Махнах клапаните преди и след рейката и ги замених с тръбички. Чистия отвор на маркуча е 8-9 мм, докато на тръбичките е към 6мм. Възможно ли е заради това стесняване да стига по малко гориво до рейката или инжекторите?
Искам да споделя малко личен опит за паленото на 1.4 tjet. Един приятел има сервиз, в който няколко пъти идва клиент с пунто с този мотор и трудно палене. Всеки път решението е да източи 100 октановия бензин от резервоара и да сипе обикновен 95. Това се случва почти всеки път когато някой от семейството му забрави и сипе 100 октана бензин и всеки път след източване и сипване на 95 колата почва да пали от раз. Може да не ви се вярва, но съм присъствал на такъв "ремонт" и наистина помага. Разбира се може да е нещо друго, което се афектира от източването на бензина (мърсотия в резервоара?), но е факт че това решава проблема.
Ламбда сондата не се взима предвид от ЕКУ докато не загрее - тоест при първо студено палене.
Ако автомобила няма проблеми с работа на двигателя когато е загрял - ламбдата няма защо да се сменя.
някъде бях прочел че ако двигателя запали, но не работи добре, възможна причина е подгрева на ламбдата това обяснява защо работи добре, когато загрее
Искам да споделя малко личен опит за паленото на 1.4 tjet. Един приятел има сервиз, в който няколко пъти идва клиент с пунто с този мотор и трудно палене. Всеки път решението е да източи 100 октановия бензин от резервоара и да сипе обикновен 95. Това се случва почти всеки път когато някой от семейството му забрави и сипе 100 октана бензин и всеки път след източване и сипване на 95 колата почва да пали от раз. Може да не ви се вярва, но съм присъствал на такъв "ремонт" и наистина помага. Разбира се може да е нещо друго, което се афектира от източването на бензина (мърсотия в резервоара?), но е факт че това решава проблема.
Това е адаптацията. Също може да пробва с ресетването й преди да източчи 100-те.
Евентуално ако дава накъсо, но ще е някакво изключение.
ако това е отговор към мен, имам друга сонда и ще пробвам с нея. При палене акумулатора падна до 10,1 волта, което не знам малко ли му е. След като запали тресе и трябва да я угася и да я запаля отново, за да няма проблем. Има и доста омасляване на картерната вентилация, но все още не ми е пристигнала мембраната, за да я сменя
газовите лесно се проверяват за теч:
оставяш колата да работи на газ.
завърташ крана на бутилката - добре го завърташ.
колата ще изгасне след като изгори всичко в изпарителя и рейката.
Палиш си на бензин и я оставяш да поработи минута/две.
На сутрината ако няма проблем - вероятно има теч от газовите инжектори.
Ако пак пали трудно - по-верояно е друго.
това също ще проверя. Запалих я на бензин, изчаках да позагрее и извадих бушона на бензиновата помпа. Поработи няколко секунди и угасна. Утре ще върна бушона и ще видим ще дали ще запали. Даже не знам дали искам да запали или не
Другия останал вариант е бедна газова смес, но пък дългия трим обикновето ми стой между 0 и 2%. Вярно че късия играе +- 10% ноо не знам.
Пс - пробвах адаптация на дросела, но без промяна.
При температури 25 градуса и нагоре пали от раз, но мени обороти няколко секунди и после се оправя. При по ниски от 25 опитва да запали, но не става и трябва втори или трети опит
Забравих да добавя, че вадих газовите инжектори от всмукателния колектор и не пускаха газ. Обаче като извадя маркуча от рейката до тях изтече газ. Според мен са наред, но ще направя теста с крана на бутилката, след като се ориентирах къде е
като я запалиш на бензин и после вадиш бушона на б.помпа в резервоара. Колата пак гасне и чакаш цяла нощ.
Сутринта, пъро слагаш бушона и после гледаш какво е. Ако се е оправило - б.дюзи.
Ако не е - това ти е недиагностицирания проблем.
нямаше положителен ефект и от този експеримент - първия път не запали, втория запали и веднага угасна. Вероятно лоши настройки на газ, но ще се помъча да ги коригирам
спрях газта от бутилката и зачаках колата да угасне. Само че продължи да си работи, единствено при форсиране почна да пиука копчето и да мигат едновременно диодите на газта и бензина. Приемаме че е спряна. Пали от първия път но ако е топло - 25 градуса и нагоре, мени съвсем леко оборотите. Ако е под 20 градуса обаче тресе доста, както се вижда и от клипа - https://streamable.com/m38wb6
Тоест, единственото подобрение от спирането на газта е че при 25 градуса и нагоре пали лесно и мени оборотите за съвсем кратко и незабележимо. Сега ще карам без да пипам нищо още няколко дни, после ще пусна газта и ще видя дали се влошава. После ще покарам една седмица като паля директно на газ. Ако е същото, ще сваля бобини и свещи за оглед. Ако на газ пали идеално, се насочвам към бензиновите инжектори, понеже не виждам какво друго я спъва
Не съм чел темата назад, но залагам на ниско налягане от помпата. Автомобил който има пробив при регулатора на налягането. На студено пали винаги от втория път, на топло и веднъж запалил няма проблем с паленето. Затова помпата трябва да достига дадено налягане и да го задържа известно време. Няма ли налягане е трудно паленето, нищо, че като си почнал да въртиш и помпата започва да вдига налягане.
При мен бензиновата помпа дава 4,2 бара на контакт, при завъртане на ключа 3,5 но не пали. Ако се остави закачен манометъра на изгасена кола след 15-тина минути падна до 2,6 бара и затворих капака.
за последната година три пъти записва Р0300 misfire на повече от един цилиндър. Но предполагам има misfire counter и като се натрупат, записва грешките. Чека не свети постоянно а само мига при палене и гасне. Според това има ли подобрение като я запаля няколко пъти на газ, ще видя дали да изключа бобини и свещи от подозрение
спрях газта от бутилката и зачаках колата да угасне. Само че продължи да си работи, единствено при форсиране почна да пиука копчето и да мигат едновременно диодите на газта и бензина. Приемаме че е спряна. Пали от първия път но ако е топло - 25 градуса и нагоре, мени съвсем леко оборотите. Ако е под 20 градуса обаче тресе доста, както се вижда и от клипа - https://streamable.com/m38wb6
Тоест, единственото подобрение от спирането на газта е че при 25 градуса и нагоре пали лесно и мени оборотите за съвсем кратко и незабележимо. Сега ще карам без да пипам нищо още няколко дни, после ще пусна газта и ще видя дали се влошава. После ще покарам една седмица като паля директно на газ. Ако е същото, ще сваля бобини и свещи за оглед. Ако на газ пали идеално, се насочвам към бензиновите инжектори, понеже не виждам какво друго я спъва
1 Нищо не разбрах от 'спирането на газта'
2. Палиш я директно на газ ли? Или не?
3. 'Спъва' е едно , трудно палене е съвсем друго.
Коментар