Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    след като завъртях крана на бутилката, колата продължи да си работи няколко минути. При форсиране почна да се мъчи и накрая почна да пиука копчето и да мигат едновременно диодите на газта и бензина. Мисля че така беше при празна бутилка. Обърнах на бензин и повече не съм пипал копчето. Пали както е на видеото. Ако е над 25 градуса пак мени обороти, но съвсем леко. "спъва" паленето имах предвид

    Коментар


      Пали както преди да завъртиш кранчето или по друг начин?

      Коментар


        да, в смисъл че няма смесване на газ и бензин първоначално

        Коментар


          При трудно палене след престой подавам принудително напрежение на помпата за 5-6 секунди и после пробвам. Не съм го правил на такава кола, но на всички други марки този метод работи.
          Премерих волтажа в един от пиновете на буксата на бензиновата помпа на контакт - 11.47 волта. Малко по късно 11.29. Това е на бяло лилавия проводник. Другите три пина нямаха волтаж. Не трябва ли да е по висок? На загрял двигател показва 0.01 вошта

          Коментар


            Optimst5 написа: Преглед на мнението

            Премерих волтажа в един от пиновете на буксата на бензиновата помпа на контакт - 11.47 волта. Малко по късно 11.29. Това е на бяло лилавия проводник. Другите три пина нямаха волтаж. Не трябва ли да е по висок? На загрял двигател показва 0.01 вошта

            кажи чеСно

            Коментар


              Повечето по-нови коли си имат модул за контрол на бензиновата помпа спрямо режима на работа. Трябва за по-достоверно да се провери налягането на бензина преди да влезне в бензиновата рейка.
              Трябва да се провери какво е желаното налягане за запалване на мотора и какво е работното.

              https://www.fiatforum.bg/forum/консу...84#post2758684

              Преди време се беше сцепил "къдравия" маркуч на самата кошница в резервоара и беше мъка паленето с много въртене, докато нагнети налягането на бензина. Съвсем наскоро регулатора на налягането на горивото беше запецнал отворен и също едно такова пали и гасне или работи много тегаво,

              За последното измерване, ако си бил на газ и е нагласено да се изключва помпата е нормално. При нас с АГУ е така, реле изключва помпата при работа на газ.

              Поздрави
              Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
              Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

              Коментар


                PM_u_bo написа: Преглед на мнението


                кажи чеСно
                0.01 волта след като колата е работила и е загряла, при опит си пали. На акумолатора са 12.5 волта. В буксата са 4 кабела. Бяло лилав, на който премерих волтажа и тъмно сив - и двата тънки. Плюс жълто сив и оранжево зелен - дебели, на които нямаше волтаж
                Мерихме и наляганена бензина отново - докато върти и не пали 3.3 бара. Като запали пак толкова. При форсиране се вдига и после спада. При изгасен двигател падна на 2.7 бара и 10 тина минути стоя така. На сутринта беше 0.8 бара
                Click image for larger version  Name:	IMG_20230904_092958.jpg Views:	0 Size:	468,6 KB ID:	2760215
                Последна редакция от Optimst5; 04.09.2023, 10:33.

                Коментар


                  Нали сам се досещаш, че няма как да очакваш на тънки кабели волтаж за помпа? Не, че има смисъл да мериш по принцип, но ако толкова искаш да видиш нещо, мери на най-дебелия краен проводник за +12в и маса на съседния.
                  Последна редакция от BO; 04.09.2023, 11:13.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    Дето се вика - по-добре от ВО няма как да се каже, че и любезно

                    А как точно мерихте налягането на бензина? Това е важно.

                    Коментар


                      с манометър, тройник и маркучи самоделка. Преди време бях купувал един комплект с намерението сам да го меря, но нито един накрайник не пасна

                      Коментар


                        Optimst5 написа: Преглед на мнението
                        ..Мерихме и наляганена бензина отново - докато върти и не пали 3.3 бара. Като запали пак толкова. При форсиране се вдига и после спада.
                        Колко се вдига и до колко спада?

                        Иначе - с тройник - ок -- АМА КЪДЕ го закачи тоя тройник? Точно преди рейката или веднага след помпата, или ...?

                        Коментар


                          около 1 бар налягане имаше сутринта(беше закачен предната вечер). На контакт вдигна 3,5 бара и после спадна до 3,3. При въртене си стоеше 3,3. Запалих след доста въртене, имаше леко менене на оборотите, но нялягането не мърдаше от 3,3. При рязко подаване на газ се качваше около 3,7 бара, после се връщаше на 3,3. Манометъра беше вързан за входа на рейката.

                          Коментар


                            Optimst5 написа: Преглед на мнението
                            около 1 бар налягане имаше сутринта(беше закачен предната вечер). На контакт вдигна 3,5 бара и после спадна до 3,3. При въртене си стоеше 3,3. Запалих след доста въртене, имаше леко менене на оборотите, но нялягането не мърдаше от 3,3. При рязко подаване на газ се качваше около 3,7 бара, после се връщаше на 3,3. Манометъра беше вързан за входа на рейката.
                            Помпата и маркучите са ок. Търси другаде.
                            Може да пробваш следното
                            1. намираш кое е бензиновото реле.
                            2. вечерта - първо завърташ крана на бутилката газ и изчакваш да угасне, или сама да прехвърли на бензин
                            3. докато работи на бензин - вадиш релето и изчакваш да угасне - около 10 секунди ще е .

                            на сутринта - вкарваш релето
                            даваш на контакт 3 пъти по 10 секунди със 5 секунди изключване между 10-те.
                            след третите 10 секунди ВЕДНАГА въртиш статера.

                            Казваш какъв е резултата.
                            Последна редакция от PM_u_bo; 21.09.2023, 00:20.

                            Коментар


                              При положение, че се върти толкова, отзад мирише ли на суров бензин?
                              Щом налягането и дебита изглежда да са в норма остава с осцилоскоп да се видят импулсите към дюзите.(не знам, дали ще е възможно при малко по-голямо желание да се пробва някоя дюза извън двигателя.) Иначе, с осцилоскоп или компютър да се видят времената, когато прави проблем и после, вече като не прави след първото палене.
                              Също както някой предложи по-горе, ако не иска да запали на бензин да се пробва със спрей, за да се установи, дали причината наистина е горивото. (недостиг)
                              Тоците, бобини и тнт са малко вероятни щом проблема е само при първо палене, пък и те на газ са доста по-чувствителни. И ако има проблем там ще се прояви много по-ясно на газ.
                              Иначе като запали, равномерно ли работи? Има си мощност и тнт. Това е малко странично, но ако синхронизацията се губи поради някоя причина заради датчиците на валовете, поне да ги изключим от картинката и да се следят другите възли.
                              Поздрави
                              Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                              Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                              Коментар


                                pl4 8rp написа: Преглед на мнението
                                При положение, че се върти толкова, отзад мирише ли на суров бензин?
                                Щом налягането и дебита изглежда да са в норма остава с осцилоскоп да се видят импулсите към дюзите.(не знам, дали ще е възможно при малко по-голямо желание да се пробва някоя дюза извън двигателя.) Иначе, с осцилоскоп или компютър да се видят времената, когато прави проблем и после, вече като не прави след първото палене.
                                Също както някой предложи по-горе, ако не иска да запали на бензин да се пробва със спрей, за да се установи, дали причината наистина е горивото. (недостиг)
                                Тоците, бобини и тнт са малко вероятни щом проблема е само при първо палене, пък и те на газ са доста по-чувствителни. И ако има проблем там ще се прояви много по-ясно на газ.
                                Иначе като запали, равномерно ли работи? Има си мощност и тнт. Това е малко странично, но ако синхронизацията се губи поради някоя причина заради датчиците на валовете, поне да ги изключим от картинката и да се следят другите възли.
                                Поздрави
                                Баща ми я гледа отзад и каза, че за около минута не изкарва никакъв пушек отзад и не мирише на суров бензин. После вече има лек мирис и прозрачен пушек. Май май никога не пали от първи път Сутрин(ако не я лъжа). Без значение от сезон. Това го останових като сложих добавка за подобряване на бензина, напълних резервоара до 35 литра и минах 10 км на бензин. На следващия ден запали от първия път, но беше късен следобед. И пак менеше обороти няколко секунди докато се освести. На другата сутрин пак старата песен - върти, не пали, втори опит добре, няколко секунди клати оборотите и после заработва нормално.
                                Писал съм по назад, че имам възвратен клапан, монтиран на маркуча за обратно гориво до резервоара. Съветваха ме да го махна, но аз се дърпам защото ще протече бензин после като го върна. Затова ще отклоня обратното гориво с маркуч в бутилка, като пробия капачката и, за да няма достъп на въздух. И тогава ще паля. Това съм сигурен че не е пробвано. Другото, което се появи 4 пъти в рамките на предната година е misfire. Дава първи, трети и четвърти цилиндър. Слагал съм резервни бобини и свещите са сменени, но явно не е от тях. Грешката се записва когато колата запали от първи опит. Иначе ако пръскна с най малката спринцовка бензин в колектора и дам контакт, пали веднага. Мощност си има на бензин, на газ трябва прецизно да се настрой, май и изпрарителя трябва да е за турбо кола


                                PM_u_bo написа: Преглед на мнението

                                Помпата и маркучите са ок. Търси другаде.
                                Може да пробваш следното
                                1. намираш кое е бензиновото реле.
                                2. вечерта - първо завърташ крана на бутилката газ и изчакваш да угасне, или сама да прехвърли на бензин
                                3. докато работи на бензин - вадиш релето и изчакваш да угасне - около 10 секунди ще е .

                                на сутринта - вкарваш релето
                                даваш на контакт 3 пъти по 10 секунди със 5 секунди изключване между 10-те.
                                след третите 10 секунди ВЕДНАГА въртиш статера.

                                Казваш какъв е резултата.
                                това го пробвах отново наскоро, само че като махнах бушона на помпата не бях вкъщи, та я карах на газ 10-тина километра. Сутринта върнах бушона на бензиновата помпа, само веднъж дадох контакт и запали от първия път(по-горе писах че никога не пали добре сутрин, защото тук я "излъгах"). Това е видеото, нямаше скачане в оборотите. Но пак да кажа, че и махане на бушон и реле на помпата не гарантира успешно палене всяка сутрин. Да дам няколко пъти на контакт съм пробвал при стандартни условия, но никога не даде ефект. Сега не знам кое да проверя - дали пак с вадене на бушон или с отклоняването на обратното гориво в шише да елиминирам блокирал клапан?(все се съмнявам че този клапан може да блокира като е студен двигателя и като го по натисне бензина, да отваря и да го връща в резервоара след като всички показатали на датчиците са наред)
                                Последна редакция от Optimst5; 21.09.2023, 14:19.

                                Коментар

                                Working...
                                X