след като завъртях крана на бутилката, колата продължи да си работи няколко минути. При форсиране почна да се мъчи и накрая почна да пиука копчето и да мигат едновременно диодите на газта и бензина. Мисля че така беше при празна бутилка. Обърнах на бензин и повече не съм пипал копчето. Пали както е на видеото. Ако е над 25 градуса пак мени обороти, но съвсем леко. "спъва" паленето имах предвид
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин
Collapse
X
-
muns61 написа: Преглед на мнениетоПри трудно палене след престой подавам принудително напрежение на помпата за 5-6 секунди и после пробвам. Не съм го правил на такава кола, но на всички други марки този метод работи.
Коментар
-
Optimst5 написа: Преглед на мнението
Премерих волтажа в един от пиновете на буксата на бензиновата помпа на контакт - 11.47 волта. Малко по късно 11.29. Това е на бяло лилавия проводник. Другите три пина нямаха волтаж. Не трябва ли да е по висок? На загрял двигател показва 0.01 вошта
кажи чеСно
Коментар
-
Повечето по-нови коли си имат модул за контрол на бензиновата помпа спрямо режима на работа. Трябва за по-достоверно да се провери налягането на бензина преди да влезне в бензиновата рейка.
Трябва да се провери какво е желаното налягане за запалване на мотора и какво е работното.
https://www.fiatforum.bg/forum/консу...84#post2758684
Преди време се беше сцепил "къдравия" маркуч на самата кошница в резервоара и беше мъка паленето с много въртене, докато нагнети налягането на бензина. Съвсем наскоро регулатора на налягането на горивото беше запецнал отворен и също едно такова пали и гасне или работи много тегаво,
За последното измерване, ако си бил на газ и е нагласено да се изключва помпата е нормално. При нас с АГУ е така, реле изключва помпата при работа на газ.
ПоздравиFiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
PM_u_bo написа: Преглед на мнението
кажи чеСно
Мерихме и наляганена бензина отново - докато върти и не пали 3.3 бара. Като запали пак толкова. При форсиране се вдига и после спада. При изгасен двигател падна на 2.7 бара и 10 тина минути стоя така. На сутринта беше 0.8 бара
Последна редакция от Optimst5; 04.09.2023, 10:33.
Коментар
-
Нали сам се досещаш, че няма как да очакваш на тънки кабели волтаж за помпа? Не, че има смисъл да мериш по принцип, но ако толкова искаш да видиш нещо, мери на най-дебелия краен проводник за +12в и маса на съседния.Последна редакция от BO; 04.09.2023, 11:13.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Optimst5 написа: Преглед на мнението..Мерихме и наляганена бензина отново - докато върти и не пали 3.3 бара. Като запали пак толкова. При форсиране се вдига и после спада.
Иначе - с тройник - ок -- АМА КЪДЕ го закачи тоя тройник? Точно преди рейката или веднага след помпата, или ...?
Коментар
-
около 1 бар налягане имаше сутринта(беше закачен предната вечер). На контакт вдигна 3,5 бара и после спадна до 3,3. При въртене си стоеше 3,3. Запалих след доста въртене, имаше леко менене на оборотите, но нялягането не мърдаше от 3,3. При рязко подаване на газ се качваше около 3,7 бара, после се връщаше на 3,3. Манометъра беше вързан за входа на рейката.
Коментар
-
Optimst5 написа: Преглед на мнениетооколо 1 бар налягане имаше сутринта(беше закачен предната вечер). На контакт вдигна 3,5 бара и после спадна до 3,3. При въртене си стоеше 3,3. Запалих след доста въртене, имаше леко менене на оборотите, но нялягането не мърдаше от 3,3. При рязко подаване на газ се качваше около 3,7 бара, после се връщаше на 3,3. Манометъра беше вързан за входа на рейката.
Може да пробваш следното
1. намираш кое е бензиновото реле.
