Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 2009 1.4 Tjet 120 к.с. трудно пали на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Optimst5 написа: Преглед на мнението
    При мен бензиновата помпа дава 4,2 бара на контакт, при завъртане на ключа 3,5 но не пали. Ако се остави закачен манометъра на изгасена кола след 15-тина минути падна до 2,6 бара и затворих капака.
    И си върнах старата ламбда сонда, с която нямах проблем с паленето или тресене на двигателя. Човек, който се занимава с генерации ми каза че и двете сонди се сменят и съм сбъркал че съм сменил само едната. Скоро ще проверя как е студения старт
    Втората ламбда сонда следи само състоянието на катализатора и не участва в смесообразуването т.е. не е нужно да я сменяш, освен ако не е умряла.

    Коментар


      не знам, но е факт че колата не се държи добре откакто сложих нова сонда. И май старата ми е последния шанс да се размина с дълга раздяла с колата в някой софийски сервиз

      Коментар


        Optimst5 написа: Преглед на мнението
        Като обобщение мога да кажа - без газ в системата и без да трия адаптации, след дълъг престой пали от 4 път. Ако изтрия адаптациите обаче, пали от първия. Тоест, съм за настройка на газта нали?
        ДА - АГУ ти 'адаптира' ЕКУ към недобрата си настройка и от това работата на бензин е лоша, следователно трудно пали на бензин.

        Коментар


          PM_u_bo написа: Преглед на мнението

          ДА - АГУ ти 'адаптира' ЕКУ към недобрата си настройка и от това работата на бензин е лоша, следователно трудно пали на бензин.
          Е най-накрая стигнахме до истината. И понеже АГУ то дето е ГИ е бюджетен клас никога няма да се получи траен ефект с настройка. И затова някога много отдавна съм написал, ресет малко каране на бензин да се поадаптира,настройка на газ и каране докато се скапе,след това само ресет на бенз.ЕКУ,което ще върне момента в който е настроена газта и така до следващия път.Струва 20-25 лв за ЕЛМ че софт от нета за телефона и най-важното,бензиновото ЕКУ няма брой ресетвания и не е сапун да се износи. А иначе ходене по майстори,мерене на налягания, сменяне на скъпи чести и труд с нулев резултат.
          Последна редакция от kiriluz1; 27.09.2022, 16:40.

          Коментар


            с изхарчена газ и изтрити адаптации също не пали добре, с изключение на един път. За мен има нещо сбъркано в компютрите на тези коли да запомнят някакви газови адаптации, които после не могат да се изтрият ? На газ единственият проблем е че при движение да кажем с 80 ако дам рязко газ колата забива и доста се замисля преди да ускори. Но и това не е всеки път
            Последна редакция от Optimst5; 27.09.2022, 15:13.

            Коментар


              Optimst5 написа: Преглед на мнението
              с изхарчена газ и изтрити адаптации също не пали добре, с изключение на един път. За мен има нещо сбъркано в компютрите на тези коли да запомнят някакви газови адаптации, които после не могат да се изтрият ?
              Покарай я само на бензин седмица за да имаш статистика,едно палене сутрин не е показателно. Вярно че разликата в цената на горивата води до насълзени очи,но и безразборното сменяне на части не е опция. И махни доработките по храненето с бензин.

              Коментар


                Смятам да почистя и дросела защото подозирам че от него мени оборотите след палене. Обаче странно че не може да изпълни теста и винаги дава грешка Click image for larger version

Name:	IMG_20220927_200705.jpg
Views:	341
Size:	148,7 KB
ID:	2757570

                Коментар


                  Optimst5 написа: Преглед на мнението
                  Смятам да почистя и дросела защото подозирам че от него мени оборотите след палене. Обаче странно че не може да изпълни теста и винаги дава грешка Click image for larger version

Name:	IMG_20220927_200705.jpg
Views:	341
Size:	148,7 KB
ID:	2757570
                  Това е само тест ,дали се движи дросела,прави се на контакт и седиш с ухо до двигателя и слушаш. Така ли го правиш?

                  Коментар


                    Първо така, после се сетих да я запаля но и в двата случая дава такава грешка

                    Коментар


                      kiriluz1 написа: Преглед на мнението

                      Е най-накрая стигнахме до истината. И понеже АГУ то дето е ГИ е бюджетен клас никога няма да се получи траен ефект с настройка....
                      Десетки хиляди автомобили в течение на десетки години опровергават тази мъдра мисъл, която претендира да е 'истината'.


                      Optimst5 написа: Преглед на мнението
                      ..На газ единственият проблем е че при движение да кажем с 80 ако дам рязко газ колата забива и доста се замисля преди да ускори. Но и това не е всеки път
                      Ако наистина не е всеки път - имаш някакъв друг проблем, защото колата при еднакви условия се държи различно всеки път. Търси проблем в газовата.


                      Коментар


                        PM_u_bo написа: Преглед на мнението




                        Ако наистина не е всеки път - имаш някакъв друг проблем, защото колата при еднакви условия се държи различно всеки път. Търси проблем в газовата.

                        Питай какъв е ГИ и къде е слаган ,после обобщавай бройката хиляди и трябва да си велик гении за да стигнеш до извода на 12 страница че при t jet 150 и ГИ май има леко неразбирателство, а пък как разбра че е при еднакви условия ума не ми го побира? За газта де ,дето забива. То за теб явно натиснат педал до долу и скорост 80 км.винаги е" еднакви условия" ,ама то климатик включен/изключен,нагоре /надолу,празна кола/ пълна кола ,с отворен/ затворен прозорец/ци няма значение,пък това дали е на загрял/полу/студен двигател да не говорим, а за вятър нещо да кажеш насреща/попътен, а за бутилката с газ да попита празна ли е пълна ли е ? И още и още... Ама не , "търси проблем с газта" , дълбокомислено, ми не бе касетофона е виновен и по точно трябва да е усилен на 20 иначе няма да върви. Смях "майсторе" .
                        Последна редакция от kiriluz1; 28.09.2022, 00:31.

                        Коментар


                          тук е момента ако някой знае, да сподели как се адаптира дросела, защото не намирам информация ?
                          ами всъщност това което се опитвах да направя през алфаобд явно е обучението
                          https://www.youtube.com/watch?v=5uEfhQOWhYI
                          Последна редакция от Optimst5; 28.09.2022, 10:52.

                          Коментар


                            Optimst5 написа: Преглед на мнението
                            тук е момента ако някой знае, да сподели как се адаптира дросела, защото не намирам информация ?
                            ами всъщност това което се опитвах да направя през алфаобд явно е обучението
                            https://www.youtube.com/watch?v=5uEfhQOWhYI
                            Компютъра ти е bosh motronic ME 7.9.10. В Алфаобд има два такива,коити нямат обучение, и един който има bosh motronic ME 7.3. Пробвай да се вържеш с него .
                            За тези които ще гракнат веднага уточнявам аз съм с EDC 16 CF4 ,но се вързвам и като EDC 16 CF5. Първите два компютъра които излизат един под друг. След вързване нямам никаква разлики в опциите и менютата . Иначе намирам това,ама е за нов дросела:
                            you can EASILY test it with MES.
                            just plot a graph with the accelerator pedal and the throttle potentiometer....should take 10 minutes for a 100% sure test.
                            You should easily see any problem on the graph, as it massively varying compared to the accelerator pedal.

                            After replacing, turn the key to accessories, don't start
                            After about 30 seconds it will start to move and do some position learning, leave it for about 60-90 seconds (wait about 30-40 seconds after it stops moving, then turn the key to OFF...leave it about 1 minute
                            Последна редакция от kiriluz1; 28.09.2022, 12:09.

                            Коментар


                              Имам спомен че само към сегашния компютър се свързваше колата, но не пречи да опитам и с другия. А дросела искам да го почистя заради този спад в оборотите
                              https://streamable.com/b62lct
                              това и е най добрия старт от много време насам, но много играеше двигателя, пукаше в ауспуха и мирише силно на бензин

                              Коментар


                                Интересното е че в МЕС има два компютъра за турбо джет ,bosh ME 7.9.10 CF5 който няма обучение на дроселовата клапа и Magneti marelli IAW 8 GMF CF5 който има и е мултиайр.Почвам да си мисля че обучението ти е както е написано там с даването на контакт...... Аз бих откачил дроселовата клапа на изключен двигател,след това бих дал контакт и бих опитал да запаля,ясно е че няма да стане и ще запише грешка,бих изчистил грешката и след това бих изключил от контакт,бих закачил дроселовата клапа и бих направил процедурата описана в предишния пост. Но,ако искаш изчакай и други мнения. И все си мисля че там проблем нямаш. Но това си е мое мнение.
                                Последна редакция от kiriluz1; 28.09.2022, 12:43.

                                Коментар

                                Working...
                                X