Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 1.2 16V 2001г. не пали след смяна гарнитура на главата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Браво 1.2 16V 2001г. не пали след смяна гарнитура на главата

    Здравейте, колеги, моля за помощ. Наложи се спешно да сменим гарнитурата на главата , и реших сам да свърша тази работа, понеже майсторите казаха чак след след празниците. Главата я дадох за шлайфане и пасване на клапаните, казаха, че не е крива. Старата гарнитура беше дебела около 1,5мм. , а новата AJUSA, се състоеше от два тънки метални листа, които общо бяха може би около 0,2 мм. Повдигачите ги изпразних и ги монтирах празни. Главата я стегнах с нови болтове според указанията на опаковката на гарнитурата. При зацепването на ангренажа ми направи впечатление, че на специалните инструменти, които се навиват в двата цилиндъра откъм ангренажа, подвижните пръчки, когато се подравнят, засека им не е наравно с неподвижната част на инструмента, а е около 1,5мм. по-нагоре, т.е. горе–долу с колкото новата гарнитура е по–тънка от старата. Другите инструменти на разпределителните валове си влязоха точно. Сложих нов ремък, ролка и водна помпа, стегнах ролката на белега в средата, превъртях на ръка два пъти, поставих пак инструментите за зацепване, всичко си пасна. Но като опитах да запаля, не можа, повъртя няколко оборота и все едно затегна двигателя. Свалих свещите и завъртях без тях, върти си нормално и от единия цилиндър изхвърли фонтан бензин. Вероятно цилиндъра се е напълнил с бензин и затова е спрял да върти двигателя. На диагностиката показва грешки и на четирите инжектора "injector circuit malfunction" . Сега вече не знам къде е проблема - зацепването ли, по-тънката гарнитура ли, някой датчик, или нещо с дюзите. Ако можете, дайте някои съвети. Благодаря!
    FIAT BRAVO 1,2 16V 2000г.

    #2
    Дали са се напълнили повдигачите? Патихме с една Астра по тази причина, от начало се шашнахме, нямаше компресия на цилиндрите, установихме че повдигачите не действат и разбрахме проблема, лека полека с въртене се напълниха и всичко си дойде на място.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #3
      Забравих да спомена, че мерихме компресията - на два цилиндъра 15, на един 14,5 и на един 15,5. Сега дадох дюзите да ги почистят с ултразвук, макар да не знам какво може да им се повреди при демонтажа и монтажа. Може ли от датчика на коляновия вал да идва проблема, ако съм му прекъснал кабела без да искам? Как мога да го измеря дали е здрав, на съпротивление ли се мери индуктивен датчик?
      FIAT BRAVO 1,2 16V 2000г.

      Коментар


        #4
        На съпротивление би трябвало да даде 890-920 ома.
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #5
          Не си зацепил правилно мотора може би.Като сложиш чоповете на валовете трябва коляновия вал да е в такова положение ,че четерите бутала да са в една равнина.

          Коментар


            #6
            За пръв път чувам за такава гарнитура и не разбирам защо трябва да е такава и не е ли мн. тънка за такава голяма площ. 2 милиметра разлика за тази дължина на ремъка е без значение. Най вероятно си объркал с много зацепването
            LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
            ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

            Коментар


              #7
              Почистиха дюзите, но беше излишно, проблема е бил в объркване на буксите на инжекциона и ламбда сондата, но беше малко тъмно и не съм видял добре кое къде трябва да включа. Сега мотора пали, но има леко колебание в оборотите на празен ход, около 20-30 оборота нагоре-надолу играят. Както и при движение на скорост с около 2000 оборота, ако подам рязко газ, първо малко забива муцуната и след това дръпва. Може би верно не е точно зацепването, но как да ги хвана дали са идеално равни тия пръчки, които се навиват в цилиндрите, след като с новата гарнитура ръбчетата им се изравняват не на ръба на частта, която се навива на мястото на свещта, а малко по-високо? Трябваше да ги навивам поред във всички цилиндри и да меря с шублера дали стърчат еднакво.
              А трябва ли да се прави адаптация на дросела, който е електронен? И с каква програма, че нещо ФЕС/МЕС не искат да се свържат, трябвало регистрирана версия.
              Последна редакция от Focus; 09.05.2018, 13:54.
              FIAT BRAVO 1,2 16V 2000г.

              Коментар

              Working...
              X