Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

    Здравейте,колеги!
    Скоро закупих мечтаната кола, Фиат Браво 2009 1.4 Tjet 120к.с. само на бензин. Търсих я 1г. и накрая я намерих
    Преди 15г. си купих първия модел на Фиат Браво и до ден днешен още ме слуша! В семейството ми имахме нужда от още една кола и минахме през няколко различни от марката Фиат автомобила. Е, разочаровахме се и заложихме отново на Фиат Браво.
    Имам два проблема обаче:
    1)Когато не е работила дълго време да речем 12ч. пали от 3 път. Сменила съм свещите. Ако някой от Вас е имал такъв проблем, моля да ми даде съвет какво може да е?
    2) Има луфт кормилната рейка от дясно и по "хубавите" пътища ми потропва. Бих искала да я рециклирам,но незная на кого да се доверя. Моля ,за препоръки !
    В района на гр. София.

    Редактирано заглавие
    Модераторски екип на fiatforum.bg

    #2
    Сигурна ли си че луфта е от рейката? При мен потропваше така от тампоните на макферсона горе ,и аз бях решил че е рейка. За запалването освен свещи не е лошо да смениш и кабели и също така пробвай да палиш след като загаснат всички лампи по таблото.

    Коментар


      #3
      Ок,благодаря ще проверя тампоните на окачване и кабелите.
      Попаднах на информация ,че има вероятност трудното палене да е от клапана за регулиране на налягането на горивото.
      Но пък незнам къде се намира. Моля, ако някой знае да ме ориентира!

      Коментар


        #4
        Клапана за регулиране на налягането се намира в резервоара на кошницата с бензиновата помпа. Рядко проблема е там,още повече че го прави само при първото палене сутрин. Другото което ми идва наум е некачествено гориво. Изчакай известно време преди да правиш ремонти ,докато не заредиш няколко пъти гориво и смени бензиностанцията.
        Диагностика правена ли е? И ако е правена какво показва. Сега гледам че компютъра е самоадаптивен ,което означава че не е лошо да се ресетне ,като за начало.
        Последна редакция от kiriluz1; 24.10.2021, 21:36.

        Коментар


          #5
          Благодаря ти!
          Диагностика не е правена ,защото не ми е светвал чека. Но ще направя първо това преди да ремонтирам.
          А бензин заридих в София на Ботевградско мисля ,че на бензиностанция Еко (така мисля ,че се казваше) и съм й минала не повече от 500км. От момента ,в който я купих на светеща лампа за горивото.

          Коментар


            #6
            Ти кво искаш от първия път ли да пали, тва да не е лада. Може да има ковид, направи й тест
            Последна редакция от banko; 25.10.2021, 13:18.

            Коментар


              #7
              Във Фиат форум си, предполагам имаш фиат. Ако твоят фиат не пали от първия път и си Ок, радвам се за теб.

              Коментар


                #8
                Като за начало я покарай така,и зареди друго по-хубаво гориво. Не бързай да правиш нищо.

                Коментар


                  #9
                  Отново, благодаря!

                  Коментар


                    #10
                    Реши ли се проблема?

                    Коментар


                      #11
                      Направих диагности и там всичко е наред, очаквам да ми замерят налягането на бензиновата помпа.

                      Коментар


                        #12
                        Аз имам същия проблем, само че на 1.4 150 к.с., но за момента ще опитам да реша проблема с добавка за гориво, пък да видим... Следваща стъпка ще е диагностика, тъй като проблемът като че ли не е нито от свещи и кабели, нито от акумулатор.

                        Коментар


                          #13
                          К. Станикина написа: Преглед на мнението
                          Направих диагности и там всичко е наред, очаквам да ми замерят налягането на бензиновата помпа.
                          Лесно може а разбереш дали е от налягането на б.помпа. Просто правиш следното - даваш на контакт, изчакваш 5 секунди, изключваш от контакт, след 1 секунда пак даваш на контакт за 5 секунди и пак изключваш за 1 секунда, пак даваш на контакт за 3 секунди и без да изключваш направо въртиш със стартера.
                          1. Ако запали веднага - проблема е с помпата или клапана против връщане
                          2. ако пак трябват 3 пъти да въртиш преди да запали - проблема е задавяне най вероятно -- някой да снима клип какво излиза от аспуха при запалването от 3-тия път и ще помогнем пак.

                          чакаме резултат или клип . Успех.

                          Коментар


                            #14
                            Това с помпата съм го играл с предишната кола Мареа 1,6 и съм сигурен че проблема не е там. Компютъра на тези коли е самоадаптивен , което е свързано само и единствено с екологията. Принципа е следния,ако се появи отклонение с повече от 25% на някои от параметрите компютъра се адаптира да работи по новите показания. Например свещ която прекъсва води до увеличаване на горивото в другите три цилиндъра а намаляване или спиране в прекъсванията и после дори след смяната на прекъсващата свещ настройката не се връща сама. Та в общи линии от време на време се омазват нещата и поради тази причина има вариант да се ресетне компютъра. Така се връща към заводски настройки и започва да се самоадаптира отново. Ако е отстранена причината за отклонение ще изкара по-дълго време без ресетване,до поява на ново отклонение. Ако пък колата е с газов инжекцион който не е ОБД ,тогава ресетването е необходимо всяка седмица.
                            Като винаги съществува вариант това което съм написал да не е основната причина,но на база личен опит натрупан в продължение на 7 години е това. Също така гледам да степенувам нещата с варианти които не искат пари и може да са причина и след това чак да сменям части.
                            На диагностиката освен за грешки не е лошо да се погледнат дадени параметри например ламбда . В МЕС и в Алвфаобд показаното е директно в коефициент който трябва на загрял двигател да варира от 0,98 до1,02. При нужда от ресетване е отклонен от тези стойности.
                            Последна редакция от kiriluz1; 31.10.2021, 20:32.

                            Коментар


                              #15
                              Диагностиката показа стари грешки.
                              Едната свързана със запалването на първи и четвърти цилиндър,а другата с реле климатик. И нищо повече. Момчето проследи в реално време параметри и показания и каза ,че нищо от това не го насочва към проблем.
                              След включване на няколко консуматора (фарове,парно,музика и халогени светещи при завой) на дисплея изписва Economy drive on, затова ходих в специализиран магазин за акумолатори. След замерване се оказа, че акумолаторат е на 40%. И съответно от днес е с нов акумолатор. Утре ще я проверя как ще запали и ще дам информация.Пропуснах да кажа ,че компютъра е ресетнат и нямаше промяна.
                              Последна редакция от К. Станикина; 31.10.2021, 21:10.

                              Коментар

                              Working...
                              X