Здравейте на всички, нов съм във форума и се регистрирах, защото имам проблем с Фията на приятелката ми. Фията е 1,2 Пунто 2002 година е, мисля 60 коня двигател беше. Проблема е че колата внезапно спря да пали. Не върти изобщо стартера, но дори и на бутане не запали! Като завъртиш ключа, светват си нормално лампите по таблото гаснат си някои, изглеждат в реда на нещата. Акумулатора го носих да го тестват под товар с товарна вилка и е ОК, напълно зареден.
Какво направих до тук... Проверих бушоните при двигателя, 20 А бушон за запалването е ОК, всички релета съм ги проверил навсякъде (двигател и купе) като съм ги свалял едно по едно и съм подавал с кабели на намотката ток, а с мултицет проверявам дали затварят контакторите, работят до едно , тези клеми които съм могъл и видял съм ги зачистил и пръскал с конактен спрей (клеми акумулатор, клеморед за бушоните при двигателя, като разкачих и всички букси по клемореда, бяха напълно чисти, клеморед в купето също, както и ключа за запалване бе проверен с мултицет и изглежда работи защото си затваря контактите на съответните клеми). При положение за стартер на ключа се чува цъкване на някакво реле мисля някъде отпред при двигателя беше... разменях и релета, да не би някое да не задържа и положението е без промяна.
Дайте някакъв съвет какво да търся, не мога да подам само на ръка с жица директно на бендикса ток че не стигам стартера нали е зад мотора. Да не е умрял компютъра - къде се намира между другото, да не е под бушоните в двигателния отсек?
Всяка идея е от значение! Мерси предварително на отзовалите се!
Какво направих до тук... Проверих бушоните при двигателя, 20 А бушон за запалването е ОК, всички релета съм ги проверил навсякъде (двигател и купе) като съм ги свалял едно по едно и съм подавал с кабели на намотката ток, а с мултицет проверявам дали затварят контакторите, работят до едно , тези клеми които съм могъл и видял съм ги зачистил и пръскал с конактен спрей (клеми акумулатор, клеморед за бушоните при двигателя, като разкачих и всички букси по клемореда, бяха напълно чисти, клеморед в купето също, както и ключа за запалване бе проверен с мултицет и изглежда работи защото си затваря контактите на съответните клеми). При положение за стартер на ключа се чува цъкване на някакво реле мисля някъде отпред при двигателя беше... разменях и релета, да не би някое да не задържа и положението е без промяна.
Дайте някакъв съвет какво да търся, не мога да подам само на ръка с жица директно на бендикса ток че не стигам стартера нали е зад мотора. Да не е умрял компютъра - къде се намира между другото, да не е под бушоните в двигателния отсек?
Всяка идея е от значение! Мерси предварително на отзовалите се!
Коментар