Откакто съм купил каляската имам един странен проблем, който започна да ме дразни. Сутрин като запаля колата оборотите се качват до 500 и колата започва да се тресе. Това продължава 10-15 сек, след което колата гасне сама. Интервенции с педала на газта не вършат работа. Все едно е откачен. След като загасне или след като аз я загася...завъртам ключа и паля от раз, като обобротите се установяват на 1200 и не мърдат. Всичко ОК, но в момента, в който реша да тръгна и отпусна съеденителя и той започне да натоварва двигателя оборотите отново отиват към 500-600, само че ако натисна съеденителя се нормализират на 1200, без да гасне. С други думи казано, ако допусна оборотите да паднат под зададените от стъпковия мотор, се получава срив и загуба на мощност. Ако потегля така че оборотите да не падат под зададените...няма проблем колата си върви нормално. Има мощност. Разхода е нормален. Този гаден ефект изчезва когато колата позагрее около 50 градуса и оборотите си станат към 800-850. През това време си спадат регулярно 1200-1100-1000..без да мърдат. Като загрее оборотите също не мърдат. Мисля си за стъпков мотор, но оборотите не се клатят, нито при студен нито при топъл двигател.Ламбда сондата ми я гледаха и беше перфектна, като ми поставяха газовия инжекцион, а тогава проблема отново беше на лице.Друго за което предполагам е дебитомер, но пък щеше да има кофти вървене или завишен разход, а колата върви като полудяла и студена и топла.Не зная дали не е скапан някой датчик на коляновия или разпределитения вал (не знам къде има тази кола).Като цяло нищо никога не е светело по таблото като индикация за проблем.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странен проблем с оборотите (или двигателя???) - решен
Collapse
X
-
Здравей колега. Аз имам същия (или подобен) проблем при палене. Като запаля, само при първо палене, първите 3-4 сек. двигателя работи неравномерно и тресе, след това оборотите се вдигат на 1200 (или повече в зависимост от околната температура). При мен също няма колебание в оборотите при загрял или студен мотор. Интересно е, че при мен не се случва всеки път- понякога го прави понякога не. Мисля си да не е от температурен датчик.Bravo 1.8 16V GT ex.
Fiat Croma 1.9 16V mjet
-
Ами предполагам че не е от температурен датчик, защото този датчик ще подава същото инфо и при втори старт на двигателя. Чудно ми е и съм 100% сигурен че е някое от изброените от мен неща (предполагаеми), но толкова пара на вятъра да хвърля някак си не си заслужава.Аз първоначално си мислех за свещи. Купих си нови и...като свалих старите - те като нови! След смяната на свещите никакъв ефект. Съмнявах се някоя нещо да не може да даде хубава искра като е студена...но не!Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
Последните два дни спря да прави мизерията с ниските обороти и загасването, но пък се появи друг проблем. Като потегля нормално и си карам с 1400-1500 оборота при рязко подаване на газ забива носа за секунда и тогава започва да ускорява, или не забива носа но всякаш прекъсва...и не ускорява (пак за секунда)Шах съм за сега. Май ще се ходи на диагностика, но не знам кога. Просто нямам никакво време и не мога да излизам от работа. Кофти е!Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
Ами писах по-нагоре, че показва перфектни стойности. Мисля си за катализатор. Вече! Защото като е студена е чувствителна на затапване. А като цяло и ускорението не ми е като при 1.8....според мен! Возих се в 1.6 и дърпа по-добре. Как да разбера дали катализатора е запушен? С манометър четох някъде че се проверява във изпускателния колектор??? Пас съм вечеHonda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
проблем с оборотите
аз също имам проблем с оборотите и смениух какво ли не и пак като запаля ми пали на 3000 оборота и 4ак като позагрее падат или ако я вкарам в прекъсвача и заспиват,ако някои има идея от какво може да е надявам се да ми каже понеже ходих на няколко места на диагностика и ми казаха 4е вси4ко е наред а проблема си остана
