Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с дроселова клапа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с дроселова клапа

    Вчера бях в балкана, нормално каране но с голяма денивелация може би 1000м надморска за 20-30км ,и на моя Фиат Стило 1.6 нещо май нанагорно му доиде и светна чека "engin fault", загуби мощност и не качва повече от 2000 оборота даже и да натискаш педала до долу.Пали ,но няма никаква тяга и не качва обороти.

    После в къщи прочетох грешката "P0638" грешка в управлението на дроселовата клапа.Свалих маркуча на клапата,свалих и клемата и така почистих колкото мога без да свалям целия дросел ,понеже е с някви измислени шестограми , изчистих грешката и запалих .Тръгна всичко по-старому ,оборотите си бяха нормални и всичко ОК,но след гасене почва пак наново същите проблеми.

    Та,дали си е отишла или трябва да я сваля цялата и да се види и електрониката? Между другото , EKY-то ми го ремонтира Пешев преди няколко месеца
    Последна редакция от dan4op5; 05.08.2020, 10:57.

    #2
    Въпроса е дали е от ЕКУ-то и да я бракувам колата, или да търся къде е проблема,който може да е много пипкав . Тоя дросел нямам идея защо точно там баш на байра изведнъж ще спре да отваря.По скоро нещо е прегряло и е дало фира.ЕКУ още след ремонта е преместено до акумулатора,така че аз все още мисля че е от него, или от някакви кабеляци някъде.

    Няколко пъти като разместя кабели на ЕКУ/дросел и се оправя за малко уж.Иначе понякога качва и до 2500 оборота,а на каране вдига около 20км/ч макс .Не знам и къде да я закарам на монтъор , понеже колата е на 25км от Пловдив.Питах един тук наблизо ,не му се занимавало.Пишман станах с тая бракма

    Коментар


      #3
      Свалих я дроселовата клапа и изчистих всичко.Механиката ми изглежда ок,но електрониката нямам идея,не я отворих.След монтирането обратно,изчистих грешката и всичко тръгна ок за 5-10 мин ,вдига обороти и всичко ,но изведнъж на свободна увеличи малко сама оборотите и проблема се появи пак ,както и грешката P0638.Мисля да поръчам една дроселова клапа втора ръка и да пробвам с нея ? Ако не стане трябва да е компютъра или някакъв датчик някъде може би.Някой с някаква идея,каквато и да е ?

      ето и снимки
      https://i.imgur.com/wtOJrTp.jpg
      https://i.imgur.com/gPOEJU3.jpg
      https://i.imgur.com/v31wVmf.jpg
      https://i.imgur.com/ER2R9KR.jpg
      https://i.imgur.com/pvHyRQO.jpg
      Последна редакция от dan4op5; 06.08.2020, 14:12.

      Коментар


        #4
        Купих втора ръка дроселова клапа ,запали и всичко бе ОК за 5 мин ,когато се появи пак "engin fault",взе леко да сменя обороти и този път сама загасна и вече не може и да запали.Грешките който дава след това са P0638 (старата) и P1602 (нова).... волтажа на акумулатора е ок,предполагам страхотната работа на Мишо Пешев по ремонта на EKU-то си казва думата?

        Коментар


          #5
          Това е грешка от ECU-то. Ново ECU (втора ръка работещо), щом с ремонт не се е оправило и този път го премести настрани от двигателя или отдолу му сложи топлинен щит.
          Последна редакция от yeksuh; 10.08.2020, 15:04.

          Коментар


            #6
            Това е грешка от ECU-то. Ново ECU (втора ръка работещо), щом с ремонт не се е оправило и този път го премести на страни от двигателя или отдолу му сложи топлинен щит.
            ECU-то го преместих до акумулатора още веднага след "ремонта" ,на който си остави ръцете оня пишман "майстор" Мишо Пешев.И хем ми го "ремонтира" и въртя 45 дена,докато ми го върне.за 420лв

            Иначе да,100% е от ЕКУ-то ! Старите грешки почна да ги върти рандом,както преди ремонта.Трия ги,появяват се некви съвсем други.Отворих ЕКУ ,гледах спойки местих,върнах и моя дросел и ХОП,тръгна. Но не за дълго Пак местих ECU-то струвах,пак тръгна минах 15км тест и днес пак даде фира.И с двата дросела пробвах и работеше ок.Значи изобщо не е от дросела ,а в командите който пуска ECU-то към него.Според мен е заминало вече. Ново ECU (втора ръка работещо) трябва да е "върджин" за да стане и те са по 400-500лв и нагоре и няма смисъл изобщо да се занимавам със стари ECU-та .

            Гледах тея дни едни момчета от Унгария ги ремонтират за 35$ +40$ доставка в двете посоки ,но се чудя още.
            https://www.ebay.com/itm/Fiat-Stilo-...ejf55#rpdCntId

            Мисля да пробвам или при тях или да я бракувам колата.Ако някой се занимава с купуване на коли на старо(за части или с друга цел)може да ми направи една оферта за моита на лично.С метанова инжекция е,с две бутилки
            Последна редакция от dan4op5; 10.08.2020, 11:37.

            Коментар

            Working...
            X