Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    А според мен правилния въпрос е:

    В системата е влизал по малко , по малко въздух цяла нощ.
    Този натрупан въздух, ако системата е без обратно гориво - къде отива? А колко време е нужно да отиде там?

    Коментар


      T jeta е с обратно гориво и регулатор на рейката, 90 коньовия е с еднопроводна горивна система и регулатор в кошницата, там този въпрос има смисъл, но по- скоро въпроса е откъде би влезнал въздух и отговора е от скапан регулатор или разхерметизиране по пътя и двата случая ако сложиш клапан по този начин не се получава добре защото е след регулатора и не решаваш проблема хич. На снимката с клапана и филтъра има обратно гориво, т.е. t jet и сме на първия вариант т.е. пак няма смисъл. Но както се казва :"Всеки сам си преценя". И още един въпрос напира в мен, защо тъпите италианци не са сложили възвратен клапан за 1евро в завода ,та се налага местни майстори да им вършат работата?
      Последна редакция от kiriluz1; 06.03.2023, 10:42.

      Коментар


        kiriluz1 написа: Преглед на мнението
        .... и двата случая ако сложиш клапан по този начин не се получава добре защото е след регулатора и не решаваш проблема хич. ...
        Ти сериозно ли?

        Коментар


          PM_u_bo написа: Преглед на мнението
          Ти сериозно ли?
          FIAT нямат умни инжинери и разчитат на велики майстори по нашите ширини да сложат възвратен клапан? При еднопроводната система на която регулатора в кошницата,както и при двупроводната има данни след колко часа какво трябва да е налягането,ти го знаеш предполагам? Ако не е такова(налягането) имаш проблем с регулатора или инжекторите и слагането на възвратен клапан е все едно да лекуваш счупен крак с рациново масло ,но какво ли разбирам аз?.Ако искаш пробвай сложи възвратен клапан след регулатора на еднопроводната система ,закачи един манометър на рейката(на предвиденото за целта място ) и след измерване какво се случва сподели. Ама пиши и на италианците, за да им отвориш очите.
          И понеже сега ще се заформи як спор колко по-умен и знаещ си от мен бих посъветвал колегите да си изберат един добър сервиз от секцията магазини и сервизи и по телефона да попитат да слагат ли възвратни клапани.

          Малко от нета за t jeta преведено с Гугъл преводач за по-лесно:
          . Несигурен Старт На Двигателя
          Необичаен, но добре известен проблем с 1.4 T-Jet двигатели е стартирането на двигателя при втория опит. Проблемът възниква поради недостатъчно налягане на гориво.

          Първата стъпка е да проверите налягането в релсата след спиране на двигателя – то трябва да е около 3 бара и да не пада под 2,5 бара след няколко часа.

          Работното налягане в релсата на празен ход трябва да се повиши до 3,5 бара. Най-често регулаторът на налягането на горивото се проваля.

          Има и горивен филтър в горивната помпа в резервоара. Ако филтърът е запушен, двигателят 1.4 T-Jet дърпа слабо или ускорява рязко.
          Горивният филтър се продава заедно с горивната помпа, което не е евтино. Собствениците на италиански автомобили са намерили изход: те включват подаването на бензин, заобикаляйки стандартния горивен филтър, и инсталират подходящ фин филтър под капака в захранващата линия.
          Последна редакция от kiriluz1; 07.03.2023, 15:00.

          Коментар


            Правиш ли разлика между:
            лошо налягане в рейката и паднало налягане в рейката след престой?
            Забеляза ли думата "най-често" :
            Разлика между "най-често" и "винаги" дали има?

            Да се слагат нови качествени части е препоръчително, но преди това трябва да си сигурен дали проблема е в частите, които ще смениш.

            Преброй само в тази тема, за колко лева са сменени части без да е решен проблема
            Последна редакция от PM_u_bo; 08.03.2023, 15:24.

            Коментар


              PM_u_bo написа: Преглед на мнението
              Правиш ли разлика между:
              лошо налягане в рейката и паднало налягане в рейката след престой?
              Забеляза ли думата "най-често" :
              Разлика между "най-често" и "винаги" дали има?

              Да се слагат нови качествени части е препоръчително, но преди това трябва да си сигурен дали проблема е в частите, които ще смениш.

              Преброй само в тази тема, за колко лева са сменени части без да е решен проблема
              Не бих правил hand made неща по важни за безопасността ми възли на автомобила. Разбирай го както искаш ,но това е измекярска работа. Нещата се установяват само с манометър,което не струва толкова пари. Всичките доводи които даваш от рода на "най-често","винаги","лошо налягане","паднало налягане"( все едно падналото налягане не е лошо)не са имагинерни величини и се установяват сравнително лесно и само с измерване. Вадиш ми довод че трябва преди да правиш каквото и да е , да си сигурен че това е причината и в същото време защитаваш теза слагай възвратен клапан на сляпо. Говориш ми за влезнал въздух в система в която не трябва да влиза(така създадена) и няма да отстраня причината а ще добавям циганийки. Не те разбирам. . Не го приемай лично,но това е ниво на мислене на гаражен майстор в град от селски тип. И мисля че никъде в официална литература от производител,няма да намериш слагане на допълнителни чарколяци от железарията по системи на автомобила.Интересното е че не успях да намеря такива доработки( като изключим филтъра) в другите форуми,но може би не да достигнали до гениалността на нашите майстори или просто не съм търсил достатъчно. Лека вечер! И понеже все пак е 8.03.
              Честит празник на всички от другия пол около теб!
              Последна редакция от kiriluz1; 08.03.2023, 19:11.

              Коментар


                при мен когато не запали, мига лампата на акумулатора. Или мига защото не пали, или не пали, защото мига 4max 60ah 540A. Директно на клемите на акумулатора дава 12,53 след една нощ престой, което е добре. На другата кола показваше по малко и затова не пробвах с другия. В движение 13,8-14. Видях че има и акумулатори със стартов ток 600А, но не знам чак такъв ли иска фиата

                Коментар


                  kiriluz1 написа: Преглед на мнението
                  ...
                  Тези , които имат опит с ремонт на автомобили са виждали много случаи на 'фабрични дефекти'.
                  Недобре проектирани възли, които дори при перфектна поддръжка правят пероблеми.

                  За да ти е по-лесно :
                  - проблемна М32 ск.кутия нуждаеща се от 'малко по-друг модел' части
                  - проблемно мазане РВ на 1.4 12 двигател ФИАТ
                  - дизела на Инсигния с проблемния маслозаборник убиващ двигателя.
                  - потъващи клапани на 1.8 бензина на ОПЕЛ , които 'по спецификация' трябва да се провери дали са потънали на 150к км

                  Иначе докато колата е в гаранция - може по твоя метод
                  Въпреки, че има много случаи на смяна на двигател една година след изтичане на гаранцията. Хюндай са най-добри в твоята схема

                  Моля те, продължавай да пишеш - искрено ме забавляваш!

                  Коментар


                    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
                    Тези , които имат опит с ремонт на автомобили са виждали много случаи на 'фабрични дефекти'.
                    Недобре проектирани възли, които дори при перфектна поддръжка правят пероблеми.

                    За да ти е по-лесно :
                    - проблемна М32 ск.кутия нуждаеща се от 'малко по-друг модел' части
                    - проблемно мазане РВ на 1.4 12 двигател ФИАТ
                    - дизела на Инсигния с проблемния маслозаборник убиващ двигателя.
                    - потъващи клапани на 1.8 бензина на ОПЕЛ , които 'по спецификация' трябва да се провери дали са потънали на 150к км

                    Иначе докато колата е в гаранция - може по твоя метод
                    Въпреки, че има много случаи на смяна на двигател една година след изтичане на гаранцията. Хюндай са най-добри в твоята схема

                    Моля те, продължавай да пишеш - искрено ме забавляваш!
                    Пич в бързината нещо си объркал май.
                    Последна редакция от kiriluz1; 09.03.2023, 13:29.

                    Коментар


                      PM_u_bo написа: Преглед на мнението
                      А според мен правилния въпрос е:
                      В системата е влизал по малко , по малко въздух цяла нощ.
                      Този натрупан въздух, ако системата е без обратно гориво - къде отива? А колко време е нужно да отиде там?
                      .

                      Благодарение на такива "майстори " като теб всяка,седмица чета неща от рода на : "Кола изгоря на магистрала Тракия" или "Автовоз се
                      запали в тунел Витиня". Безкрайно
                      ​​​​съм щастлив че съм намерил хора които разбират от автомобили и когато имам нужда си карам колата само там . 100% съм сигурен че ако си сервиз разчиташ само на случайно минаващи. Веселбата е в нелепиците които разправяш на масовата публика . Мисля че сега е момента да предложиш водородното почистване на двигателя за решаването и на проблемите с налягането на гориво.​​​​​​
                      Последна редакция от kiriluz1; 09.03.2023, 13:34.

                      Коментар


                        Едно - не се занимавам с автомобили професионално.
                        Две - понякога е добре човек да види какви глупости е писал преди 180 - 200 поста по темата и малко да коригира самочувствието си.
                        Три - един преател ми разказА, че братчед му ревал по телефона, как след като дал последните си "х000" лева за да му стане колата перфектна в най-добрия Сервиз - трябвало да тъси спешно платформа на магистралата щото колата изведнъж се превърнала в голям камък
                        Четири - колата е била направена 'като от завода' с оригинални части от официалното представителство

                        Пускам си абонамент за всички теми където пишеш - смеха е голям, а тия дето те слушат си го заслужават.

                        Писането ще го разредя, че не съм на нивото на техническите познатия в този форум

                        Коментар


                          И какво, като си ги мерихте, разбрахте ли на кого е по-голям? Толкова глупости се изписаха и нищо не доведе до твърдо решение на проблема. Хайде стегнете се и пишете по същество!
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар


                            Пост 233 е един от начините за решаване на проблема.
                            Може да се 'ошлайфа'.
                            Може да се направи 'вариация'.
                            Но за причина - влизане въздух в горивната система дава едно добро нескъпо решение.

                            Темата "трудно пали на бензин" може да има и други причини с други решения. Но това е добро и евтино начало.
                            А със съвсема лека модификация може да се използва и за диагностика.

                            Коментар


                              PM_u_bo написа: Преглед на мнението
                              Тези , които имат опит с ремонт на автомобили са виждали много случаи на 'фабрични дефекти'.
                              Недобре проектирани възли, които дори при перфектна поддръжка правят пероблеми.

                              За да ти е по-лесно :
                              - проблемна М32 ск.кутия нуждаеща се от 'малко по-друг модел' части
                              - проблемно мазане РВ на 1.4 12 двигател ФИАТ
                              - дизела на Инсигния с проблемния маслозаборник убиващ двигателя.
                              - потъващи клапани на 1.8 бензина на ОПЕЛ , които 'по спецификация' трябва да се провери дали са потънали на 150к км

                              Иначе докато колата е в гаранция - може по твоя метод
                              Въпреки, че има много случаи на смяна на двигател една година след изтичане на гаранцията. Хюндай са най-добри в твоята схема

                              Моля те, продължавай да пишеш - искрено ме забавляваш!
                              Малко офф за мотора 1,4 12В. Имах Брава с този мотор, като я карах около 160к км. Никога не съм имал проблем с маслените магистрали. Малко преди да спра да я карам е отваряна главата и имаше износване на едната гърбица на вала, но за мотор на поне 300к км мисля, че е ок. Споредм мен в голяма степен нещата зависят от редовно и правилно обслужване. Като знам какви приказки съм чувал за този мотор, моя опит показа точно обратното.
                              ФИАТ- Пътят е само формалност
                              ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                              -----------------------------------------------------
                              FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                              Коментар



                                Малко офф за мотора 1,4 12В. Имах Брава с този мотор, като я карах около 160к км. Никога не съм имал проблем с маслените магистрали. Малко преди да спра да я карам е отваряна главата и имаше износване на едната гърбица на вала, но за мотор на поне 300к км мисля, че е ок. Споредм мен в голяма степен нещата зависят от редовно и правилно обслужване. Като знам какви приказки съм чувал за този мотор, моя опит показа точно обратното.
                                Изключенията просто потвърждават правилото, а не го опровергават. Статистика, числа, повтаряемост.
                                Идеята е автомобила да може да се експлоатира нормално , продължително време без да има скъпи неизбежни ремонти.
                                При теб вероятно е била направена замяна на въпросните гумички от предишния собственик. Разбира се и 160к км може да се врътнат за 4 години, може и за 12-15 години. А времето и режима на експлоатация са важни.
                                Последна редакция от PM_u_bo; 12.03.2023, 22:34.

                                Коментар

                                Working...
                                X