Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с адаптацията на бензин 1.6 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с адаптацията на бензин 1.6 16V

    Здравейте. Искам да попитам дали някой е имал такъв проблем. Значи става въпрос за прословутия 1.6 мотор от Фиат Браво само , че го карам на Ланчиа Либра. Колата купих миналата година и от Италия дойде с газов инжекцион Ланди Рензо и т.н. Като я купих беше много омотана и на газ и на бензин едва се влачеше. След изтриване на адаптацията и после настройка на газовата колата оживя и на двете горива. Тази година на годишния преглед ми заявиха че бутилката е стара и трябва да се смени. Не ми се занимаваше и махнах газовата и сега ( от около 6 месеца ) се кара само на бензин. Като махнах газта за всеки случай занулих адаптацията и колата направо си мърка, мирише на парфюм и всичко е ок. Даже на първите 2 резервоара се убедих , че си постига каталожния разход на гориво и бях много доволен. Да ама какъв е проблема: след около почти 10 изгорени резервоара с бензин забелязах , че разхода постепенно се покачва. Като се има предвид , че всичко е сменено по-колата шофирам по един и същи начин само на 1 бензиностанция се пълни се замислих какво се случва. Реших , че след дълги години на газ все малко са се позапушили дюзите и е възможно компа да се адаптира и да компенсира липсата на гориво. Преди две седмици нулирах наново адаптацията за проба и нямаше промяна даже да не кажа че е по-зле. пробвах и да сменям бензиностанции и все така. Та да питам на някой случвало ли му се е нещо такова и може ли компа да се адаптира спрямо влошени характеристики на дюзите. Казвам че се съмнявам в тях ,но като цяло нямам признаци за запушени дюзи , т.е. пали нормално върви нормално , не хълца , студена топла и т.н. Свещи и кабели са нови , филтър и масло сега са на около 3000км. и общо взето всичко като консуматив е сменено и се сменя повече от редовно. Компютъра е 59 F. Адаптацията я трия с FES. Изключвам и фактора-климатик, тъй като и без него показанията на борда са с фрапираща разлика отпреди няколко месеца. Лошото е даже че последните 2 два месеца имам много повече извънградско а средния разход расте. Като цяло вървежа не е променен. Винаги зареждам до горе и засичам на цял резервоар, не си играя с 10лв. и такива. Нека някой ако е минал през това сподели своя опит. Благодаря
    не подценявайте италианските коли
    Tipo 1.6 (149.C2.046)

    #2
    А на диагностика закачана ли е?Ламбда сонда работи ли?Също така бих сменил бензиностанцията за проба.

    Коментар


      #3
      след 20 години бутилките се свалят за водна проба и ако всичко е ОК пак се качват. Отделно нова е 30-50 лева... ти си развалил колата и сега много ми гори, бензина много скъп
      LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
      ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

      Коментар


        #4
        А защо реши, че има проблем с адаптациите?
        Засечи разхода само на извънградско по колонка, без да гледаш борд компютъра!
        OVB X18XE1 седан+ГИ

        Коментар


          #5
          Сега не съм казал че ми е скъп бензина. Печеля достатъчно. Нова бутилка не е 30-50 лв. Само хубава евросонда е над 100. Изобщо не става въпрос за каране на газ. Инъче за един следобед слагам бутилка и карам. Темата е друга. Ясно е че е закачана нали казвам че съм нулирал адаптация. Ламдата работи. Освен това писах че пробвах различни бензини. Разхода го засичам по колонка не по борд. Според действащия закон на 10 год газовата бутилка в кофата
          Последна редакция от kalin555; 30.07.2019, 20:08.
          не подценявайте италианските коли
          Tipo 1.6 (149.C2.046)

          Коментар


            #6
            Колега не се пали.Не винаги нулирането на адаптацията минава от първият път.Пробвай няколко пъти подред,това че ти пише че процесът е завършен нищо незначи.Спазваш ли условията за нулиране.Провери преди нулиране какви са ти бензиновите времена и след като я нулираш ги провери да видиш има ли разлика.Доста години съм си трошил главата с този мотор и ГИ,оправия няма.През зимата не се налагаше нулиране и всичко си беше наред,но затопли ли се всеки месец се омазваше.Има много изписано по темата.
            Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

            Коментар


              #7
              milen11 написа: Преглед на мнението
              Колега не се пали.Не винаги нулирането на адаптацията минава от първият път.Пробвай няколко пъти подред,това че ти пише че процесът е завършен нищо незначи.Спазваш ли условията за нулиране.Провери преди нулиране какви са ти бензиновите времена и след като я нулираш ги провери да видиш има ли разлика.Доста години съм си трошил главата с този мотор и ГИ,оправия няма.През зимата не се налагаше нулиране и всичко си беше наред,но затопли ли се всеки месец се омазваше.Има много изписано по темата.
              Ето това с нулирането на адаптацията ми се струваше вероятно и на мен като проблем, тъй като докато съм карал на газ съм нулирал няколко пъти и имаше разлика след нулирането. Процеса е малко особен, значи след нулирането трябва двигателя да е загрят и да го изфорсираш 3 пъти за по 3 секунди до 4500 оборота и ако мине процеса лампата угасва. Мисля че там е уловката за правилно нулиране и ще пробвам пак да го направя. Интересното е защо колата се омазва въпреки че не се кара на газ вече 6 месеца. Точно защото няма оправия се отказах от газта-винаги има нещо което да не ти харесва и да те дразни. Откакто съм на бензин се родих в това отношение и не съм отварял капака дет се вика. сякаш това за зимата също е така при мен защото зимата в студеното време я карах на бензин и разхода беше по каталожните данни (11,4 /100)или най много до 12 съм стигал. РАботата ми е на 2-3 км. и докато загрея си карам така и така на бензин и изобщо не пусках газзта. Като се стопли времето съм падал на 10-10,5 градско и сега в топлото пак почна на вдига разхода. Пак казвам не се оплаквам от цената на бензина и не ми тежи разхода, но се се чудя защо се случва. Другото ми обяснение е чисто физично: лятото в жегата влиза по малко въздух (кислород) съответно по малко бензин се впръсква и двигателите работят с намалена мощност и оттам се налага да натискаш педала повече и ето по висок разход. Сега ще видя на есен как ще е. Ако физичната ми теория се потвърди ще излезе че адаптацията не се насира и всичко е ок. Ще проверя и бензиновите времена
              не подценявайте италианските коли
              Tipo 1.6 (149.C2.046)

              Коментар


                #8
                Не разбрах дали разхода на извънградско е висок и колко е?
                Градското е много относително понятие!
                OVB X18XE1 седан+ГИ

                Коментар


                  #9
                  Значи аз само градско карам зимата. В момента гледам среден разход, тъй като почти всеки ден имам и градско и извънградско, даже както казах напоследък извън градските километри ги увеличих, т.е. означава по -нисък среден разход. Разбира се взимам под предвид и климатика. Чисто извънградско имах преди 3 седмици (600км.) и седмица по-късно по същия маршрут , със същия багаж още 600км. Разход около 7,5/100 и нагоре . Точно тогава се замислих за нулиране на адаптацията, но не се промениха нещата. За сведение преди 2 месеца за 800 км. 6,5/100км София -Шумен и обратно, като всички пътувания са с един и същи багаж, с климатик и доста изпреварване. Сега много се разтегли локума с разхода на гориво и всъщност въпроса ми беше дали е възможно компа да се адаптира към "по-лошо" отколкото да си оптимизира горивната карта към "по-добро", каквато е и идеята на самоадаптацията на съвременните коли. Това е въпрос за коли които си работят на бензин само. Тоест дали някой друг е забелязал нещо такова в процеса на експолатация на автомобила си даже и да е с друг двигател. За газта е ясно че е мазано.
                  не подценявайте италианските коли
                  Tipo 1.6 (149.C2.046)

                  Коментар


                    #10
                    Възможно е да се адаптира към по-лошо компа.А тези адаптации виждаш ли ги с какви стойности са и знаеш ли какви трябва да бъдат?
                    OVB X18XE1 седан+ГИ

                    Коментар


                      #11
                      ivan_pop написа: Преглед на мнението
                      Възможно е да се адаптира към по-лошо компа.А тези адаптации виждаш ли ги с какви стойности са и знаеш ли какви трябва да бъдат?
                      Ами точно за това пуснах темата. Незнам къде да гледам стойности на адаптация и изобщо дали с ФЕС може а и какви да са. Мога да проверя бензиновите времена преди и след нулиране, гледам ламбда интегратор( в момента се колебае около 1-ца или 0,99%), което смятам че е ок. Ако кажете какво друго да гледам?
                      не подценявайте италианските коли
                      Tipo 1.6 (149.C2.046)

                      Коментар


                        #12
                        На моята Марея адаптацията я правех на студен двигател,нулирам и тръгвам да карам,нормално, без запържване.Пробвах и със форсиране 3 пъти но не ми хареса
                        FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                        Коментар


                          #13
                          Форсирането не е за Мареата,с форсиране се обучава датчик колянов вал ,при нея не е нужно. Самоадаптацията не еку то е за да може двигателя при всякакви проблеми ,например неработеща свещ да спазва еконормите,затова при проблем по някоя система може да се адаптира към по-лошо.Това е съвсем общо и накратко казано. Иначе от личния ми опит с една Мареа с газ ,най -добре работи като се омаже тотално и зареди готови настройки.Тогава вади грешка p0170 и разхода и вървежа стават поносими.

                          Коментар


                            #14
                            Моята така се беше омазала,че нямаше никакъв празен ход,и в един момент отказа да пали,и на газ и на бензин,добре че лаптопа беше в багажника
                            FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                            Коментар


                              #15
                              Ами аз по -принцип нулирането го правя както е написано във самия ФЕС. Там го дават двигателя да загреее и тогава да се форсира 3 пъти. Инъче остава да мига лампата за инжекцията. Тя мига още след процедурата по нулирането. Може да я пробвам на студено да видя какво ще стане, ама тия дни понеже имаме много домашни ангажименти (мебели , и бояджилък ) изобщо не съм се занимавал с колата. За сметка на това последните няколко дена разхода взе да пада, хем се наложи да обикалям повече в града по магазини и насам натам. Единствено което ми е на ума е че времето е по-хладно, нищо че пак си пускам климата, нещата отиват на добре. Пак загадка....
                              не подценявайте италианските коли
                              Tipo 1.6 (149.C2.046)

                              Коментар

                              Working...
                              X