Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблеми с Фиат стило 1.2 16v сигнали за грешки

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблеми с Фиат стило 1.2 16v сигнали за грешки

    Здравейте!
    От няколко години имам споменатия в заглавието Фиат.
    Автомобилът си върви нормално, но разхода му е малко повишен и леко е муден при стартиране, но все пак го отдавам на малкият двигател.
    Още от самото начало, от време на време светеше жълтата лампа (MIL) на двигателя, но като я покарам малко на по-дълга дистанция или я поизрежа няколко пъти и загасваше сама.
    След известно време си купих OBD-2 устройство за компютърна диагностика, не съм никак запознат с него де, но гледам там .
    Видях, че ми дава грешка на датчик на колянов вал за оборотите - смених го - оправи се!
    Видях, че ми дава и следната грешка на MAP сензора:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200602-175706_OBD Car Doctor free1.jpg
Views:	1
Size:	101,6 KB
ID:	2170542

    Смених Мап сензора с нов, но съобщението след изчистване се появи отново!
    По-късно смених свещи, понеже не знаех, кога са сменяни старите.
    Няколко месеца по-късно имах проблем с бобините, майстор в сервиз ги смени, но изгоряха отново 2 от тях.
    После смениха и кабелите към бобините и изгорелите бобини, но колата сякаш леко прекъсваше, просто усещах, че не работи нормално.
    Отворих я извадих бобините, почистих ги /имаше малко бяло по тях/ смених свещите с нови, внимателно почистих всичко и затворих.
    Прекъсването изчезна и колата си тръгна, като преди.
    Минаха 6-7 месеца и ми се появи ново съобщение за грешка, но може да е било и от по-рано:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200603-173951_OBD Car Doctor free.jpg
Views:	1
Size:	98,9 KB
ID:	2170543
    Ефект върху колата обаче не открих никакъв - моооже би леееко претрисане на празни обороти!
    Свещите обаче НЕ смених пак, а само почистих дросела без да го разглобявам с препарат за почистване - ЕФЕКТ НУЛА!
    Смених Ламбда сондите, че са ми лесни за смяна и ден след това се появиха нови грешки.
    Жълтата лампа светна и оттогава без изчистване през компютъра не гасне.
    Автомобила си вдигна средният разход с още 1.5 л и вече е около 10/100. - Колата се кара само градско на къси разстояния!!!
    Първото, което видях в журнала:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200602-175713_OBD Car Doctor free.jpg
Views:	1
Size:	115,2 KB
ID:	2170544
    и
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200602-175706_OBD Car Doctor free.jpg
Views:	1
Size:	105,4 KB
ID:	2170545
    Покарах я малко по-здраво, но не изчезнаха. Изчистих ги и на следващият ден пак я карах, Пак се появиха!
    Тогава се поразрових още и видях, че има още промени:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200603-174657_OBD Car Doctor free.jpg
Views:	1
Size:	100,3 KB
ID:	2170546
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200603-173612_OBD Car Doctor free.jpg
Views:	1
Size:	97,8 KB
ID:	2170547
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200603-174030_OBD Car Doctor free.jpg
Views:	1
Size:	102,0 KB
ID:	2170548

    Налягане в колектора на свободен ход:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200603-173721_OBD Car Doctor free.jpg
Views:	1
Size:	90,1 KB
ID:	2170549

    Налягане в колектора на около 2500 оборота:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200603-173730_OBD Car Doctor free.jpg
Views:	1
Size:	88,6 KB
ID:	2170550

    Положение на дросела на свободен ход:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200603-173823_OBD Car Doctor free.jpg
Views:	1
Size:	84,8 KB
ID:	2170551

    #2
    Допълнение , понеже не можеше да качвам повече изображения!!!

    Положение на дросела на Около 2500 оборота:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200603-173844_OBD Car Doctor free.jpg
Views:	1
Size:	91,4 KB
ID:	2098954

    Автомобила се държи нормално, но разхода е висок, много леко претриса на празен ход и светят лампи!
    И КО ПРАЙМ СЯ??????????
    Някакви идеи от къде да започна?
    Последна редакция от TRANTOR; 03.06.2020, 20:47.

    Коментар


      #3
      Като за начало, намери майстор който може да направи вярна диагностика къде е проблема!
      OVB X18XE1 седан+ГИ

      Коментар


        #4
        Аз съм във Финландия.
        Ако отида на сервиз за диагностика ще ми вземат 60евро за здрасти + диагностиката + евентуалната поправка, ако не искам да я изхвърля и да си купя друга!
        Ако мина метър, ще се размина с 200 евро, ако не, там нещата могат да стигнат космически цифри.
        Аз честно казано съм от бедните финландци и нямам много средства.
        Освен това, тукашните майстори са ужасни и нищо не разбират. Те са свикнали да сменят части, с оригинални, само от специални доставчици.
        Това значи, че ако нещо марково може да се намери за 50 евро, те ще ми го сменят поне на двойна цена + работата /минимум 60евро на час/.
        Така, че ще опитам първо сам да си реша проблема, а после ще видим, нова кола или сервиз.

        Коментар


          #5
          По принцип, знам че новата ламбда сонда може да е с производствен дефект, но това е малко вероятно.
          Все пак ще трябва да търся начин да я тествам.

          Тука изникват въпроси:
          Може ли компютъра да се е пригодил за работа със старата сонда, която може да е била повредена и сега да е объркан?
          Дросела трябва ли да се обучава след тази смяна?
          Как най-лесно да проверя до датчика дали стигат напреженията? - датчика е четирижилен

          1-Смятам за начало да сменя свещите и да огледам бобините.
          2-Също така ще търся спрей за откриване на течове в смукателната система.
          Ако се открие нещо ще трябва да сменям.
          Чудя се дали да не сменя гарнитурите на целият смукателен колектор и всички маркучи.
          Но, ако се захвана с толкова сериозно нещо, ще е добре и да сменя самата дроселова клапа. Не знам дали ще мога да я тествам за изправност!

          Коментар


            #6
            TRANTOR написа: Преглед на мнението
            По принцип, знам че новата ламбда сонда може да е с производствен дефект, но това е малко вероятно.
            Все пак ще трябва да търся начин да я тествам.

            Тука изникват въпроси:
            Може ли компютъра да се е пригодил за работа със старата сонда, която може да е била повредена и сега да е объркан?
            Дросела трябва ли да се обучава след тази смяна?
            Как най-лесно да проверя до датчика дали стигат напреженията? - датчика е четирижилен

            1-Смятам за начало да сменя свещите и да огледам бобините.
            2-Също така ще търся спрей за откриване на течове в смукателната система.
            Ако се открие нещо ще трябва да сменям.
            Чудя се дали да не сменя гарнитурите на целият смукателен колектор и всички маркучи.
            Но, ако се захвана с толкова сериозно нещо, ще е добре и да сменя самата дроселова клапа. Не знам дали ще мога да я тествам за изправност!
            Както си тръгнал направо мотора вземи да смениш
            Сондите защо си го сменявал? Грешката на сондите от кога е, преди или след смяната им?

            Колата има ли някакви симптоми или само лампата свети, но си работи нормално?

            Коментар


              #7
              Грешката на сондата се появи на следващия ден след смяната, след изминати около 10км.
              На мап сензора си беше от преди.
              Колата се държи нормално, но с 10/100 среден разход по компютър.

              Коментар


                #8
                TRANTOR написа: Преглед на мнението
                вече е около 10/100. - Колата се кара само градско на къси разстояния!!!
                Тогава не пипай нищо и си карай така колата.
                При мен дизела на къси разстояния ми дава по 12/100.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  Значи,
                  вчера бях купил свещи и днес се засилвам да ги сменям.
                  Колата я кара жената. Вчера я е карала до работа и обратно, около 15 километра.
                  Нормално са си светели лампи там.
                  Та значи ще сменям свещи аз, отивам , паля, чакам - НИЩО НЕ СВЕТИ!
                  Баси, гася, паля, форсирам - така 3 пъти.
                  НИЩО
                  Влизам с телефона в компютъра, там си стоят, чистя грешките.
                  Подкарах я аз , пообиколих, поизрязах я няколко пъти по околовръстното - към 20км навъртях.
                  Нищо!
                  Гася, паля пак, форсирам и пак нищо!
                  Пак влизам в компютъра - Няма грешки!
                  Баси!
                  И тази постоянната дето си седи от край време, на МАП сензора, и нея я няма.
                  Ама бях взел свещи и почнах.
                  Една извадих доста нагоряла и още една леко, другите супер, но електродите на всички сиви.
                  Бобините супер, нямат нищо по тях, само на тази с нагорялата свещ вътре спиралата леко потъмняла, много леко.
                  Затворих, и пак на пътя. Още 20км без щадене.
                  Всичко си мина добре, проблеми няма.
                  Тресенето вече го няма, но мисля, че съвсем утихна след смяната на свещите. То си беше и много леко де.
                  Двигателя се чува много тихо и ритмично.
                  Абе приказка!
                  Проверка на компютъра - Няма нищо.
                  Средният разход от 10.5 , като се качих първият път, се смъкна на 9.1, като гасих за последно.
                  Ако слезе под 8 ще съм Много доволен.
                  Какво е това чудо не знам.
                  Някой има ли идея?
                  Последна редакция от TRANTOR; 06.06.2020, 21:15.

                  Коментар


                    #10
                    На една Мареа дето имах ,така сипеше най различни грешки заради слаб акомулатор. Всеки път различни и понеже колата палеше от четвърт оборот отне доста време докато разбера,после смених акомулатора и всичко се оправи.

                    Коментар


                      #11
                      Хм, ще го проверя аз тоз акомулатор, ама когато ми излезе за първи път грешката на Мап датчика, беше чисто нов.
                      Но ще видя.
                      То не се знае и утре пак дали ще е така, както днес де!
                      Благодаря много за идеята!

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте!
                        Акомулаторът е здрав, всичко е в норма.
                        Автомобилът все още няма грешки и си е ок.
                        Разходът ми падна на 8.2.
                        Доколкото проучих въпроса, вероятната причина за проблемите ми е дроселовата клапа.
                        Компютърът се ръководи и самообучава от всички датчици и при положение, че вероятно ламбда сондите не са работили правилно, той се е постарал да компенсира проблемите.
                        След, като се промениха нещата с инсталацията на новите сонди и при евентуалното прекъсване на едната от свещите, му е дошло твърде много.
                        Затова е и бумът от грешки.
                        Вероятно най-вече на дроселовата клапа, понеже тя има по-дълго време за адаптиране.
                        Може би не са така прости нещата, но като не специалист, моето просто обяснение е такова.
                        Може би има и някаква скрита повреда, която ще се прояви по-нататък, но сега нещата изглеждат добре.

                        Коментар


                          #13
                          Затова в нормалните диагностики си има меню - нулиране на настройките (адаптацията)
                          Ако сам ще си правиш колата си вземи нещо друго, а не разчитай на този Torque
                          - виж за италиански автомобили - https://www.multiecuscan.net/ ( до 200 лв с кабелите)
                          - или си вземи от проверен доставчик - Easydiag X431 PRO - около 500-600 лв

                          Коментар


                            #14
                            Или едно Delphi от китай за 60лв и имаш 90% от функциите на горе споменатите.

                            Коментар


                              #15
                              PM_u_bo написа: Преглед на мнението
                              Затова в нормалните диагностики си има меню - нулиране на настройките (адаптацията)
                              Ако сам ще си правиш колата си вземи нещо друго, а не разчитай на този Torque
                              - виж за италиански автомобили - https://www.multiecuscan.net/ ( до 200 лв с кабелите)
                              - или си вземи от проверен доставчик - Easydiag X431 PRO - около 500-600 лв
                              За Фиат е по-добре МЕС.В ланча ги няма някои неща!
                              OVB X18XE1 седан+ГИ

                              Коментар

                              Working...
                              X