Здравейте колеги. Проблема е следния в неделя на 07.10.2017 година ми се наложи да правя ремонт на колата на открито, при което заваля дъж,намокри двигателя и сега колата не пали. Колата е фиат пунто 1,2 мотора 75 коня - бензин/ газ. Въпроса е следния - помислих си че е нормално след като се е намокрил двигателя да не иска да пали, но вече 3 ти ден да не е исъхнал е подозрително. Симтома е следния. Влизам в колата давам на контакт, прави си самодиагностика всички лампи угасват и след 5 секунди светва лампата на инжекцията и колата не иска да запали. Някакви идеи? Пак да напиша че двигателя беше намокрен в частност къдете са кабелите, но от дъжд, а не от обилно миеене с маркуч.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Не може да запали след намокряне на двигателя!
Collapse
X
-
Огледай навсякъде където има кабели - ниско напрежение.
Компютъра не може да светне лампата на инжекцията поради мокри свещи
понеже не проверява високото напрежение.
Потърси начин да издухаш всички конектори на кабелите със сгъстен въздух.
Например импровизирай духалка от някаква прахосмукачка.
Или пък със пистолет за горещ въздух. Обаче на ниска температура.
Важно е не толкова да е топъл въздухът колкото да е силна струята.
Първо се пробвай на нещо което прилича на конектор - намокри го и виж за колко
време ще го изсушиш със сгъстен въздух.
Откачи внимателно всеки подозрителен куплунг и продухай двете му части по 4-5 минути.
Отдолу по двигателя също огледай за някакви жици със куплунг.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Благодаря ти за съвета. Това което направих преди, като видях водата по свещите с компресор за помпене на гуми издухах водата. Със сешоар доизсуших влагата в леглата на свещите и нищо не се промени. Но ще видя както предложи да търся някъде със ниското напрежение да видя какво се случва. Прегледах и бушоните междувременно и тези отпред в ляво и тези в жапката - всички са здрави.
Коментар
-
Проблема е решен, благодарение на съвета на колегата Riki888. Прегледах всички кабели и връзки за слаби токове и накрая след разместване на буксата на релето оградено с червено всичко се оправи. Явно при обезвъздушаването на парното съм дръпнал куплунга надолу и не е давало контакт. След това мое премеждие да ви посъветвам ако не е наложително да не миете двигателя на студено, освен ако нямате друга кола за 5 или 6 дни докато изсъхне. А ако все пак имате здрави нерви и искате да си ги пробвате си прегответе компресор за да издухате водата от местата където се е събрала и сешуар за да изсушите всички кабелни свръзки и се молете всичко след това да бъде наред. Отделно да ви посъветвам да си сменяте антифриза задължително при наличие на ръжда в системата, защото иначе ще имате мойте ядове да ви замръзва изпарителя да ви загрява колата, а после няма чистене тази ръжда и се налага смяна на маркучите, ако не успеете да прочистите със вода , въздух и късмет. Благодаря на всички за активността. Желая ви безаварийно каране. Надявам се темата да е полезна и да сме помогнали и на други в неволята им.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар