Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Brava 1.6 16V - свети лампата на маслото при ниски обороти

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Brava 1.6 16V - свети лампата на маслото при ниски обороти

    Здравейте приятели от ден два ми светна лампата за маслото при ниски обороти и при подаване на газ гасне.нивото на щеката е ок и въпреки това долях близо литър забелязах леко сълзене на масло теч от място в ляво горе до стартера не мога да уточня .Днес карам цял ден така и лапата не свети .Нарочно оставих да загрее на място и нищо.вечерт обаче пак светна.колата е брава1.6 16в Питам се от каде сълзи .Някои датчик за масло сменял ли е или помпа ли да е


    Редактирано заглавие.
    Темата е преместена в правилният раздел.
    Модераторски екип на fiatforum.bg
    Последна редакция от Слав; 18.03.2017, 19:10.

    #2
    Едва ли е теч на масло.
    Причината е по-скоро в ниско налягане на маслото.

    Според мен две са най-вероятните причини:

    1. Маслото е прекалено "тънко" или "рядко" за този двигател (като вискозитет). Не е професионално обяснение, но го пиша така, за да ме разбереш.

    2. Основни и биелни лагери са за смяна на коляновият вал.


    П.П. Когато я запалиш и е още студена лампата на маслото свети ли ?
    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

    Коментар


      #3
      добавям заминал датчик за налягането или запушена цедка на маслената помпа.

      Коментар


        #4
        Да не пускам и аз тема за същото ще ползвам темата на колегата. Предполагам двигателя е същия, но при мен е Мареа 1.6 16 клапана 97г.
        Досега никога не е имало проблем с въпросната лампа. Последната смяна на масло е било с някаква Селения която е в пластмасови шишета и от тогава е започнала да светва лампата на празен ход. Баща ми колко време е карал преди да забележи, че лампата свети на празен ход- никой не знае. Смених маслото с масло в което съм сигурен и пак същото. Смених и датчика защото така или иначе сълзеше от него и отново същата работа, като загрее и започва да свети на празен ход. Баща ми източил един литър и налял 15W40 и сега само като загрее доста и започва да мижи лампата. Гледах в Ауто дата дават налягане от 3.7 бара при 4000об/м на празен ход налягането не е дадено.
        Днес закачих и манометър, на студен мотор държи над 2.5 бара на празен ход, като загря и падна на 1 бар като ако спаднат малко оборотите и слиза на 0.8 бара. Няма някакви шумове от двигателя, работи си супер тихо и се чудя от къде е проблема. Интересното е, че при 4000 оборота държи 4.8 бара което не знам дали е редно да е така.
        Не би ли трябвало да има разтоварване на налягането при достигане на 5-6 бара да речем. Защото на студено вдига над 6 бара, манометъра е до 6 и не знам колко точно вдига. Сега се чудя ако има разтоварващ клапан дали не е блокирал съвсем леко отворен и затова на празен ход да е ниско налягането а при високи обороти да е високо.
        Ако има клапан къде се намира? Страдат ли тези мотори от помпи, лагери.... и къде според вас да търся проблема.

        Коментар


          #5
          принципно тези мотори не страдат от лагери и помпи.при теб обаче е хубаво да махнеш картера и да огледаш всичко,може би наистина разтоварващия ти клапан не е наред.все пак ако колата е карана в италия и е сменяно масло 50к,както обичат не очаквай чудеса

          Коментар


            #6
            Незнайно защо на моята мареа 1.8 студена е 6 бара, топла хубаво загряла на място малко под 3 бара , при 2000оборота почти 5 бара на маслото по показания на уредче монтирано от мен , така си я карам може би датчика ми отчита грешно знам ли ?
            FIAT TEMPRA 1.6 75HP

            Коментар


              #7
              и високото налягане не е добре

              Коментар


                #8
                и високото налягане не е добре

                Явно и тук е разтоварващият клапан, сега остава някой да каже къде се намира.

                Коментар


                  #9
                  огледайъкартера за удари по смукателя и провери цетката на смукателя затлачват се. клапана е в помпата. но проблема не там според мен.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар

                  Working...
                  X