Бравата могат да се сменят като е закачена на тестер - фабрично са зададени 850+-50 - толкова са и на Типо.За да не се боричкаш още - бегай на една диагностика - всичко се вижда там. На загряла кола(по табло) ако са ти високи оборотите темп. датчик трабва да очита по ниска от реалната темп. Според мен е вариант 1, почно то замерване на синия датчик за температура на антифриза - в 95% от случайте той прави проблеми. Виж какви стойност има при студена и максимално загряла кола. Изключи го при топла кола и би трябвало да ти се вдигант оборотите на около 1200 - ЕКУ компенсира липсата на информация с безопасни обороти независимо от температурата.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар