Здравейте колеги,
моля за съвет относно проблем с Гранде Пунто 1,4 8V бензин, автомат. Двигателя е на 175000км, харчеше литър масло на 7000км, но напоследък сякаш харчи повече. Проблема се появява само на топъл двигател, след като двигателя работи минута-две на тихи обороти и при потегляне с рязко подаване на газ изхвърля сиво-бял пушек от ауспуха, който има миризма на изгорели масло и гума. За първи път се случи преди около 5000км, като тогава не успях да го накарам да се повтори. Преди около месец заради слабо парно направих промивка на охладителната система само с вода, след което налях нов антифриз и неколкократно доливах докато се стабилизира нивото. Оттогава, случайно или не, проблема зачести, като сега вече изпушва при всяко потегляне след престой дори и половин минута. При движение при всякакви режими няма никакъв пушек. Вчера проверих антифриза и долях 250мл, макар да не виждам никакви течове. Къде да търся проблема - ако е прогоряла гарнитура или спукана глава не трябва ли да пуши постоянно? Може ли да е запушена изпускателна система и затова да изпушва само при потегляне? Какво да направя за да проверя?
моля за съвет относно проблем с Гранде Пунто 1,4 8V бензин, автомат. Двигателя е на 175000км, харчеше литър масло на 7000км, но напоследък сякаш харчи повече. Проблема се появява само на топъл двигател, след като двигателя работи минута-две на тихи обороти и при потегляне с рязко подаване на газ изхвърля сиво-бял пушек от ауспуха, който има миризма на изгорели масло и гума. За първи път се случи преди около 5000км, като тогава не успях да го накарам да се повтори. Преди около месец заради слабо парно направих промивка на охладителната система само с вода, след което налях нов антифриз и неколкократно доливах докато се стабилизира нивото. Оттогава, случайно или не, проблема зачести, като сега вече изпушва при всяко потегляне след престой дори и половин минута. При движение при всякакви режими няма никакъв пушек. Вчера проверих антифриза и долях 250мл, макар да не виждам никакви течове. Къде да търся проблема - ако е прогоряла гарнитура или спукана глава не трябва ли да пуши постоянно? Може ли да е запушена изпускателна система и затова да изпушва само при потегляне? Какво да направя за да проверя?