Здравейте!
От няколко години имам споменатия в заглавието Фиат.
Автомобилът си върви нормално, но разхода му е малко повишен и леко е муден при стартиране, но все пак го отдавам на малкият двигател.
Още от самото начало, от време на време светеше жълтата лампа (MIL) на двигателя, но като я покарам малко на по-дълга дистанция или я поизрежа няколко пъти и загасваше сама.
След известно време си купих OBD-2 устройство за компютърна диагностика, не съм никак запознат с него де, но гледам там![Shocked](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_eek.gif)
.
Видях, че ми дава грешка на датчик на колянов вал за оборотите - смених го - оправи се!
Видях, че ми дава и следната грешка на MAP сензора:
![Click image for larger version
Name: Screenshot_20200602-175706_OBD Car Doctor free1.jpg
Views: 1
Size: 101,6 KB
ID: 2170542](filedata/fetch?id=2170542&d=1710857913)
Смених Мап сензора с нов, но съобщението след изчистване се появи отново!
По-късно смених свещи, понеже не знаех, кога са сменяни старите.
Няколко месеца по-късно имах проблем с бобините, майстор в сервиз ги смени, но изгоряха отново 2 от тях.
После смениха и кабелите към бобините и изгорелите бобини, но колата сякаш леко прекъсваше, просто усещах, че не работи нормално.
Отворих я извадих бобините, почистих ги /имаше малко бяло по тях/ смених свещите с нови, внимателно почистих всичко и затворих.
Прекъсването изчезна и колата си тръгна, като преди.
Минаха 6-7 месеца и ми се появи ново съобщение за грешка, но може да е било и от по-рано:
![Click image for larger version
Name: Screenshot_20200603-173951_OBD Car Doctor free.jpg
Views: 1
Size: 98,9 KB
ID: 2170543](filedata/fetch?id=2170543&d=1710857913)
Ефект върху колата обаче не открих никакъв - моооже би леееко претрисане на празни обороти!
Свещите обаче НЕ смених пак, а само почистих дросела без да го разглобявам с препарат за почистване - ЕФЕКТ НУЛА!
Смених Ламбда сондите, че са ми лесни за смяна и ден след това се появиха нови грешки.
Жълтата лампа светна и оттогава без изчистване през компютъра не гасне.
Автомобила си вдигна средният разход с още 1.5 л и вече е около 10/100. - Колата се кара само градско на къси разстояния!!!
Първото, което видях в журнала:
![Click image for larger version
Name: Screenshot_20200602-175713_OBD Car Doctor free.jpg
Views: 1
Size: 115,2 KB
ID: 2170544](filedata/fetch?id=2170544&d=1710857913)
и
![Click image for larger version
Name: Screenshot_20200602-175706_OBD Car Doctor free.jpg
Views: 1
Size: 105,4 KB
ID: 2170545](filedata/fetch?id=2170545&d=1710857913)
Покарах я малко по-здраво, но не изчезнаха. Изчистих ги и на следващият ден пак я карах, Пак се появиха!
Тогава се поразрових още и видях, че има още промени:
![Click image for larger version
Name: Screenshot_20200603-174657_OBD Car Doctor free.jpg
Views: 1
Size: 100,3 KB
ID: 2170546](filedata/fetch?id=2170546&d=1710857913)
![Click image for larger version
Name: Screenshot_20200603-173612_OBD Car Doctor free.jpg
Views: 1
Size: 97,8 KB
ID: 2170547](filedata/fetch?id=2170547&d=1710857913)
![Click image for larger version
Name: Screenshot_20200603-174030_OBD Car Doctor free.jpg
Views: 1
Size: 102,0 KB
ID: 2170548](filedata/fetch?id=2170548&d=1710857914)
Налягане в колектора на свободен ход:
![Click image for larger version
Name: Screenshot_20200603-173721_OBD Car Doctor free.jpg
Views: 1
Size: 90,1 KB
ID: 2170549](filedata/fetch?id=2170549&d=1710857914)
Налягане в колектора на около 2500 оборота:
![Click image for larger version
Name: Screenshot_20200603-173730_OBD Car Doctor free.jpg
Views: 1
Size: 88,6 KB
ID: 2170550](filedata/fetch?id=2170550&d=1710857914)
Положение на дросела на свободен ход:
От няколко години имам споменатия в заглавието Фиат.
Автомобилът си върви нормално, но разхода му е малко повишен и леко е муден при стартиране, но все пак го отдавам на малкият двигател.
Още от самото начало, от време на време светеше жълтата лампа (MIL) на двигателя, но като я покарам малко на по-дълга дистанция или я поизрежа няколко пъти и загасваше сама.
След известно време си купих OBD-2 устройство за компютърна диагностика, не съм никак запознат с него де, но гледам там
![Shocked](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_eek.gif)
![Very Happy](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Видях, че ми дава грешка на датчик на колянов вал за оборотите - смених го - оправи се!
Видях, че ми дава и следната грешка на MAP сензора:
Смених Мап сензора с нов, но съобщението след изчистване се появи отново!
По-късно смених свещи, понеже не знаех, кога са сменяни старите.
Няколко месеца по-късно имах проблем с бобините, майстор в сервиз ги смени, но изгоряха отново 2 от тях.
После смениха и кабелите към бобините и изгорелите бобини, но колата сякаш леко прекъсваше, просто усещах, че не работи нормално.
Отворих я извадих бобините, почистих ги /имаше малко бяло по тях/ смених свещите с нови, внимателно почистих всичко и затворих.
Прекъсването изчезна и колата си тръгна, като преди.
Минаха 6-7 месеца и ми се появи ново съобщение за грешка, но може да е било и от по-рано:
Ефект върху колата обаче не открих никакъв - моооже би леееко претрисане на празни обороти!
Свещите обаче НЕ смених пак, а само почистих дросела без да го разглобявам с препарат за почистване - ЕФЕКТ НУЛА!
Смених Ламбда сондите, че са ми лесни за смяна и ден след това се появиха нови грешки.
Жълтата лампа светна и оттогава без изчистване през компютъра не гасне.
Автомобила си вдигна средният разход с още 1.5 л и вече е около 10/100. - Колата се кара само градско на къси разстояния!!!
Първото, което видях в журнала:
и
Покарах я малко по-здраво, но не изчезнаха. Изчистих ги и на следващият ден пак я карах, Пак се появиха!
Тогава се поразрових още и видях, че има още промени:
Налягане в колектора на свободен ход:
Налягане в колектора на около 2500 оборота:
Положение на дросела на свободен ход:
Коментар