Автомобила е Фиат Брава 1.4 с 12 клапана, бензин. В движение стрелката на индикатора за температура на охладителната течност изведнъж тръгва нагоре, стига до червената зона и колата изгасва. Няма подаване на гориво и ток към бобината. Опитвам се да запаля, стартера върти здраво, но не пали. Изчаквам 10-15 мин., стрелката при подаден контакт пак показва в червената зона, но колата запалва и показанията падат до нормално и върви. Когато я запаля сутрин, стрелката на температурата отначало върви бавно до средно положение, после бързо отива до червената зона и след малко се връща в средата. Няма включване на вентилатор. Прави го и на газ и на бензин, правеше го и на напълно изключена газова уредба, прави го и на изключен датчик на температурата на охлаждащата течност. Дали някой друг е имал подобен проблем и има ли решение?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Brava 1.4 12V Термометъра на водата показва прегряване и автомобила загасва в движение
Collapse
X
-
С един колега разглеждахме схемите на окабеляването, сигнала от датчика отива в компютъра на двигателя и от там се подава към таблото, т.е. показанията на таблото нямат нищо общо със сигнала от датчика, защото прави същия номер и при изключен датчик. При замерване с омметър показанията като съпротивление съвпадат с диаграмата на съпротивлението спрямо температурата на водата доста точно.Последна редакция от rpavlov; 28.05.2017, 12:04.
Коментар
-
Имаш няколко датчика:
1) отстрани на главата до бобината - датчик с 1 кабел -> показанията на таблото
2) син датчик -> сигнал за компютъра (той няма нищо общо с показанията на таблото!)
3) датчик на самия радиатор за включване на перката
Да не ти е запушен термостата?Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Coolant temperature sensor
recovery: during starting T=20C; otherwise T=20C increased by 1C every 6 seconds until reaching 80C; during starting or ingnition key OFF the radiator fan is off; otherwise Activated
Така би трябвало да реагира компютъра в случай на дефектен температурен датчик. Подозирам че температурния ти датчик ту работи ту не вярно просто съпротивление е но всичко е възможно. Ако следваме това би трябвало стрелката ти от 20 градуса грубо за 4 минути да достига 80 градуса на скалата което ако не се лъжа е средната линийка. И в продължение от pdf-a тази ситуация ти изключва стъпковия мотор, защото компютъра взема под предвид и температурата на охлаждащата вода за горивната смес, а като няма правилно мерене не може да я нагласи и нея точно.Fiat Brava-ELX 1,8 GT 96
Коментар
-
Махнали сме термостата, това е клипче как пада температурата на таблото до средно положение.
https://1drv.ms/v/s!AkUuYgCKfQObgr5GMRmPrQ7LlSjKjQ Не можах да снимам как се качва температурата,
но е почти както пада, но в обратен ред.
След това започва да се вдига бавно и включва вентилатора. Колата не прегрява в действителност.
Ако едножилния датчик е развален, то не би трябвало да минава в авариен режим и да гасне.
Ако синия датчик е повреден ще гасне, но не би трябвало показанията на таблото да са такива високи.
Излиза, че или двата датчика са повредени, или че синия датчик се меси в показанията на таблото.
Коментар
-
Изкарай буксата от синия датчик и карай така, колата няма да изгасне. Карал съм с извадена букса като ми играеха оборотите. Като няма сигнал от датчика компютъра почва да си измисля сам стойност по някакви таблици, примерно след 2мин - 60градуса, след 3мин-70, нещо такова. Пише го в сервизното.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
spark написа: Преглед на мнениетоИзкарай буксата от синия датчик и карай така, колата няма да изгасне. Карал съм с извадена букса като ми играеха оборотите. Като няма сигнал от датчика компютъра почва да си измисля сам стойност по някакви таблици, примерно след 2мин - 60градуса, след 3мин-70, нещо такова. Пише го в сервизното.Fiat Brava-ELX 1,8 GT 96
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар