Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    kiriluz1 написа: Преглед на мнението

    Мразя да пиша дълго!Ако знаеш точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво(стихиометрично съотношение на газта спрямо кислорода)както и начина по който работи ламбда сондата ще разбереш че такава настройка е с вероятност да оцелиш джакпота 6/49 или по-малка....
    Глупости - това съм го правил на моя кола, а и на приятели. Забравил съм повече за "точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво" отколкото ти ще научиш, просто защото говориш с мантри, които са глупост/глупост^2 . Според мъдростите ти сума си години ГИ са работили разваляяйки адаптациите на автомобилите

    А като е некадърен газаджията или са боклук компонентите на ГИ - то може и да стане като джакпот
    Тогава - сменяш компа- на ГИ с такъв с OBD II.

    Коментар


      #62
      К. Станикина написа: Преглед на мнението
      Здравейте, да ви кажа до къде сме с колата. Сменихме мап сензора и по препоръка на Александър Ауто сменихме двете ланди сонди, все още не пали от първия път. Каза ,че е нужно време ,но вече 1 месец я караме и рядко пали от 1 път.
      Много по-здрави да занесете на АА
      Ламбда сондата не се взима предвид от ЕКУ докато не загрее - тоест при първо студено палене.
      Ако автомобила няма проблеми с работа на двигателя когато е загрял - ламбдата няма защо да се сменя.
      Мисля, че е логично да смените и чистачката на задното стъкло. Поне е толкова логично колкото смяната на двете ламбда сонди
      За цената на двете ламбди с монтажа досега колата можеше да е оправена .

      препоръчвам чистачки Bosch - супер са , особенно за задно стъкло.

      Коментар


        #63
        PM_u_bo написа: Преглед на мнението

        Глупости - това съм го правил на моя кола, а и на приятели. Забравил съм повече за "точния принцип на несамоадаптивен ГИ и качествата на газта като гориво" отколкото ти ще научиш, просто защото говориш с мантри, които са глупост/глупост^2 . Според мъдростите ти сума си години ГИ са работили разваляяйки адаптациите на автомобилите

        А като е некадърен газаджията или са боклук компонентите на ГИ - то може и да стане като джакпот
        Тогава - сменяш компа- на ГИ с такъв с OBD II.
        Самоадаптация има след 2000 г. Преди това на Гоуфа може да му сложиш и бутилка пропан бутан с редуцира вентил и пак ще работи. Аман от разбирачи дето не помагат. Не мога да разбера постовете ти с какво помагат на човека с проблема. Като си такъв разбирач дай готово решение,иначе просто не пиши. Не държа да съм прав на 100% ,но карам 4ти Фиат и досега не съм си играл да сменям датчици,помпи,ламбда сонди ,защото ,първо съм го учил и второ съм се постарал да разбера нещо как работи и след това да го бърникам.При мен е дало добър резултат и затова се опитвам да дам шорткът на хората които са с този проблем,а не да засирам темата. Ще добавя само че всичко е лично преживяно от мен,аз съм си ресетвал колата и съм си настройвал газта след часове изкарани в гледане на живи данни и опити кой е най-добрият вариант,не съм ходил по майстори и затова си позволявам да споря и да давам решение.
        А иначе ти пожелавам лек и слънчев,топъл ден!
        Последна редакция от kiriluz1; 11.05.2022, 15:52.

        Коментар


          #64
          PM_u_bo написа: Преглед на мнението

          Много по-здрави да занесете на АА
          Ламбда сондата не се взима предвид от ЕКУ докато не загрее - тоест при първо студено палене.
          Ако автомобила няма проблеми с работа на двигателя когато е загрял - ламбдата няма защо да се сменя.
          Мисля, че е логично да смените и чистачката на задното стъкло. Поне е толкова логично колкото смяната на двете ламбда сонди
          За цената на двете ламбди с монтажа досега колата можеше да е оправена .

          препоръчвам чистачки Bosch - супер са , особенно за задно стъкло.
          Още глупости. ЕКУ гледа ламбда сонда на загрял двигател,но като удари отклонение в образуването на сместа по -голямо от 25% вади грешка - fuel trim malfunction и спира да участва в регулирането на сместа т е.зарежда стойности по подразбиране,което променя изцяло начина на работа на ДВГ и,което също може да влияе на първото палене и работата му когато е студен . Но, това е така ако го знаеш,иначе пращаш поздрави на АА и пишеш глупости за чистачки. Можеш да хванеш логика ако имаш в главата си по-голямата част от картината или поне някаква част, спрямо знания и дадено от Господ,другото е"Аз не съм чел тази книга,но да се изкажа". Лек и слънчев топъл ден!
          П.п. Прочети внимателно(ако можеш)кое е решило проблема. И да не забравяме че това се повтаря периодично. И следва най -хубавата част, решението (късия и евтин вариант) е Елмче от Китай за 25-30 лв. и 10 минути на една,две три или както дойде седмици,или ходене по майстори и сменяне на разни неща без време.
          https://www.fiatforum.com/threads/fi....454876/page-2
          Последна редакция от kiriluz1; 11.05.2022, 16:23.

          Коментар


            #65
            kiriluz1 написа: Преглед на мнението
            Самоадаптация има след 2000 г. ...
            Ако бях в настроение щях да напиша че това е --> глупост/глупост^3

            но за да приключим - ти си прав, твоето магаре е най-мъжко

            Коментар


              #66
              PM_u_bo написа: Преглед на мнението
              Ако бях в настроение щях да напиша че това е --> глупост/глупост^3

              но за да приключим - ти си прав, твоето магаре е най-мъжко
              Изобщо не става дума дали съм прав ,мога да спя спокойно даже и да не съм прав. Просто нито един от постовете ти не се опитва да даде решение на проблема , когато казваш че проблема е в газаджията дай координати и име на такъв който ще оправи колата. Като казваш че АА са некадърни дай координати на кадърни.Постави се на мястото на този който е с проблем и прочети внимателно 5те страници за да се видиш отстрани. С подигравки и контра на всеки написал нещо не помагаш.
              Аз също спирам,защото това не е конструктивно. То в спора се ражда истината,но това не е спор а е заяждане.
              Последна редакция от kiriluz1; 12.05.2022, 07:47.

              Коментар


                #67
                Дал съм начини да се намери проблема, а и решение на ЛС, което в 95% решава проблема. Но писатели много, а читатели малко.
                Последна редакция от PM_u_bo; 12.05.2022, 12:17.

                Коментар


                  #68
                  Тук чудесно е обяснено и човек със съвсем малко разсъждения може да се досети защо и тези без газ и тези с газ имат един и същи проблем. Това разбира се не е пенкелер и не лекува всичко(например спукан въздуховоди,заминало турбо,скапани свещи,лошо гориво...), но при здрав хардуер на колата почти винаги това е решението. И точно по тази причина бих започнал първо с това,защото е най-евтиният и лесен вариант,вече ако това не реши проблема търся причини изброени по-назад и след диагностика и измерване сменям датчици. На приятел с Лагуна му искаха 400 лв. преди 7 г. заради същите симптоми и спънато вървене докато е студена на бензи, проблема му го реших с ровене за търсене на подходящ софтуер няколко часа и ресетване на ЕКУ за 10 минути. Винаги може да се почне с даването на парите а ресетването после ,но малко е глупаво .

                  from elearn: <snip>
                  The control unit implements the self-learning mode in the following conditions:
                  removing-refitting or replacement of the injection control unit
                  removing-refitting or replacement of the throttle body integrated with D.V.E.
                  removing-refitting or replacement of the rpm sensor/flywheel, for recognizing misfire.
                  The values memorized by the control unit are preserved if the battery is disconnected.
                  System self-adaptation
                  The control unit has a self-adaption function which recognizes changes in the engine which occur as a result of bedding-in and ageing processes of both components and the engine itself.
                  These changes are stored in the form of modifications to the basic mapping, and their purpose is to adapt the operation of the system to the gradual alterations in the engine and components compared with their characteristics when new.
                  This self-adaptation function also makes it possible to even out inevitable differences (due to production tolerances) in any replaced components.
                  From the exhaust gas analysis, the control unit changes the basic mapping in relation to the original characteristics of the new engine.
                  The self-adaptation parameters are not cancelled if the battery is disconnected.
                  <snip>
                  Последна редакция от kiriluz1; 12.05.2022, 12:31.

                  Коментар


                    #69
                    Остава от четене да преминеш на следващото ниво - четене с разбиране.
                    Самоадаптацията няма как да влияе на 'първо студено палене' , ако при всички останали режими на двигателя няма забележими проблеми.
                    Тоест ако работи коректно , както на газ , така и на бензин.
                    Коректно - без никакви забележки.

                    Има една разлика между хора прочели целия Service Manual на даден автомибил и младежи използвали търсачка и прочели няколко параграфа
                    от това ръководство. Вторите си мислят, че са намерили проблема с търсачката и са придобили знания
                    Първите знаят, че знания се трупат цял живот.

                    Има огромна разлика между знания и ИНФОРМАЦИЯ

                    Давам препоръки за сервиз само на ЛС. Сервиза се намира на 140 - 150 км от София.
                    Единия от форумните потребители го засякох там - беше почнал да кара всички служебни и лични автомобили в този сервиз .
                    Всички фиатове, всички с 'нерешими' проблеми преди това.

                    Иначе сменяйте две ламбда сонди заради трудно палене на студен двигател. Ети ви малко информация ( не знания) за адекватността на сервиза предложил това 'решение'.

                    Information написа:
                    ... It takes 45 – 60 seconds for O2 sensors to warm up and produce valid voltages/outputs, resulting in an uncorrected X period of time for the ECU to ignore O2 values....
                    И пак ДЪРЖА ДА КАЖА - Много по-здрави на сервиз АА, на диагностика му, на 'майсторите' му и разбира се на управителя му.
                    Последна редакция от PM_u_bo; 12.05.2022, 12:32.

                    Коментар


                      #70
                      Няма как да работи коректно на газ тъй като двете горива са съвсем различно стихиометрично съотношение(AFR ако знаеш изобщо за какво става дума) с кислорода На колите произведени в завода за газ се слага широколентова ламбда сонда която мери правилно това съотношение и дава коректни данни на ЕКУ,другото са празни приказки на лаик. Тези коли не са произведени за газ ,а са с монтирана в последствие газова уредба и с ламбда сонда за работа само и единствено на бензин. Вържи един такъв Фиат на МЕС и гледай какво става с показанията на ламбда когато е на газ и тогава ръси мозък. За това че ме наричаш младеж благодаря,бил съм преди 25-30 години на 52 съм и всичко за което пиша и твърдя съм измерил видял и опитал и учил лично,както казах по-назад. Пращай хората на 500 км. ако искаш но цялата посока на начина ти на мислене е грешна. Ламбда сонда тръгва определено време след като е подгрята(всички използвани в момента са с подгряване,което позволява поставяне на колектора по далече от цилиндъра и гарантира по-дълъг живот), също така над определени обороти не работи (ти сигурно и това знаеш),но това не променя факта че преди да загасиш колата,ако ламбда сонда е давала грешни или неправилни показания поради различни причини, включително и работа на газ или ленива сонда самоадаптацията е променила горивната карта. От там идва и сменянето на ламбда сонди във АА,защото имат повече знания от теб и работят по готови процедури дадени от производителя.Ама ти и на производителя ще дадеш акъл защото знаеш повече от него.
                      Има една разлика между хора прочели целия Service Manual на даден автомобил и тези изкарали часове с вързано ЕКУ и ГИ и наблюдавали какво се случва при различни сценарии,както и да стигнеш до производителя на ГИ и да спечелиш спор с него.
                      Това е последния ми контакт с теб,защото с глупаци трудно се спори и обикновено побеждават,защото трябва в спора да свалиш нивото си до тяхното . Не знам колко хора трябва да ти кажат да не тракащ мяу,мяу по клавиатурата за да се усетиш. Успех с лекуването на коли!
                      Последна редакция от kiriluz1; 12.05.2022, 14:44.

                      Коментар


                        #71
                        kiriluz1 написа: Преглед на мнението
                        На колите произведени в завода за газ се слага широколентова ламбда сонда която мери правилно това съотношение и дава коректни данни на ЕКУ
                        как се разпознава такава сонда, дали по различния конектор - ламбда-сонда DELPHI ES20518-12B1 за Fiat Bravo 198 1.4 LPG (198AXA1B) - 90 коня
                        защото онези с плоския конектор са еднакви за всички бензинови бравота ?

                        Коментар


                          #72
                          Извода - ако желаете да докарате автомобила си до състояние 'автоморга' - следвайте съветите на kiriluz1

                          https://autoins.bg/autoparts/product/BOSCH/0258986507/

                          тази сонда се слага фабрично на:
                          MULTIPLA (186) 1.6 01-05 182 B6.000 74Kv/101Hp 1596sm3 газ ван
                          MULTIPLA (186) 1.6 04-05 182 B6.000 68Kv/92Hp 1596sm3 газ ван
                          MULTIPLA (186) 1.6 100 16V (186AXA1A) 99-10 182 A4.000 76Kv/103Hp 1581sm3 бензин ван
                          MULTIPLA (186) 1.6 16V (186AGB1A) 02-10 182 B6.000 70Kv/95Hp 1596sm3 бензин ван
                          MULTIPLA (186) 1.6 16V Bipower (186AMB1A) 99-10 186 A4.000 76Kv/103Hp 1581sm3 Бензин/Метан (CNG) ван
                          MULTIPLA (186) 1.6 16V Bipower (186AXC1A) 01-10 182 B6.000 76Kv/103Hp 1596sm3 Бензин/Метан (CNG) ван
                          MULTIPLA (186) 1.6 16V Blupower (186AMA1A) 99-10 186 A3.000 70Kv/95Hp 1581sm3 газ ван
                          MULTIPLA (186) 1.6 16V GPL 01-10 182 B6.000 76Kv/103Hp 1596sm3 Бензин/Автогаз (LPG) ван
                          kiriluz1 написа: Преглед на мнението
                          .... На колите произведени в завода за газ се слага широколентова ламбда сонда която мери правилно това съотношение и дава коректни данни на ЕКУ,другото са празни приказки на лаик. ..
                          Последна редакция от PM_u_bo; 12.05.2022, 15:44.

                          Коментар


                            #73
                            Разликата е в конструкцията и и начина на работа ,също така и софтуера който я ползва и управлява. Конектора е без значение. С четири кабела са всичките 2 за подгряването и 2за сигнал към ЕКУ.

                            Коментар


                              #74
                              PM_u_bo написа: Преглед на мнението

                              https://autoins.bg/autoparts/product/BOSCH/0258986507/

                              тази сонда се слага фабрично на:
                              MULTIPLA (186) 1.6 01-05 182 B6.000 74Kv/101Hp 1596sm3 газ ван
                              MULTIPLA (186) 1.6 04-05 182 B6.000 68Kv/92Hp 1596sm3 газ ван
                              MULTIPLA (186) 1.6 100 16V (186AXA1A) 99-10 182 A4.000 76Kv/103Hp 1581sm3 бензин ван
                              MULTIPLA (186) 1.6 16V (186AGB1A) 02-10 182 B6.000 70Kv/95Hp 1596sm3 бензин ван
                              MULTIPLA (186) 1.6 16V Bipower (186AMB1A) 99-10 186 A4.000 76Kv/103Hp 1581sm3 Бензин/Метан (CNG) ван
                              MULTIPLA (186) 1.6 16V Bipower (186AXC1A) 01-10 182 B6.000 76Kv/103Hp 1596sm3 Бензин/Метан (CNG) ван
                              MULTIPLA (186) 1.6 16V Blupower (186AMA1A) 99-10 186 A3.000 70Kv/95Hp 1581sm3 газ ван
                              MULTIPLA (186) 1.6 16V GPL 01-10 182 B6.000 76Kv/103Hp 1596sm3 Бензин/Автогаз (LPG) ван
                              Извода - ако желаете да докарате автомобила си до състояние 'автоморга' - следвайте съветите на kiriluz1
                              Чети внимателно! Кола произведена за газ(едва ли си виждал) и кола с допълнително монтиран ГИ пък дори и в завода. Не съм сигурен че схващаш разликата ,но това сме го изяснили защо.
                              https://www.endtuning.com/afr.html
                              Още малко обяснено като за слабознаещи хора. А сега кажи 14.7 към 1 равно ли е на 15.5 към 1? Само питам. И ми кажи "великия" газаджия на 150 км. как го изравнява или това е търговска тайна
                              Последна редакция от kiriluz1; 12.05.2022, 15:56.

                              Коментар


                                #75
                                MULTIPLA (186) 1.6 16V Blupower (186AMA1A)

                                този автомобил има само едно гориво - CNG , а не "...кола с допълнително монтиран ГИ пък дори и в завод"..

                                айде , нали ти казах - "твойто магаре е най-мъжко"

                                Коментар

                                Working...
                                X