Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Прегряване на Браво ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Прегряване на Браво ?

    Привет Колеги,

    Колата е 1.2 16v 82к. 1999

    Вчера на прибиране по м-ла Хемус, на последния тунел (към СФ), понеже имаше не малко задръстване, на Бравото му изкипя водата през капачката на казанчето.
    Отбих и изчаках да поистине и да спре да бълбука. Долях му вода, прибрах се без проблем, а днес отидох и на работа с него.

    Имам съмнения че перката се е скапала на радиатора, понеже преди седмица се прибрах от трип близо 1900км със същата кола - по морето, проходи на 35 градуса, никакви ядове нямах. Преди този трип , смених масла, ангренажен к-кт и водна помпа - плюс нов антифриз, също така имаше малък теч на радиатора който запушихме с течност за запушване. Държеше си нормално количество антифриз през целия път.

    Стрелката на температурата не ми е много сигурна понеже на моменти отива до червенто и след това се връща след някое подрусване ( не ми е останало време да почиста пиновете отзад на таблото.

    Идея какво мога да проверя ?

    #2
    Щом си карал по магистралата и ти е вдигнала температура, значи не е от перката, понеже на магистралата не би трябвало изобщо да се включва. Ако водната пома е боклук може перката й да се е изяла ако е от пластмасовите боклуци (има и читави пластмасови). Друго което се сещам е скапан запечен термостат. Това може да го провериш като пипнеш изходния маркуч към радиатора дали става топъл когато колата вдигне градуси. Другото което се сещам също е запушен радиатор, и това може да го провериш като загрее колата, но изключи перката преди да пипаш да не те нареже. И си провери съотношението антифриз-вода, защото ако имаш повече антифриз се получава обратния ефект на охлаждане.
    Fiat Bravo II 1.4 16v
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
    Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

    Коментар


      #3
      Пичага тия раоти за запушване на радиатора по добре земи го промии изцяло,че такава беля ще ти направи ,че свят ще ти се завърти и земи някъв евтин радиатор и го смени.В моя случай аз смених на пунтото с нов 100лв френски някъв и е бомба.А тия "китайските" за по 80лв били някви чешки и затва не пожелах така ми казаха.
      this

      Коментар


        #4
        Днес след работа я оставих пред блока 10тина мин. да поработи, да изключа някви неща - Перката работи и се включва на 2 3 мин.работа на място.
        Но си загрява. Ще видя термостата и дано да е той.

        Коментар


          #5
          Вероятно течността за запушване на течове (непонятно защо си я сложил) е подпушила вече старият радиатор и оттам е дошло прегряването. Другия вариант е датчика на перката да е нагорял и да не дава контакт. Както ти каза колегата по-горе, с тая "запушалка" си видял сметката на радиатора.

          Коментар


            #6
            А обезвъздушена ли е както трябв?

            Колега,

            сподели имаш ли циркулация на антифриза първо? Палиш да върви на място и вдигаш капака. В разширителния съд трябва да се вижда как излиза течност от щуцера на тънкия маркуч, ако форсираш малко трябва да е повече.
            Перките ги пробваш, като пуснеш климатика също на място и след малко се включва първо бавната степен, а след време и втора, ако всичко е както си трябва.
            И после, кажи забеляза ли тая вода, която е изтекла топла ли беше, вряла или по-скоро някакво налягане я е избутало от разширителя.
            За термостата, кажи речи 5-6 мин до 10 трябва да отвори на място и трябва дебелия маркуч от него към радиатора да почне да загрява, което значи, че е отворил. Ако тоя маркуч не почне да загрява до 10-15 мин работа на място, термостата може и да е заял затворен/полузатворен което ще намали дебита на антифриза през радиатора, а датчика за перката е на него мисля. Ако отвори, може да опипаш радиатора, дали загрява равномерно по цялата си площ, за да си сигурен циркулира ли равномерно водата през него, но имай едно на ум перката да не те изненада. Последно-може да видиш радиаторите да нямат натрупани боклуци, мошици по тях и с маркуч под ниско налягане да ги поизмиеш.
            Това се сещам аз.

            ПП: като каза бълбукане, обезвъздушена ли е както трябва? На студен мотор, загасен се налива течността, отвиват се пробките, докато потече плътна струя. Всичко се завива и се пали да загрее на място, като се следи нивото. След пускането и на втора степен гасиш, като поизстине проверяваш нивото и си доливаш, колкото е нужно.

            Поздрави и успех в намирането на правилното решение в твоя случай.
            Последна редакция от pl4 8rp; 01.08.2017, 02:32. Причина: Допълнение
            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

            Коментар


              #7
              Каквото и да е първо промий и разкарай тая отпушалка ,ако трябва смени с друг радиатор.И идея си нямаш тия отпушалки какви бели правят особено пък на коли с климатик.
              this

              Коментар


                #8
                абе накой от вас промивал ли е радиатор че дава такива съвети?
                първо колата най вероятно има газ това първо трябва да се изключи като причина.
                второ трябва са се провери капачката на казана и маркуча към него.
                трето липсата на антифриз на магистралата и доливането и последващата липса на проблем говори не за запушен радиатор а за главоболие.
                четвърто свалянето и промиване на радиатор е едно голямо НИЩО трябна да се промие цялата система и да се смени радиатора с нов щото с тия тънки тръбички и цялата ръжда от блока ще стане същата боза.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  Номера едно по едно да се изключват, като варианти за проблема.
                  Ако беше нещо конкретно, да търсиш отговор, но вариантите на възможните проблема са няколко !
                  Портал за безплатни обяви разделен на разнообразни категории.

                  Коментар


                    #10
                    Колата сега е в сервиза, ще дам инфо като имам яснота

                    Няма газ, както спомена колегата, само на бензин си върви.

                    Коментар


                      #11
                      S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                      абе накой от вас промивал ли е радиатор че дава такива съвети?
                      първо колата най вероятно има газ това първо трябва да се изключи като причина.
                      второ трябва са се провери капачката на казана и маркуча към него.
                      трето липсата на антифриз на магистралата и доливането и последващата липса на проблем говори не за запушен радиатор а за главоболие.
                      четвърто свалянето и промиване на радиатор е едно голямо НИЩО трябна да се промие цялата система и да се смени радиатора с нов щото с тия тънки тръбички и цялата ръжда от блока ще стане същата боза.
                      Така е, промиването на радиатора е невъзможно. Има едни с кръгли тръбички, те обаче не могат да се запушат хич лесно. Оригиналните с приплеснатите тръбички са с процеп 1 мм, котления камък в тях няма как да се промие, дори механично съм пробвал, невъзможно е.
                      Единствено снякаква брутална химия, която да разтвори котления камък може да има ефект, но не си струва, по 100 лв са новите радиатори за тези коли.
                      От миене има смисъл само външно
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        Днес взех бравото.
                        Промито доколкото може, а иначе се оказа термостат, сега върти водата, обезвъздушена и не качва температура

                        Коментар

                        Working...
                        X