Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с запалителната система на Punto II

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с запалителната система на Punto II

    Колата - Fiat Punto II, 188, 1.2 8v - 60к.с
    Симптомите - при запалване, колата се тресе, звука от двигателя е много по-различен от нормалното, оборотите са нестабилни, много, много бавна става колата.
    При първото сканиране, даде грешка в бобината 2 - сменихме я.
    Проблема остана и вследствие на това смених и кабелите(все пак не се знае кога в Италия са били сменяни).
    Проблема остана... Пак сканираме:
    P0351 Ignition Coil A Primary/Secondary Circuit Malfunction

    Малко преди история... Някъде около 3-4 месеца, проблемът имаше съвсем други изражение - при запалване, колата леко се замисля и се налагаше да подам малко газ и положението се оправяше. След 3 месеца, проблемът се проявяваше и в движение. И вече щом веднъж при запалване се появи, после не се оправяше и колкото и газ да давам.
    Иначе, установих, че в движение се проявява, когато колата потегля от наклон на изкачване или когато минавам през неравен път - като че ли нещо се размества и става моментно. И веднъж станели, няма спасение, докато не изчистя грешката...

    Днес си направих този експеримент - колата бях я паркирал на място с доста сериозен наклон на изкачване. Паля и разбира се проблема се прояви веднага. И докато колата още е запалена, правя сканиране на грешките(имам OBD устройство), веднага се появи горепосочената грешка. И пускам изчистване на грешките, като магия веднага проблема изчезва, но след секунда(две) се появява. Помислих си, че е било случайно - пробвах и наистина се оказа, че не е случайно. При последния опит, изчаках момента на оправяне на проблема(след изчистването на грешката) и като подадох газ точно в този момент, проблемът се оправи.

    Какво да сменям вече? - свещи, акумулатор, ECU или нещо друго(да я дам на електричар)?
    Акумулаторът е в гаранция!
    Сменената бобина е към шофьора или бобина №2 според тази снимка:

    Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	1
Size:	75,1 KB
ID:	2166280

    Ако се окаже ECU, това ли трябва да сменя:
    Прикачени файлове
    Последна редакция от mnnedialkov; 28.11.2016, 02:12.

    #2
    ECU BSI това зад бушоните и чипа от ключа който го слагаш в твоя
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      На първо четене ЕСU- то е пътник , но има вариант за хлабава ел. връзка изхождайки от това че по неравен терен задължително прави мизерии.Не е лошо електричар да прегледа буксите и кабелите.
      koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

      Коментар


        #4
        А, няма ли колега или да знаете някой в бг, който ги ремонтира тези машинарии... Защото ми се вижда по-разумно да се даде на ремонт, а не да взимам част втора употреба, за която не е сигурно колко ще издържи!? А и е по-рационално!?
        EDIT
        И още нещо!!!!
        По-принцип какво означава кода на грешката... Аз написах по-горе коя бобина смених, а сега тази бобина A коя е?
        Искам да знам дали дава грешка пак в същата бобина или сега грешката е в другата?(все пак цената е 20-на лв.)
        Разумно ли е да сменя свещите - преди малко над 10к ги смених с NGK, но като че ли тогава имаше проблем с резбата на една от свещите(но и преди тази сменя на свещите колата при запалване се замисляше и е трябвало малко подаване на газ)!?
        Последна редакция от mnnedialkov; 28.11.2016, 13:05.

        Коментар


          #5
          Смени ECU
          има такива в нета чисти без ключове
          или го ремонтирай
          все тая в пари
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            +1 за ECU
            Свали твоето и му виж номера, и търси в ebay "дествено". Аз така си реших проблема.

            Коментар


              #7
              А, само да попитам, ако наистина проблема е в ECU-то, нормално ли е, ту да работи, ту да изключва...
              Не трябва ли, ако проблемът е точно в това ECU, винаги колата да работи на 2 цилиндъра/само с една бобина, защото много често си работи колата както трябва?
              Тези дни пробвахме всичко по запалителната с-ма - свещи, кабели, бобини... Какво ли не въртяхме и да пробваме, не се оправя!
              Проверихме снопа от всички жички тръгващи от ECU-то и всичко си беше наред!
              Последна редакция от mnnedialkov; 04.12.2016, 01:13.

              Коментар


                #8
                mnnedialkov написа: Преглед на мнението
                А, само да попитам, ако наистина проблема е в ECU-то, нормално ли е, ту да работи, ту да изключва...
                Не трябва ли, ако проблемът е точно в това ECU, винаги колата да работи на 2 цилиндъра/само с една бобина, защото много често си работи колата както трябва?
                Тези дни пробвахме всичко по запалителната с-ма - свещи, кабели, бобини... Какво ли не въртяхме и да пробваме, не се оправя!
                Проверихме снопа от всички жички тръгващи от ECU-то и всичко си беше наред!
                За сега ще е така, но не за дълго, после ще работи само на 2цилиндъра! И при мен беше подобен филма, докато не отказа напълно http://www.fiatforum.bg/showthread.p...-%D0%9C%D0%9A2

                Коментар


                  #9
                  А, ще ми пасне ли това ECU: FIAT PUNTO 1.2 8v ECU (ENGINE MANAGEMENT) IAW 59F M2 - PLUG & PLAY NEW UNIT
                  Ето снимки от моето:
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20161205_162555.jpg
Views:	1
Size:	307,0 KB
ID:	2094117Click image for larger version

Name:	IMG_20161205_162513.jpg
Views:	1
Size:	206,0 KB
ID:	2094118

                  Коментар


                    #10
                    колеги аз имам доста голям проблем примен жужука релето за помпата коетосе намира зад двигателя закрепен кам купето обортомера играе и свети лапата на някакква дюза почнели да жьтка релето не пали сменилсьм 3 броя и сьщата работа помогнете моля колата е пунто 95г.1.2 75коня благодаря

                    Коментар


                      #11
                      mnnedialkov написа: Преглед на мнението
                      А, ще ми пасне ли това ECU: FIAT PUNTO 1.2 8v ECU (ENGINE MANAGEMENT) IAW 59F M2 - PLUG & PLAY NEW UNIT
                      Ето снимки от моето:
                      [ATTACH=CONFIG]101690[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]101691[/ATTACH]
                      И двете са М2 ​не би трябвало да има проблем, но гледай и това да пише като твоето HW002. Но търси има и по-евтино от 99лири!
                      Последна редакция от popaay; 06.12.2016, 20:13.

                      Коментар


                        #12
                        И двете са М2 ​не би трябвало да има проблем, но гледай и това да пише като твоето HW002. Но търси има и по-евтино от 99лири!
                        Но това е ново, а другите под 40 лири за употребявани...
                        С доставката това ми струва около 270лв....
                        А, тук в България девствени, но употребявани струват около 150-200лв. и без никаква гаранция!

                        lavinata3 написа: Преглед на мнението
                        колеги аз имам доста голям проблем примен жужука релето за помпата коетосе намира зад двигателя закрепен кам купето обортомера играе и свети лапата на някакква дюза почнели да жьтка релето не пали сменилсьм 3 броя и сьщата работа помогнете моля колата е пунто 95г.1.2 75коня благодаря
                        Колега, пусни нова тема - ще има по-голям ефект!
                        Последна редакция от mnnedialkov; 06.12.2016, 22:21.

                        Коментар


                          #13
                          Вече ти си знаеш дали искаш да вложиш 300 кинта или 90лв. за 16-17 годишна кола. Твой личен избор е!

                          Коментар

                          Working...
                          X