Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Линеа 1.4T (120) с грешки P0300 и P0303 + трудно пали и пуши странно при турбината

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Линеа 1.4T (120) с грешки P0300 и P0303 + трудно пали и пуши странно при турбината

    Понякога ми се налага да се занимавам и с бензинови двигатели, та днес се оказа, че на Линейката вероятно не ѝ работи 3-тия цилиндър. За съжаление нямах инструменти и не можах да вдигна кората за да разменя бобините за проба, но пък успях да изтрия грешките, за да видя дали веднага пак ще се появят. Появиха се.

    Двигателят си поддържа 900 оборота, колкото са целевите по програма, но целият мотор се тресе, все едно си гледам JTD-то. След малко каране като е постоплила тръбите назад, се е появил огромен облак пушек. Предполагам, че е заради това, че цилиндърът се пълни и изпразва без да гори? Също така - на място димът от ауспуха е на порции, все едно много бързо слагам и махам някаква преграда.

    Няма други записани грешки, всички параметри в реално време изглежда връщат нормален сигнал, доколкото мога да направя извод.

    Колата е обслужена през август, като са сменени всички ремъци и 4-те свещи.

    При така описаните симптоми напълно сигурно ли е, че един цилиндър не работи, как мислите?

    #2
    Ако пушека е много и е бял е възможно да "гори" охладителна течност. Провери дали намалява.

    Предвид това е възможно да прекъсва, защото горенето не се осъществява или се осъществява с много малък капацитет в цилиндъра.

    Най-добрият сценарии го знаеш - свещ или бобина, но многото пушек?


    П.П. Това съм го играл с едно Рено Меган бензиново. Скъса ми нервите. Два пъти му отварях ДВГ и накрая смених главата с друга и спрях мъките - и моите и неговите. Обаче го намразих и го разкарах скоро след това.
    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

    Коментар


      #3
      Смених 3 и 4 бобина за теста, няма промяна в работата на двигателя - един цилиндър пак не работи, но не знам кой, защото нямах компютър да видя.

      Антифриз не намалява. А ми се стори, че капе масло от единия маслопровод към турбината, ама за това вече нещата отиват към сервиз с подемник за по-сериозен оглед.

      Номер на бобината, която ще търся: Бош 0 221 504 024

      Ред.: Няма да търся бобина, всички работят. След смяната, продължава да не работи 3-ти цилиндър.

      Коментар


        #4

        Ред.: Няма да търся бобина, всички работят. След смяната, продължава да не работи 3-ти цилиндър.
        Следва да размениш две дюзи и свещи,ако не си разменял!
        OVB X18XE1 седан+ГИ

        Коментар


          #5
          За съжаление се налага да се разменят 2 турбини.

          За старата е настъпила пролет и е цъфнала, изхвърлила е масло по целия път, направило е едната свещ на г*з и затова не работи цилиндъра. Другите успяват да работят. А горящото масло в цилиндрите води до необикновено големия пушек в началото при запалване. Течащото масло пък си капе по изпускателните тръби и от там гори ли, изпарява ли се, не го знам. В картера е останало съвсем малко масълце, а-ха на прага на светването на лампата за ниско налягане.

          След почистване на свещта (или слагане на нов комплект, не съм сигурен), са заработили всички цилиндри нормално и моторът почти е спрял да се тресе. Не е записало и грешките от заглавието на темата.

          Коментар


            #6
            Край на темата. Ремонт на турбината с гаранция, нов изп. колектор (старият се е сцепил там, където върху него е капало масло), смяна на масло и филтър, почистване на свещите и колата е отново на пътя. Работи равномеро и хубаво.

            Коментар


              #7
              Край на темата. Ремонт на турбината с гаранция, нов изп. колектор (старият се е сцепил там, където върху него е капало масло), смяна на масло и филтър, почистване на свещите и колата е отново на пътя. Работи равномеро и хубаво.
              Ако не е тайна каква е цената на нов колектор , за заварка ми търсят около 200 лв с труд,

              Коментар


                #8
                banski starec написа: Преглед на мнението
                Ако не е тайна каква е цената на нов колектор , за заварка ми търсят около 200 лв с труд,
                И аз търсих това лято след едно премеждие с моята линеа. Мисля, че няма да те изненадам, ако ти кажа, че от Бош ми поискаха около 1000 лв. за нови изпускателни тръби. Предпочетох заварка + шлайф (чугунът се нагрява преди заварката и след това трябва да се шлайфа, за да легне добре) за 140 лв. + 60 лв. за нова гарнитура на изпускателния колектор.
                Последна редакция от snake; 25.01.2019, 22:42.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  Благодаря! Нещо такова и предполагах.

                  Коментар


                    #10
                    Колекторът е свален от 500 абарт 1.4Т, доколкото разбрах от собственика на сервиза, едвам го бил намерил, от Видин. Само ремонт на турбината е 650 лв, останалите 440 от сметката са за труд, колектор и смяна на масло + филтри + диагностика. Това ми звучи като колектора да е поне 150 кинта като отделна част.

                    Турбината иначе я разгледах и забелязах, че перката на свежия въздух е ударена от нещо. Може би си е имало проблем, който малко по малко се е изявил изцяло.

                    Коментар

                    Working...
                    X