И при мен Бравата трака като дизел само дето съм 1,8 двигател. На мен ми каза един че било повдигачи, но моето тракане ще кажеш е по задълбочено от това и не изчезва с вдигането на обороти. Вие как казвате какъв е шанса да са повдигачите?
При мен се оказа обтяжна ролка на ангренажа, самата ролка беше заминала и се беше върнала в начална позиция, ремъка беше прескочил 3 зъба и беше на 2 от това да разбие клапаните, чист късмет съм изкарал или поне така ми казаха. Смених целия ангренажен комплект и тракането вече го няма, но се появи едно тресене когато колата е на празен ход. Гледах дали не държи много ниски обороти ама си е на 800-900, което си беше така и преди, та ще я връщам в сервиза да видим дали са тампони (моето предположение е такова) или нещо не са зацепили като хората ремъка. Интересното е, че преди тресеше така, че даже и по-зле, на 1900 оборота точно, сега на 1900 няма нищо.
При мем тракането се усилва дато вдигам обороти .
Повдигачите тропари по ситно .
При мен са като на лада с гайка се настройват
Ако са с масло и се кара без масло колата тогава може при тях да има проблем
Колега Царски,има наистина вероятност ремъка да не е зацепен правилно.Възможно е единия от разпределителните валове да е "мръднал" с един зъб.Тогава се получава "тресене" на малки обороти.Колата се зачудва при даване на гас и става по-мудна.Правилно ти е решението да си проверят пак центровката.А по въпроса с разбитата ролка,когато ремъка на ангренажа се охлаби,тогава разпределителните валове започват да"тропат" като дизел на малките обороти.
Колеги пиша в тази тема за да не отварям нова. Какво да правя незнам... да се притеснявам ли, или да карам смело пак незнам. При моята брава 1.6 е обратното (трака само на загрял двигател), почва да чука леко и то не постоянно, а на интервали, чукането го чувам от ангренажа. Ролките и ремъка са на 20к километра, с времето усещам как проблема зачестява и съм почти убеден че е ролка. Незнам сегашните колко са добри - комплект на dayco(ремък), с ролки на ina - като ги купувах всичко беше на едно. Искам да си купя качествени консумативи, какви да взема? По-късно ще кача клип за какво става на въпрос. Иначе си върви нормално, няма прекъсване и подобни, искам да я хвана преди да е станало късно.
Никой не сподели, случвало ли му се е да попада на такъв проблем.
За да се установи произхода на шума ти предлагам да свалиш първо ремъка на климатика и да провериш дали ще се появи отново същото тракане при загрял двигател.
След това, свали и обслужващия ремък на алтернатора и отново провери.
Споменаваш, че си сменял ангренажен комплект, но нищо не казваш за двата обслужващи ремъка и техните ролки.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
За да се установи произхода на шума ти предлагам да свалиш първо ремъка на климатика и да провериш дали ще се появи отново същото тракане при загрял двигател.
След това, свали и обслужващия ремък на алтернатора и отново провери.
Споменаваш, че си сменял ангренажен комплект, но нищо не казваш за двата обслужващи ремъка и техните ролки.
От ремъци тогава бях сменял всичко, с изключение на хидравликата. Не мога да ги разкача защото нямам условия, но пак да спомена, че проблема се появи точно след смяната на ролките откъм ангренажа. Кофти е че моя майстор за цяло лято изчезва на море и съм принуден да я карам в друг сервиз, а при непознати знам какво ще стане. Ще искат да купят цял комплект ролки и ремък ( тяхни части), после я дадат гаранция за пробег. Така и не разбрах в Пловдив за майстор, някой който да ги чува тея италиянки с претенциите си, всички почват да гледат тъпо и да псуват. Както и да е, на сервиз ще се ходи, така с гадаене не става. Благодаря за съвета!
Идентичен случай на Бравата на зетя, сменихме ролки и ремъци и след няколко дена се получи тракане, след огледа се оказа, че зъбът който контрира ролката се е счупил и тя си се разхожда накъдето си иска, старата се оказа здрава и си я бяхме запазили, съответно я сложихме и всичко заспа.
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
При мен се оказа водна помпа, имаше голям луфт. Откакто тая кола е в Бг от 11 години, водна помпа не бе сменяна, съмнявам се в Италия да е била сменяна. Сега колата е на 190 хил. реални км, което наистина потвърждава, че тази част е чук.
Коментар