Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със заплването при Типо 1.6 i.e. 78 коня

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със заплването при Типо 1.6 i.e. 78 коня

    Привет!
    Старият боец взе да прави мурафети. Пали без проблем и докато двигателят е студен работи перфектно както на бензин, така и на газ. Малко след като загрее обаче започва да сече оборотите след като преминат 2000. Постепенно сваля границата на сеченето надолу, като в един момент дори при леко подаване на газ ги отрязва. Като поизстине малко, нещата се подобряват до следващото загряване. Кабели, свещи, дистрибутор и палец съм сменял преди 2 - 3 хиляди километра. Предполагам, че проблемът едва ли е в тях, тъй кто колата пали еднакво добре студена и загряла. Доста умувахме и за сега съм се насочил към датчика на коляновия вал. Днес трябва да взема нов, ама кога ще го сменям нямам идея. Предполагам, че до края на седмицата ще стане.
    Някой да подхвърли други идеи?
    Ако на някого му се намира излишно електронно запалване, да се отбележи, че не е изключено и в него да е проблема. Моето е Диджиплекс 2, МЕД 474 А ... нещо си накрая.

    Колицата ми е сантимент и не ща да я убивам все още.
    Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
    Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

    #2
    Не искам да те плаша ама това със студения мотор и топлия много ми мирише на главоболие. И то по скоро на клапани
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Мина ми и на мен през ума. Докато се ориентирах какво му става на този двигател, проверявах и свещите. На 1 и 4 цилиндър са О'К. На 2 и 3 са бая опушени в черни сажди - като от богата смес. До някъде е нормално, защото 2 и 3 цилиндър са най-близо до моното и гориво-въздушната смес стига до тях по-бързо. Ако обаче клапани не затварят когато загрее моторът, колата ще губи мощност, ще работи неравномерно и ще се опитва да гасне при отпускане на газта в движение. Другата ми кола правеше така и се наложи реглаж на клапаните, защото са с ръчно регулиране на хлабините. А Фиатът просто сече запалването. Като при прекъсвач на максималните обороти, само дето го прави около 2000 и надолу. И не знам защо, ама съм останал със спомена, че на това Типо клапаните са саморегулиращи се.
      Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
      Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

      Коментар


        #4
        Няма такова нещо. Тези клапани се регулират ръчно, и са с пулове, които се заменят, спрямо хлабината. Премерете му една компресия, то ще си каже.
        Ако е слаба, сипете масло, и пак премерете. Ако компресията не се повишава, то категорично имаш проблем с някой клапан. Ако се повишава,проблемът е в буталната група.
        Ако все пак се окаже, че компресията не се повишава, и има проблем с клапан, тогава надувате с компресор, през отвора за свещта, и започва да пада налягането, през незатварящият добре клапан.
        Важно клапаните да са затворени, по време на надува.
        И една особеност, на агренажа, която не винаги хората спазват - на пластмасовия кожух, горе белегът за разпр.вал, е на пластмасов водач, който трябва ръчно да се вдигне нагоре, по време на зацепването.
        1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

        Коментар


          #5
          Добре де. Ако има незатварящи клапани, проблемът ще е постоянен, нали така? А при мен се случва няколко пъти от известно време насам. През последните 3 - 4 години. Карам повече другата кочина, а Типото по-рядко. Понеже така или иначе бях решил, че проблемът е електрически, за което мога и да бъркам, но така реших, съм проверявал какво се случва по електриките. Естествено, след като се прояви проблемът. Та като се сецне колата, аз почвам да чистя свещи и клеми де що има по перифериите на двигателя. Той си изстива през това време После нещата се оправят за около 100+ километра. И повече. Различно. Предпоследния път смених дистрибутора и палеца и мина досота време преди да изхълца пак. Ама колата си бяга колкото може през това време, загряла си се форсира колкото може. После пак се появява проблемът. Аз затова засега съм се насочил към електрически проблем, защото някак си по ми се връзва да е там причината. Може да бъркам естествено, ама така или иначе днес взех датчика. Сега трябва да намеря време и да го сменя. То ще си покаже. Принципно ме човърка да разбера какво й е. Ако трябва да правя клапани или сегменти, няма да се занимавам.
          Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
          Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

          Коментар


            #6
            Наистина повече прилича на електрически проблем. Чети темите от преди 10 - 15 по форумети., включително в dir.bg clubs, там ще пише какъв е този проблем.
            1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

            Коментар


              #7
              Ако някой все пак има подръка и Диджиплекса, да се обажда. Да съм подготвен
              Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
              Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

              Коментар

              Working...
              X