Здравейте!
От няколко години имам споменатия в заглавието Фиат.
Автомобилът си върви нормално, но разхода му е малко повишен и леко е муден при стартиране, но все пак го отдавам на малкият двигател.
Още от самото начало, от време на време светеше жълтата лампа (MIL) на двигателя, но като я покарам малко на по-дълга дистанция или я поизрежа няколко пъти и загасваше сама.
След известно време си купих OBD-2 устройство за компютърна диагностика, не съм никак запознат с него де, но гледам там .
Видях, че ми дава грешка на датчик на колянов вал за оборотите - смених го - оправи се!
Видях, че ми дава и следната грешка на MAP сензора:
Смених Мап сензора с нов, но съобщението след изчистване се появи отново!
По-късно смених свещи, понеже не знаех, кога са сменяни старите.
Няколко месеца по-късно имах проблем с бобините, майстор в сервиз ги смени, но изгоряха отново 2 от тях.
После смениха и кабелите към бобините и изгорелите бобини, но колата сякаш леко прекъсваше, просто усещах, че не работи нормално.
Отворих я извадих бобините, почистих ги /имаше малко бяло по тях/ смених свещите с нови, внимателно почистих всичко и затворих.
Прекъсването изчезна и колата си тръгна, като преди.
Минаха 6-7 месеца и ми се появи ново съобщение за грешка, но може да е било и от по-рано:
Ефект върху колата обаче не открих никакъв - моооже би леееко претрисане на празни обороти!
Свещите обаче НЕ смених пак, а само почистих дросела без да го разглобявам с препарат за почистване - ЕФЕКТ НУЛА!
Смених Ламбда сондите, че са ми лесни за смяна и ден след това се появиха нови грешки.
Жълтата лампа светна и оттогава без изчистване през компютъра не гасне.
Автомобила си вдигна средният разход с още 1.5 л и вече е около 10/100. - Колата се кара само градско на къси разстояния!!!
Първото, което видях в журнала:
и
Покарах я малко по-здраво, но не изчезнаха. Изчистих ги и на следващият ден пак я карах, Пак се появиха!
Тогава се поразрових още и видях, че има още промени:
Налягане в колектора на свободен ход:
Налягане в колектора на около 2500 оборота:
Положение на дросела на свободен ход:
От няколко години имам споменатия в заглавието Фиат.
Автомобилът си върви нормално, но разхода му е малко повишен и леко е муден при стартиране, но все пак го отдавам на малкият двигател.
Още от самото начало, от време на време светеше жълтата лампа (MIL) на двигателя, но като я покарам малко на по-дълга дистанция или я поизрежа няколко пъти и загасваше сама.
След известно време си купих OBD-2 устройство за компютърна диагностика, не съм никак запознат с него де, но гледам там .
Видях, че ми дава грешка на датчик на колянов вал за оборотите - смених го - оправи се!
Видях, че ми дава и следната грешка на MAP сензора:
Смених Мап сензора с нов, но съобщението след изчистване се появи отново!
По-късно смених свещи, понеже не знаех, кога са сменяни старите.
Няколко месеца по-късно имах проблем с бобините, майстор в сервиз ги смени, но изгоряха отново 2 от тях.
После смениха и кабелите към бобините и изгорелите бобини, но колата сякаш леко прекъсваше, просто усещах, че не работи нормално.
Отворих я извадих бобините, почистих ги /имаше малко бяло по тях/ смених свещите с нови, внимателно почистих всичко и затворих.
Прекъсването изчезна и колата си тръгна, като преди.
Минаха 6-7 месеца и ми се появи ново съобщение за грешка, но може да е било и от по-рано:
Ефект върху колата обаче не открих никакъв - моооже би леееко претрисане на празни обороти!
Свещите обаче НЕ смених пак, а само почистих дросела без да го разглобявам с препарат за почистване - ЕФЕКТ НУЛА!
Смених Ламбда сондите, че са ми лесни за смяна и ден след това се появиха нови грешки.
Жълтата лампа светна и оттогава без изчистване през компютъра не гасне.
Автомобила си вдигна средният разход с още 1.5 л и вече е около 10/100. - Колата се кара само градско на къси разстояния!!!
Първото, което видях в журнала:
и
Покарах я малко по-здраво, но не изчезнаха. Изчистих ги и на следващият ден пак я карах, Пак се появиха!
Тогава се поразрових още и видях, че има още промени:
Налягане в колектора на свободен ход:
Налягане в колектора на около 2500 оборота:
Положение на дросела на свободен ход:
Коментар