Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Marea 1.6 ангренажа вие на умряло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Marea 1.6 ангренажа вие на умряло

    Добър ден, колеги!
    Мареата в последните 1000-2000км ми вие от време на време като е студено. Не при всяко палене се чува и обикновено е сравнително тихо, а като загрее спира. Днес обаче след като колата беше седяла цял уикенд на един паркинг до морето и беше покрита със сол, виенето се усили и не иска да спре след като загрее мотора. Преди едвам се чуваше на празен ход, обикновено го имаше от около 1500 до около 3000 оборота, след което утихваше. Сега обаче се чува по-силно на празен ход, продължава да се увеличва над 3000 и както споменах, не изчезва като загрее мотора. Ремъка уж е сменяван преди около 30-40 000км от предишния собственик. От мен не е пипан и проблема се появи спонтанно. За проба е откачан пистовия, не е от него. Според вас, наложително ли е да се сменява ремъка и ролките веднага или може да се изчака? Питам, защото не ми е удобен момента да го сменявам сега, а след две седмици може да имам малко по-дълъг път с колата и не искам да закъсам.

    Ето едно клипче:


    #2
    Някоя ролка вие на умряло. Може да изчакаш, докато излезе да те види, а тогава ще видиш и клапаните как изглеждат.
    Сменяй веднага!
    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

    Коментар


      #3
      Е едва ли да е ангренаж а другия
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Подобни звуци могат да идват и от алтернатора.
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #5
          И трите пистови ли са сваляни?Ако да сменяй ангренажа
          FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

          Коментар


            #6
            Пистовите са два и е свалян само основния, който отива към коляновия вал. Без него нищо не се върти.

            Коментар


              #7
              За да няма изненади сменяй ангренажа.Моята ролка не виеше,но когато освободих ремъка просто се разпадна
              FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

              Коментар


                #8
                янко написа: Преглед на мнението
                За да няма изненади сменяй ангренажа.Моята ролка не виеше,но когато освободих ремъка просто се разпадна

                Поръчах пълен комплект ремък, ролки и болтове на febi, дано само дойде преди да откаже напълно текущия.
                Иначе се замислих, дали да не сложа малко грес на ролките? Някой пробвал ли е това дали помага? Идеята ми е да забави износването, за да издържи още малко, докато пристигнат новите части.

                Коментар


                  #9
                  То никога не е лошо да се смени ангренажният комплект, особено щом не си сигурен кога е сменян. Дано с това се реши проблемът.
                  Аз ще споделя и малко личен опит, защото имах подобен проблем. Когато преди около 3 години купих линеата, понякога се появяваше един шум само на студен ДВГ - приличаше на нещо като жужене или пищене, което изчезваше, когато колата загрее. Освен това забелязах, че понякога, когато мина през локва, известно време след това се чуват същите звуци като от твоя клип, чат-пат светваше и лампата, че акумулаторът не зарежда. Майсторите бяха единодушни: пистов ремък! Първо смених единия заедно с ремъчния обтегач, а след няколко месеца и втория пистов ремък. Проблемът си остана, даже се задълбочи и започна да се проявява по-често. Смених и ангренажен комплект - проблемът си остана и след време се задълбочи още, а виенето беше точно, ама точно като това от твоя клип. Правеше го само на студен ДВГ, но вече почти ежедневно. И беше много зловещо, все едно всеки момент нещо ще блокира.
                  След това майсторът се почеса мъдро по челото и каза: "Остава да е компресорът на климатика. Ще търсиш единствения майстор в Пазарджик, който им избива шайбите и ги ремонтира. Иначе - нов компресор!"
                  Само че аз реших да не го послушам и сам си диагностицирах проблема. Няколко пъти се муших под колата, а друг човек подаваше газ и за мен беше вече 100 % сигурно, че звукът идва от алтернатора. Отидох в електричарски сервиз, където ми казаха, че е пробит корпусът му и вътре е леш, защото вкарва влага. Купих нов алтернатор и оттогава гадното виене и всички проблеми покрай него изчезнаха.
                  Последна редакция от snake; 10.12.2019, 13:32.
                  Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                  Коментар


                    #10
                    То никога не е лошо да се смени ангренажният комплект, особено щом не си сигурен кога е сменян. Дано с това се реши проблемът.
                    Аз ще споделя и малко личен опит, защото имах подобен проблем. Когато преди около 3 години купих линеата, понякога се появяваше един шум само на студен ДВГ - приличаше на нещо като жужене или пищене, което изчезваше, когато колата загрее. Освен това забелязах, че понякога, когато мина през локва, известно време след това се чуват същите звуци като от твоя клип, чат-пат светваше и лампата, че акумулаторът не зарежда. Майсторите бяха единодушни: пистов ремък! Първо смених единия заедно с ремъчния обтегач, а след няколко месеца и втория пистов ремък. Проблемът си остана, даже се задълбочи и започна да се проявява по-често. Смених и ангренажен комплект - проблемът си остана и след време се задълбочи още, а виенето беше точно, ама точно като това от твоя клип. Правеше го само на студен ДВГ, но вече почти ежедневно. И беше много зловещо, все едно всеки момент нещо ще блокира.
                    След това майсторът се почеса мъдро по челото и каза: "Остава да е компресорът на климатика. Ще търсиш единствения майстор в Пазарджик, който им избива шайбите и ги ремонтира. Иначе - нов компресор!"
                    Само че аз реших да не го послушам и сам си диагностицирах проблема. Няколко пъти се муших под колата, а друг човек подаваше газ и за мен беше вече 100 % сигурно, че звукът идва от алтернатора. Отидох в електричарски сервиз, където ми казаха, че е пробит корпусът му и вътре е леш, защото вкарва влага. Купих нов алтернатор и оттогава гадното виене и всички проблеми покрай него изчезнаха.

                    Да, дано да се реши само с ангренаж при мен! Не мисля, че има проблем с алтернатора, защото като свалихме пистовия, виенето пак го имаше и като въртяхме ролката на алтернатора на ръка, също нямаше никакви звуци. От друга страна, това беше преди време, когато виенето го имаше само понякога и на студен мотор. Реално има някакъва вероятност да са два почти идентични, но отделни проблема.

                    Коментар


                      #11
                      Забавих се с отговора, но поне да кажа какво стана. Ремъка е сменен заедно с ролките и сеге е по-добре. Казвам по-добре, защото все още има едно леко виене, но е по-слабо и по-постоянно, тоест не се появява и изчезва. От добрата страна се оказа, че ангренажа е бил мръднал с един зъб и сега мотора пали по-лесно и няма леко притрисане на празен ход, през няколко секунди, както беше преди. От лошата страна си припомних защо избягвам да използвам услигите на майстори и предпочитам да си правя нещата сам, а именно, че по мотора и акумулатора имаше пепел от цигари и не ми беше затегнал болтовете на бубината.

                      Коментар

                      Working...
                      X