Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Brava 1.4 12V - свети лампата на маслото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Brava 1.4 12V - свети лампата на маслото

    Да не изпадам в подробности, но с това светене на лампата за маслото се боря вече над 20к км. Започна от леко премигване при добре загрял мотор, после светене на обороти и в движение гаснене, и сега си свети постоянно. като може да светне на 3тата или на 10тата минута след запалването на колата. Като ремонти: Чистене на мотор, картер, сепаратор, разпробиване на магистрали, гумички на паяка, биелни лагери, маслена помпа, датчик. Иначе мотора си работи тихо и няма тракане.


    Постовете за еднакъв проблем, но с друг ДВГ е редно да са в отделна тема
    Модераторски екип на fiatforum.bg
    Последна редакция от Слав; 20.03.2017, 23:17.
    ФИАТ- Пътят е само формалност
    ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
    -----------------------------------------------------
    FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

    #2
    принципно тези мотори не страдат от лагери и помпи.при теб обаче е хубаво да махнеш картера и да огледаш всичко,може би наистина разтоварващия ти клапан не е наред.все пак ако колата е карана в италия и е сменяно масло 50к,както обичат не очаквай чудеса
    Лошото е, че над 10г се кара в БГ и не са правени компромиси с масла и филтри.
    Този разтоварващ клапан къде се намира?
    Kay какъв е този паяк и какви са тези гумички който си сменил.

    Коментар


      #3
      Гумичките на маслената магистрала горе към хидравличните повдигачи. Тва е за 1,4 12в
      ФИАТ- Пътят е само формалност
      ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
      -----------------------------------------------------
      FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

      Коментар


        #4
        А цедката на маслената помпа добре ли е почистена?
        koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

        Коментар


          #5
          Колега Слав, не бе нужно да отделяш темата. Вече съм се отказал да търся ршение и си карам така

          Цедката е чистена, не съм я чистил аз, но имам доверие на майстора.
          ФИАТ- Пътят е само формалност
          ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
          -----------------------------------------------------
          FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

          Коментар


            #6
            Налягането мерено ли е с манометър?
            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

            Коментар


              #7
              Налягането мерено ли е с манометър?
              При мен налягането е мерено, но говорим за 1.6 16 клапана. Знаеш ли на този мотор къде е клапана за разтоварване на налягането и на какво налягане трябва да задейства? Също така какво трябва да е налягането на празен ход.

              Коментар


                #8
                около 1 бар,а на 3,5-4 разтоварва.клапана е вътре в помпата.

                Коментар


                  #9
                  Да не изпадам в подробности, но с това светене на лампата за маслото се боря вече над 20к км. Започна от леко премигване при добре загрял мотор, после светене на обороти и в движение гаснене, и сега си свети постоянно. като може да светне на 3тата или на 10тата минута след запалването на колата. Като ремонти: Чистене на мотор, картер, сепаратор, разпробиване на магистрали, гумички на паяка, биелни лагери, маслена помпа, датчик. Иначе мотора си работи тихо и няма тракане.
                  Колега вече съм го писал в подобна тема, случаят много ми прилича на този на колега с алфа 166 2.4 mJet. Както си описал предприетите от тебе мерки, колегата беше минал също по този път. Свалихме таблото, тествахме проблемната светлина и другите около нея, нямаше проблеми. Сложихме една 12V лампичка като взехме захранване долу от предпазителите през вратата , през капака, другия край на кабела закачихме на датчика за налягане с клема. Запали и лампичката угасна. Кара така няколко дни при съвсем нормална ситуация. И тогава, той тръгна по кабела от таблото към мотора. Оказало се е, че кабелния сноп при преминаване към моторния отсег е притиснат към ламарината с някаква планка, оголил се е и както при теб в началото като запали като друсне като набие спирачки е просветвала, докато накрая си е светнала постоянно. Беше му се взел акъла на човека.
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #10
                    е,да де ,ама нали затова се мери налягането с механичен манометър

                    Коментар


                      #11
                      е,да де ,ама нали затова се мери налягането с механичен манометър
                      Колега ivel, прочетох няколко пъти темата и дано пак не се бъркам, защото темата мисля, че се отнася за два мотора. Копирал съм пост на колегата Kay_ Brava 1.4 12V, не съм споменал нищо и нямам никакво отношение по проблема за другия мотор "1.6 16 клапана", защото според мен нещата са различни. Не виждам никъде мерене и стойности на налягане на маслената с-ма на Brava 1.4 12V с манометър, затова предлагам алтернативно мерене, което реализуемо е по-лесно.

                      Още веднаж, дано не се бъркам, ако е така - се извинявам.
                      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                      Коментар

                      Working...
                      X