Коментар
-
Колега , моето Браво има същият проблем , като е малко по хладно по същият начин се получава.. паля мотора тресе и огасва , на второто завъртане на ключа пали от раз без прблеми... много се чудя от какво е , като е топло времето нямам проблем... много ще се радвам ако някой разясни от какво е и ивентуално как се е справил с този проблем
Коментар
-
колеги имам типо и съм свидетел на същите проблеми какво да ви кажа карам го с "такъми" и когато си работи нормално направо ми прави кеф да го карам но при следващия старт същите неща ги прави.Ходих на диагностика казаха ми потенциометъра на дроселната клапа ТПС демек още не съм го сменил имах някакъв втора употреба пак беше износен но на друго място и го сложих за пробата отначало всичко беше ок но после пак така мисля си,че е от него ще слагам нов определено, но има едно НО незнам какво става с тая кола май нещо моноинжекцията се базика или компютъра незнам но съм забелязал нещо много странно гася я и слизам и се чува едно щракане от инжекцията известно време и после спира все едно тя продалжава да си получава импулси незнам какво да правя мисля си за нова инжекция направо!?
Коментар
-
и аз го имам този проблем. Случва се само при първото палене за деня ... все едно работи на 3 цилиндъра за няколко секунди .... Бях на диагностика - никакви грешки никъдеСмених свещи - никаква промянаПравих профилактика на хидравличните повдигачи - единствено стана по тих мотораПравих профилактика на дебитомера - много чувствително се промени динамиката ( имах известно зачудване в по ниските обороти - вече няма и помен от това)Направих си експеримент тъй като стигнах до становището че температурния датчик дава грешна информация - при студен двигател откачих датчика - запали от четвърт оборот, загасих и запалих със закачен датчик отново претресе. Смених датчика но уви пак си остана така.Честно казано вече нямам идея къде може да е проблемаFiat Punto '01, 1.8 16V HGT Abarth
Коментар
-
Почвате с проблема от вътре на вън :D Първото нещо е, откачи акумулатора за 5 мин и го закачи пак. Ако си с Бошова инжекция, ще се ресетне и проблеми няма. Значи трупа грешки.Ако така не стане, втора стъпка, чистене на дюзи. Свалят се дюзите и се чистят.Трета стъпка - диагностика на запалването. Кабели и свещи.Успех!Filcov според мен имаш отлагания някъде, пробва ли с нещо за чистене на двг? Според мен е ниско налягане на гориво.Друга възможна причина - въздушин филтър или от някъде да ти дърпа въздух в маркучите за гориво.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
добре ако има ниско налягане или да дърпа въздух от някъде било то маркучи или нещо свързано с въздушния филтър мисля че не би трябвало проблема да се изразява само при първо палене, или поне мисля че щяха да ми играят оборотите на място докато стрелката си седи като закована. Все още си оставам на мисълта че някой датчик прави проблеми но екзаминера не го хвана при последната диагностика.Fiat Punto '01, 1.8 16V HGT Abarth
Коментар
-
Аз все повече си мисля, че е някоя от дюзите. Смисъл "пикае" или след излкючване на мотора и не може да затвори добре и продължава да пуска безин в цилиндъра. В следствие на това да мокри свещта.(какво обяснение само ) При всички положения трябва да ги чистя. Колега "Filkov" твоя дебитомер на Hitachi ли е? Ако да би ли споделил как и с какво си го почистил? Още един ламерски въпрос. Има ли вероятност при ресетването на ECU-то да се заключи имобилайзера? Трябва ли да се изключи алармата преди махането на клемата на акумулатора за да не стане фал? Алармата ми е фабрична. Търсих с търсачката но не можах да намеря точен отговор. Благодаря предварително и извинявайте за офф-а.Bravo 1.8 16V GT ex.
Fiat Croma 1.9 16V mjet
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар