Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблемът с бензиновата помпа - Пунто МК1 1,2 16 клапана 86 коня не пали

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблемът с бензиновата помпа - Пунто МК1 1,2 16 клапана 86 коня не пали

    Здравейте,
    Казусът е следния. Колата е Пунто МК1 1,2 16 клапана 86 коня. Проблемът е, че след няколко годишен престой не иска да запали. Върти като вентилатор има си гориво, но не пали. Тръгнах по пътя на горивото и установих, че като сложа маркуч на изхода на помпата при подаване на контакт излиза някакво количество гориво, но при двигателя не отива нищо. Свалих горивния филтър, оказа се напълно проходим. Реших да купя нова помпа и тук вече се оказах в задънена улица. Търсейки по номера на помпата ми излизат помпи с налягане от 1 до 1,2 бара налягане. Търсейки по WIN и по марка и модел ми излизат помпи с налягане на изхода от 3 до 3,5 бара. Кажете ми къде е истината. Колата я спрях в движение и преди 4,5 месеца съм я палил за последно. Благодаря предварително.

    Грешен раздел - преместена
    Редактирано заглавие
    Модераторски екип на www.fiatforum.bg

    #2
    Около 3 все пак е 86 кс 55к с е с 1.2
    До рейката не идва .
    Дюзите работят ли .
    Какво свети по таблото гасне ли CODE
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Да, code гасне, а няма гориво още на снадката която е на калника. Но проблемът ми е ,коя е моята помпа. 3 или 1 бара. Защо отивам на помпа? Като подам контакт се чува едно гъргорене, а не ясен звук от помпата.

      Коментар


        #4
        Колата не е ползвана дълго време ли
        Да не е глътнала въздух
        В калника в ляво има това но то е за обратния бензин и газове
        https://www.olx.pl/oferta/fiat-zawor...5-IDreNfx.html
        Последна редакция от kluchar; 01.05.2020, 21:19.
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Налягането в рейката на 1.2 16v е 3 бара по книжка, така че и помпата трябва да ти е толкова.
          Иначе да не ти е стар бензина? Щом от от няколко години не е в движение. Как разбра, че до мотора не стига гориво, само на "снадката" при калника ли провери? Както каза Ключаря, тя е за връщане на гориво и за бензиновите изпарения.
          Click image for larger version

Name:	1.PNG
Views:	1
Size:	118,8 KB
ID:	2098914


          Теб те интересума маркуча излизащ от дясната страна на рейката.
          Click image for larger version

Name:	2.PNG
Views:	1
Size:	111,5 KB
ID:	2098915

          Ако имаш възможност премери и налягането в рейката преди да сменяваш части.
          Последна редакция от JTR; 01.05.2020, 23:06.

          Коментар


            #6
            Благодаря! Ценна информация.

            Коментар


              #7
              А самата помпа огледа ли?Мисля че има едно късо маркуче от помпата до щуцера на резервоара
              FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

              Коментар


                #8
                Може някъде да се запушило
                Трябва да се провери маркуча до двигателя
                Щом от помпата излиза значи не е проблем помпата каквото и да е налягането трябва да запали .
                Последна редакция от kluchar; 02.05.2020, 15:43.
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  Ако налягането е ниско или високо,няма палене, помпата е в резервоара заедно с кошница на която е филтъра и клапан регулатор за налягането. Ако клапана е блокирал колата няма да запали никога. Диапазона мисля беше 2,5- 3 бара извън него няма палене. Пробвано лично
                  П.п. Гъргорене би могло да има при блокирал отворен клапан регулатор(намира се в кошницата с бензиновата помпа),тогава просто върти бензина в резервоара. Проба на регулатора съм правил с компресор. Откачам маркуча преди бензиновата рейка и надувам към резервоара с компресор ,трябва да задържи до към 3-3,5 бара и тогава да разтовари. На това Пунто системата е еднопроводна видно от втората схема а на първата схема по- назад е системата за бензиновите изпарения. Аз бих си взел една кошница втора употреба.
                  Последна редакция от kiriluz1; 02.05.2020, 19:56.

                  Коментар


                    #10
                    Нали колега писа че от помпата има бензин
                    Виж такова нещо някъде при рейката дали стига до там гориво.Click image for larger version

Name:	продукт-регулатор-на-налягане-на-горивото-0280160560-bosch-
Views:	1
Size:	16,1 KB
ID:	2098917
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      kluchar написа: Преглед на мнението
                      Нали колега писа че от помпата има бензин
                      Виж такова нещо някъде при рейката дали стига до там гориво.[ATTACH=CONFIG]108163[/ATTACH]
                      На това Пунто е еднопроводна система с регулатор в кошницата в резервоара и няма такъв регулатор на рейката. Видно е в схема номер2 качена от JTR по назад. Има бензин и има 3 бара бензин са различни неща
                      Последна редакция от kiriluz1; 02.05.2020, 21:23.

                      Коментар


                        #12
                        Как да няма има в началото на рейката тя е същата като на Пунто 1.2 75Click image for larger version

Name:	пунто.jpg
Views:	1
Size:	55,3 KB
ID:	2098918
                        Няма такава еднопроводна на горните снимката а е показано само пътя на бензина другата с двете тръбички е обратния бензин и газовете който тръгват от калника
                        в Кошницата няма ругулатор а само клапан да не се връща бензина .
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          kluchar написа: Преглед на мнението
                          Как да няма има в началото на рейката тя е същата като на Пунто 1.2 75[ATTACH=CONFIG]108164[/ATTACH]
                          Няма такава еднопроводна на горните снимката а е показано само пътя на бензина другата с двете тръбички е обратния бензин и газовете който тръгват от калника
                          в Кошницата няма ругулатор а само клапан да не се връща бензина .
                          Ок моя грешка. Но това не пречи да се погледне регулатора,и при блокирал затворен и при отворен все няма да пали.
                          И сега като гледам схемите съм сигурен че съм прав. на схема едно маркуча който идва от резервоара минава през карбонов филтър (в левият калник) и от там отива в дроселовата клапа през клапан който се управлява от ЕКУ. Това което казваш че е клапан в кошницата е регулатор на налягане а не възвратен клапан. Сега даже мога да се опитам да обясня как работи: в кошницата е монтирана помпата която през филтър засмуква бензина нагнетява го към средният край на тройник намиращ се в горната част на кошницата единият свободен край на тройника е към двигателя ,а другият през клапан държащ до към 3- 3.5 бара връща обратното. Това е еднопроводна система и я има на Мареа с пластмасов колектор която съм карал. Имах проблеми с помпата и се наложи да я поразуча. На схема номер 2 е точно такава система . При проверка в нета на помпа за Пунто 1,2 16v излиза точно такава кошница а при търсене на регулатор налягане гориво че няма такава част. Всичкото това е без значение ,просто изразих мнение че колата не поддържа правилното налягане на горивото(което е нормално да се случи след дълга престой) и че аз бих погледнал в тази посока. Също така това е единствения параметър който не се следи от ЕКУ и няма да запише грешка и да светне чек.
                          Адрес със бензинова рейка за такова Пунто.където трябва да е рагулатора има винтил за мерене на налягането .https://www.europartsbg.com/product/855894020
                          Последна редакция от kiriluz1; 02.05.2020, 22:57.

                          Коментар


                            #14
                            колегата пише че ..(При подаване на контакт излиза някакво количество гориво, )-
                            Так има само в първите 10 15 сукунди
                            Разви маркуча при двигателя и някой да пали.
                            или свали свещ и виж дали се мокри вътре-
                            Къде е колата
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              kluchar написа: Преглед на мнението
                              колегата пише че ..(При подаване на контакт излиза някакво количество гориво, )-
                              Так има само в първите 10 15 сукунди
                              Разви маркуча при двигателя и някой да пали.
                              или свали свещ и виж дали се мокри вътре-
                              Къде е колата
                              Сигурно съм гледал МК 2 там е еднопроводна извинявам се за което. Няма значение каква е просто трябва да премери какво е налягането. Или с компресор с манометър да надуе където влиза бензина в рейката и да гледа дали и на какво налягане ще изпусне(ще отвори регулатора)
                              Последна редакция от kiriluz1; 02.05.2020, 23:18.

                              Коментар

                              Working...
                              X