2. вечерта - първо завърташ крана на бутилката газ и изчакваш да угасне, или сама да прехвърли на бензин
3. докато работи на бензин - вадиш релето и изчакваш да угасне - около 10 секунди ще е .
на сутринта - вкарваш релето
даваш на контакт 3 пъти по 10 секунди със 5 секунди изключване между 10-те.
след третите 10 секунди ВЕДНАГА въртиш статера.
Казваш какъв е резултата.Последна редакция от PM_u_bo; 21.09.2023, 00:20.
Коментар
-
При положение, че се върти толкова, отзад мирише ли на суров бензин?
Щом налягането и дебита изглежда да са в норма остава с осцилоскоп да се видят импулсите към дюзите.(не знам, дали ще е възможно при малко по-голямо желание да се пробва някоя дюза извън двигателя.) Иначе, с осцилоскоп или компютър да се видят времената, когато прави проблем и после, вече като не прави след първото палене.
Също както някой предложи по-горе, ако не иска да запали на бензин да се пробва със спрей, за да се установи, дали причината наистина е горивото. (недостиг)
Тоците, бобини и тнт са малко вероятни щом проблема е само при първо палене, пък и те на газ са доста по-чувствителни. И ако има проблем там ще се прояви много по-ясно на газ.
Иначе като запали, равномерно ли работи? Има си мощност и тнт. Това е малко странично, но ако синхронизацията се губи поради някоя причина заради датчиците на валовете, поне да ги изключим от картинката и да се следят другите възли.
ПоздравиFiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
pl4 8rp написа: Преглед на мнениетоПри положение, че се върти толкова, отзад мирише ли на суров бензин?
Щом налягането и дебита изглежда да са в норма остава с осцилоскоп да се видят импулсите към дюзите.(не знам, дали ще е възможно при малко по-голямо желание да се пробва някоя дюза извън двигателя.) Иначе, с осцилоскоп или компютър да се видят времената, когато прави проблем и после, вече като не прави след първото палене.
Също както някой предложи по-горе, ако не иска да запали на бензин да се пробва със спрей, за да се установи, дали причината наистина е горивото. (недостиг)
Тоците, бобини и тнт са малко вероятни щом проблема е само при първо палене, пък и те на газ са доста по-чувствителни. И ако има проблем там ще се прояви много по-ясно на газ.
Иначе като запали, равномерно ли работи? Има си мощност и тнт. Това е малко странично, но ако синхронизацията се губи поради някоя причина заради датчиците на валовете, поне да ги изключим от картинката и да се следят другите възли.
Поздрави
Писал съм по назад, че имам възвратен клапан, монтиран на маркуча за обратно гориво до резервоара. Съветваха ме да го махна, но аз се дърпам защото ще протече бензин после като го върна. Затова ще отклоня обратното гориво с маркуч в бутилка, като пробия капачката и, за да няма достъп на въздух. И тогава ще паля. Това съм сигурен че не е пробвано. Другото, което се появи 4 пъти в рамките на предната година е misfire. Дава първи, трети и четвърти цилиндър. Слагал съм резервни бобини и свещите са сменени, но явно не е от тях. Грешката се записва когато колата запали от първи опит. Иначе ако пръскна с най малката спринцовка бензин в колектора и дам контакт, пали веднага. Мощност си има на бензин, на газ трябва прецизно да се настрой, май и изпрарителя трябва да е за турбо кола
PM_u_bo написа: Преглед на мнението
Помпата и маркучите са ок. Търси другаде.
Може да пробваш следното
1. намираш кое е бензиновото реле.
2. вечерта - първо завърташ крана на бутилката газ и изчакваш да угасне, или сама да прехвърли на бензин
3. докато работи на бензин - вадиш релето и изчакваш да угасне - около 10 секунди ще е .
на сутринта - вкарваш релето
даваш на контакт 3 пъти по 10 секунди със 5 секунди изключване между 10-те.
след третите 10 секунди ВЕДНАГА въртиш статера.
Казваш какъв е резултата.Последна редакция от Optimst5; 21.09.2023, 14:19.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар