Чел съм чужди форуми, където са сменили половината кола и промяна няма. За мен последната логична опция е ремап на компютъра, като се настрои картата на горивото при студен старт.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин
Collapse
X
-
Optimst5 написа: Преглед на мнениетоНа мен и това с уж заводския дефект ми се струва невъзможно. При мен не знам как 6-7 месеца я бяха нагласили да пали и после спря. А не съм я оставял на сухо през това време - 65 литра съм ѝ сипал
От Март до Септември?
Коментар
-
От януари до юли
Пс - понеже си пазя касовите бележки, гледам че съм сипвал бензина от лукоил и една малка местна бензиностанция, на която е най ниска цената. По принцип не бих сипал там, но тъй като е пълно с хора и горивото не се застоява, зареждам от там. Та, точно преди тотално да спре да пали миналата година юли, съм сипал 20 литра от тях. Дали точно фиатите не се разбират с руското гориво - кой знае...Последна редакция от Optimst5; 27.10.2023, 11:19.
Коментар
-
Правено е 100 пъти. Само веднъж запали, но то беше и по топло. Останалите пъти без ефект
Ходих при един човек по темата с антифриза в цилиндрите. Огледа колата, видя че маркучите са меки, не кипи от казанчето при отваряне на капачката и каза че нямам проблем с гарнитурата. Щом и не губя антифриз
Коментар
-
другата седмица ще имам развитие по колата. Дотогава, един въпрос ще ме тормози - защото докато въртя стартера или колата запали, но мени оборотите, педала на газта не е активен? Натискам и нищо, все едно е разкачена буксата. Аз си го обяснявам, че въздуха е достатъчен или дори в повече и няма нужда от още. Но ми се иска и друго мнение.
Други потребители споделят че при тях педала си работи
Коментар
-
Да споделя моя опит. Браво 1.4 90 коня с газ. Палеше от седми или осми път когато е студена. Беше с бензинови инжектори от стило със съпротивление 14.5 ома - https://www.autopower.bg/%D0%B8%D0%B...i25070469.html
Явно някой ги е сменял в миналото, дали заради проблем с паленето или нещо друго не знам. Намерих инжектори от браво 1.4 със съпротивление 12 ома, 2ра употреба от мегапартс, само за проба -
https://www.autopower.bg/%D0%B8%D0%B...i25063119.html
За браво 1.4 без турбо има 2 вида инжектори, едните с 14.5 ома, другите с 12, като тези с 12 са след средата на 2008 година, може би заради емисии или просто са обновили леко двигателя, не съм сигурен.
След като смених инжекторите колата започна да пали от 2-рия път. След това взех кабел за настройка и диагностика на газовото. Когато карам на бензин дългия трим беше +5%, когато карам на газ беше -9%, тоест на първо палене колата работи с прекалено бедна смес на бензин заради тримовете на горивото, които работата на газ променя. Настроих газовото да пуска 12% по-малко гориво за да манипулирам тримовете, като сега дългия седи на +3% след като карам на газ. Сутрин колата пали от първия път. Засега.
Преди някой да се хвърли да дава пари за инжектори, искам да спомена отново, колата ми е 1.4 без турбо. При турбо версиите доколкото виждам инжекторите също са 12 ома, с по-голям дебит разбира се, като не са променяни през годините. Това което сработи при мен, може да не се получи при вас!!!Последна редакция от bsks; 02.01.2024, 13:44.
Коментар
-
bsks написа: Преглед на мнениетоКогато карам на бензин дългия трим беше +5%, когато карам на газ беше -9%, тоест на първо палене колата работи с прекалено бедна смес на бензин заради тримовете на горивото, които работата на газ променя. Настроих газовото да пуска 12% по-малко гориво за да манипулирам тримовете, като сега дългия седи на +3% след като карам на газ. Сутрин колата пали от първия път.Последна редакция от Optimst5; 02.01.2024, 14:22.
Коментар
-
Да, на газ работи прекалено богато (-9% трим), следователно при палене сутрин колата ще работи с прекалено бедна смес на бензин ако трима ми вади 9% гориво (-9%). +5% трим (леко бедна смес) на бензин го отдавам на това, че инжекторите са 2ра употреба и двигателя не е първа младост, но до +-10% мисля че е напълно допустимо.
При газовата карта намалих цялата със 7%, след това под 2000 оборота махнах още 5, защото усещах че колата се мъчи и следях ламбдата докато шофирам. След това още малко я модифицирах, предимно по усещане как се държи двигателя и следене на ламбдата в движение. Имаше някой нелогични клетки - примерно при 50% натоварване на 1700 оборота коефициента на горивото е 161, след това пак при 50% натоварване при 1850 оборота скача на 171, което е прекалено голяма разлика за само 150 оборота. Поизгладих я така да се каже. Изчезнаха едни силни вибрации при натоварване под 2000 оборота, които мисля че са били заради богата смес.
При високите обороти е добре, когато карам извънградско трима ми се движи между -1% и +1%. Градско отива на +3%, но я оставих така за да е по-близо до работата на бензин, и да пуска повече гориво при първо палене.Последна редакция от bsks; 02.01.2024, 17:04.
- 1 like
Коментар
-
bsks написа: Преглед на мнениетоПри високите обороти е добре, когато карам извънградско трима ми се движи между -1% и +1%. Градско отива на +3%, но я оставих така за да е по-близо до работата на бензин, и да пуска повече гориво при първо палене.
Коментар
-
dobrujanetza написа: Преглед на мнениетоГоворих по този въпрос с моя майстор .
Неговия отговор беше : Ще се направи адаптация на компа , един месец ще е наред , и после си губи адаптациите.
Затова си я карам така. Верно че е T-jet, но разлика няма.
Разбира се има 'зимни' и 'летни' настройки, но 'после си губи адаптациите' си е като' Земята е очевидно плоска'.
Коментар
-
като си говорим за газови, това е картата ми след като я рестартирам до заводски стойности. Обърнете внимание как всеки ред започва с един коефициент и със увеличение на оборотите, коефициента се увеличава. Трябва ли да спазвам тази поредност когато модифицирам картата? Защото съм виждал и варианти как коефициентът стига пик да кажем при 4000 оборота и нагоре спада. Или увеличение и пик трябва да има при инжекторното време между 6 и 10 милисекунди, а след тях - спад на коефициента?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар