Зравейте колеги имам един голям проблем!Значи днес като запалих колата двигателя ми звучеше странно/маи работи на 3 цилиндри/.Като вдигнах капако и почнах да вадя кабелите на свещите разбрах е 3 цил.не работи/смених и кабела и свеща същата работа.Май ми се е прецакала едната бобина ама странно че другия цил. дето е до нея работи/запалването е с две бобини поне така изглежда/даваитер съвети кво да правя,да си купувам нови бобини/щот те са на един корпус/или проблема е другаде.Благодаря на всички предварително и чакам компетентни отговори от сблъскалите се със същия проблем.,а и от други който разбират.ПС колате е фиат браво 1.6 16v 1997г.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
FIAT BRAVO 1.6 16V проблем с бобината на запалването
Collapse
X
-
ако си в час,ще ме разбереш-извади лулата и с една свещ на маса виж дали има искра,с двама души става упражнението ,един върти ,друг гледа единствено проблем може да има ако е дало вътрешно късо на този изход спрямо маса(корпус)добрата новина ако е заминала бобината е че има един модел лада с подобни бобини та да не потънеш многопаритипо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
-
Не знам как я правите тая работа с пробното изваждане на лулите точно на тоя мотор. Нали системата му е "изгубена искра" т.е. свещите работят по двойки - като откачиш едната спира и другата. А да не говорим че освен глупаво е и вредно - при откачена бобина напрежението върху драйверните транзистори в ЕКУто се повишава неколкократно. По добра диагностика ще направите ако хвърляте боб. Много по лесно е човек да премери бобината и да си провери кабелите от колкото да гадае е да върши глупости.ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006
Коментар
-
peho написа:Rokambol написа:Огледай бобината за пукнатини. Това им е болката. Ако има, трябва нова.
Коментар
-
BobyK написа:Не знам как я правите тая работа с пробното изваждане на лулите точно на тоя мотор. Нали системата му е "изгубена искра" т.е. свещите работят по двойки - като откачиш едната спира и другата. А да не говорим че освен глупаво е и вредно - при откачена бобина напрежението върху драйверните транзистори в ЕКУто се повишава неколкократно. По добра диагностика ще направите ако хвърляте боб. Много по лесно е човек да премери бобината и да си провери кабелите от колкото да гадае е да върши глупости.типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
Така съм по съгласен, като извади лулата да и сложи друга свещ. Макар че ако сме педантични трябва да кажем че това може да го направиш но по-набързо, понеже неизгорялата смес вреди/зацапва ламбдата и катализатора. А и при работещ двигател както споменах е малко рисково откачването на свещ защото ако няма разряд през свеща напрежението и в първичната страна и във вторичната нараства повече от два пъти и въпреки че и има разни защити, поставяш на риск драйвените транзистори в ЕКУто.П.С. Не съм ’майстор’ по коли, занимавам се предимно с електроника.ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006
Коментар
-
Ако знам кой цилиндър прекъсва първо ще искам да знам дали механично е здрав т.е. има ли компресия и достатъчна ли е тя за да работи той.Цилиндър с компресия под 6 атм.(за бензин) се "вози".Ако е НУЛА,може да е изгорял клапан или по малко вероятното е да е счупено буталото или да е изгоряло.Ако си има компресия,може да е искрата ,индивидуално за цилинъра.Ако е пълна инжекция,може да е дюзата на конкретния цилиндър.Лесно се разбира когато колата има и ГАЗ-ова уредба.На ГАЗ цилиндъра не прекъсва(при пълна инжекция).
Коментар
-
iv_laz написа:peho написа:Rokambol написа:Огледай бобината за пукнатини. Това им е болката. Ако има, трябва нова.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар