здравейте,свети ми червен волан на таблото и волана е много твърд,няма разлика и като натисна СИТИ! къде да ме насочите и какво да търся? благодаря !
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
пунто 1.2 16V - свети червен волан на таблото
Collapse
X
-
Понякога това не решава проблема. В чести случаи самият мотор е напълно здрав, но при по-старите години има едни реленца (2бр), които правят проблем. Обикновено смяната им решава проблема. При по-новите (2003-нагоре) няма релета на платката, защото е възникнало като много чест проблем и е отстранено от производителя. Проявява се проблем с датчика на волана, който е подобие на гривна. Този датчик е 2в1. В него има да го наречем сензор за позиция, като информацията от него отива не само за положението на волана, но и данните от него служат да се изчисли т.нар. скорост на завиване или казано с други думи колко бързо навива волана шофьорът. Там като се поизноси също дава нереални данни на модула за управление и той просто изключва усилването на волана, като мярка за сигурност. При последния проблем е типично, че се проявява с мокро време или когато автомобилът не е шофиран дълго време. Характерно е , че при "рестарт" на автомобила тръгва да си работи нормално. Друго характерно е, че проблемът почти винаги се повява в един определен диапазон от положението на волана (например леко позициониран наляво). Характерно е още, че ако го наблюдавате точно преди да изключи усилването на волана в движение например се усеща кратковременен удар от мотора. Последното се получава точно преди "компютърът" да изключи усилването - все едно нещо чуква по волана. Ремонтът на проблема е нов датчик + задължително калибриране. Във волана имаше някакви пинизи за лентовия кабел и въздушната възглавница, ако някой се сети нека сподели.
Коментар
-
dani_staicov@abv.bg написа: Преглед на мнениеторемонтиран мотор на волана,всичко вече е наред!Последна редакция от topcho82; 22.11.2022, 22:06.
Коментар
-
kluchar написа: Преглед на мнениетоЕла на ВМА ако не вали ---
Коментар
-
Чи къде другаде ключара е там
Гледай как спира на опаки
https://www.google.bg/maps/@42.68606...4!8i8192?hl=bg
Коментар
-
kluchar написа: Преглед на мнениетоГледай как спира на опаки
https://www.google.bg/maps/@42.68606...4!8i8192?hl=bg
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
kapone написа: Преглед на мнениетоПонякога това не решава проблема. В чести случаи самият мотор е напълно здрав, но при по-старите години има едни реленца (2бр), които правят проблем. Обикновено смяната им решава проблема. При по-новите (2003-нагоре) няма релета на платката, защото е възникнало като много чест проблем и е отстранено от производителя. Проявява се проблем с датчика на волана, който е подобие на гривна. Този датчик е 2в1. В него има да го наречем сензор за позиция, като информацията от него отива не само за положението на волана, но и данните от него служат да се изчисли т.нар. скорост на завиване или казано с други думи колко бързо навива волана шофьорът. Там като се поизноси също дава нереални данни на модула за управление и той просто изключва усилването на волана, като мярка за сигурност. При последния проблем е типично, че се проявява с мокро време или когато автомобилът не е шофиран дълго време. Характерно е , че при "рестарт" на автомобила тръгва да си работи нормално. Друго характерно е, че проблемът почти винаги се повява в един определен диапазон от положението на волана (например леко позициониран наляво). Характерно е още, че ако го наблюдавате точно преди да изключи усилването на волана в движение например се усеща кратковременен удар от мотора. Последното се получава точно преди "компютърът" да изключи усилването - все едно нещо чуква по волана. Ремонтът на проблема е нов датчик + задължително калибриране. Във волана имаше някакви пинизи за лентовия кабел и въздушната възглавница, ако някой се сети нека сподели.Фиат Стило 1.8 16V , с хладилна жабка.
- 1 like
Коментар
-
Истрел на посоки Но дали някой има схема ?
Не държа да е точна .Последна редакция от hifi_stereo; 29.11.2022, 17:50.Фиат Стило 1.8 16V , с хладилна жабка.
Коментар
-
Ел. схема за Fiat Punto Mk2 >1999+.- Еlectric power steering
Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Търси се..
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар