Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бензин А95 Н със съдържание на биоетанол минимум 9 %

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Бензин А95 Н със съдържание на биоетанол минимум 9 %

    От 01.03.2019 в България масовия бензин А95 Н е със съдържание на биоетанол от минимум 9% или съгласно актуалните европейски изисквания се нарича Е10:
    https://docs.google.com/viewer?url=h...8.pdf&pdf=true

    Всички автомобили произведени от Fiat Chrysler Automobiles (FCA Group) след 2000г (Euro 3) могат да се употребяват с бензин Е10, с изключените на:
    • Barchetta: 1.8 16V
    • Bravo/Brava (182): 1.6 16V
    • Doblò: 1.6 16V
    • Marea: 1.6 16V, 2.0 16V
    • Multipla: 1.6 16V
    • Palio: 1.6 16V
    • Punto (18: 1.8 16V
    • Stilo: 1.6 16V (1.596 cm3), 1.8 16V, 2.4 20V

    Пълен списък на автомобилите, които не могат да се зареждат с Е10 -
    https://www.acea.be/uploads/publicat...ity.pdf#page=9


    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

    #2
    А тези, които не могат да се карат с А95, с какво ще ги караме или ще караме докато се скапят?

    Коментар


      #3
      Биоетанолът е спирт и това е най-малкия проблем при горивото. Много по-голям е толуолът и минералния терпентин, които за страхотни разтворители и скапват всичко гумено, а толуолът е и доста токсичен.
      10% спирт вдигат разхода с 4-5%, заради почти двойно по-малката калоричност.
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        #4
        А при дизела нещп ново няма ли да добавят?
        --Старата ръжда любов не хваща!--
        156 sportwagon 1,9 jtd 115
        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

        Коментар


          #5
          Спомням си, че когато безоловните бензини станаха задължителни, имаше прогнози, че по-старите автомобили няма да могат да се зареждат с тях. Оттогава минаха много години, пък по пътищата още си вървят разни стари лади например (и не само на газ). Ще се появи някоя добавка и ограничението ще спре да бъде ограничение. Ако изобщо тази новина е истина.
          Последна редакция от snake; 31.03.2019, 22:55.
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            #6
            То всъщност няма новина.
            През седмицата когато баща ми зареждал бензин служителя на бензиностанцията, с който сме били съученици, го попитал дали колата му (Фиат Идеа 1.4) е съвместима с "новия" бензин. Баща ми ме попита мен. А след проверката, предположих, че ще е интересно и за четящите тук.
            Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

            Коментар


              #7
              Освен пренебрежимо малко по-големия разход на гориво, нищо друго няма да се случи на двигателите ни.За себе си съм го решил като зареждам само Събота или Неделя на някое Еко и така сметката остава същата т. е. в рамките на метрологическата грешка, защото Екото сипват точно, за разлика от Марешки и цената е с 18 стотинки по-евтина.Тук е момента да изкажа едно огромно Благодаря!(за картата за отстъпка, предоставена ми от модератор)

              Коментар


                #8
                Четох, че трябва до 2020 навсякъде да стане Е10 като стандарт. Иначе цялата работа е с цел екология, тъй като етанола абсорбира въглероден диоксид. Германия, Белгия и Франция вече са минали на Е10. При нас може на някои бензиностанции да са заредили от новия Е10 вместо Е5, така че може би ако не са ни съвместими колите (по-схемата по-горе), трябва да питаме преди да зареждаме, защото четох за оплаквания от проблеми с раздути и разпадащи се уплътненията, дюзи, горивни помпи и корозиращ метал. Казват, че дори да заредиш такова гориво на несъвместима кола, няма да има моментален ефект, ами само при по-продължителна употреба. Това го чета в английски статии и форуми, тъй като там е на път да стане стандарт и доста хора заредили такова гориво имат оплаквания и даже е имало протести и в други дръжави.

                Коментар


                  #9
                  Четох, че трябва до 2020 навсякъде да стане Е10 като стандарт. Иначе цялата работа е с цел екология, тъй като етанола абсорбира въглероден диоксид. Германия, Белгия и Франция вече са минали на Е10.
                  Миналата година бях за 6 месеца в Германия.Направи ми впечатление,че Немците не зареждат Е10.Зареждат само нормален бензин!
                  OVB X18XE1 седан+ГИ

                  Коментар


                    #10
                    тъй като етанола абсорбира въглероден диоксид.
                    Градски легенди и митове.
                    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                    Коментар


                      #11
                      Вчера като зареждах на бензиностанция Лукойл на входа на Велинград, специално погледнах стикера на колонката: пишеше бензин E8. Попитах ги дали знаят нещо за преминаване към бензин E10, но ме изгледаха все едно им говоря на патагонски.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        Градски легенди и митове.
                        Възможно е. Хората уж са го доказали и има доста статии по тази тема, че е ефективно. В Бразилия например карат с доста по-голямо количество етанол (ако не се бъркам 25-27%) и даже има коли пригодени почти изцяло да работят на него.

                        ivan_pop написа: Преглед на мнението
                        Миналата година бях за 6 месеца в Германия.Направи ми впечатление,че Немците не зареждат Е10.Зареждат само нормален бензин!
                        То реално си е нормален бензин, просто трябва да се загледаш в % биоетанол (задължително го пише на колонката) и ще разбереш дали е Е10.

                        Коментар


                          #13
                          Идеята за спирт в бензина има 2 аспекта. Първият е да се намали зависимостта от вносен нефт, а другия - да се усвоят средства. Не е доказано, че производството на спирт е по-еко от добива на нефт.
                          А моторите, които горят само спирт, леко се различават от конвенционалните.
                          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                          Коментар


                            #14
                            Снимка от ЕКО в София тази сутрин:

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20190406_095746.jpg
Views:	1
Size:	174,0 KB
ID:	2098407

                            Коментар


                              #15
                              В четвъртък като зареждах на ОМВ в Младост ми направи впечтление, че пише Е10 само на 100 октановия, 95 или не съм видял хубаво или още не беше брандиран.
                              Всъщност това какво значи? Че ще харим вече с още половин литър отгоре и колите съвсем няма да вървят или?

                              Коментар

                              Working...
                              X