Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на бензинова помпа - Fiat Brava 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на бензинова помпа - Fiat Brava 1.6

    Здравейте! Колата е Fiat Brava 1.6 16V с метанова уредба, като предимно се кара на метан. От известно време имам проблем с паленето на бензин /най-вече сутрин, когато не е работила колата/, забиване при подаване на газ в ниските обороти и едно претрисане при смяна на предавка. Приятели ми казаха, че дюзите най-вероятно са запушени и да сложа добавка в бензина, да покарам известно време. Първо я карах известно време на бензин без добавка, после сипах STP, с което карах още около 100 км, но ефект нямаше. Оставих колата на диагностика с оплакване за палене и кофти работа, след което се обадиха и казаха, че бензиновата помпа не правела достатъчно налягане. Било или маркуч или самата помпа. Естествено казах да видят и да сменят каквото е нужно. Оказа се, че щуцера на помпата бил счупен и не можела да направи налягане, освен това маркучът също бил сдал багажа. Вчера взех колата със сменена бензинова помпа и нов горивен филтър. Паля и тръгвам, разлика във вървенето няма - същото забиване. Връщам се в сервиза, при което ми казват "еми то това може да е от дюзите", ние не сме я карали да видим, ама паленето няма да е проблем с новата помпа. Прибрах се аз и тази сутрин познайте - колата си пали трудно както и преди това. Отново посещение на сервиза, оставих я и им казах да видят какво става - все пак съм броил 280 лв за смяна на помпа + 40 лв диагностика, а резултат няма. Сега уж щели да видят и дюзите, защото преди да сменят помпата нямало как, тъй като при недостатъчно налягане от нея няма как да се проверят дюзите. Можело да ги изчистят, ако се наложи. Та въпросът ми е въртят ли ме нещо, защото ми се струва, че стрелят в тъмното, а аз съм дал едни пари, които за мен не са малко. Също така мисля, че не трябва да им плащам нищо допълнително при положение, че не са си свършили работата и ако правят нещо трябва да си е за тяхна сметка. /освен това са ми счупили една тръбичка на метановата уредба при демонтажа и/. Благодаря на всички, които ще се отзоват със съвет.
    Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

    #2
    Сменяй майстора незабавно!!!
    koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

    Коментар


      #3
      Константинов написа: Преглед на мнението
      Сменяй майстора незабавно!!!
      Вече съм я оставил да си я видят. А и в крайна сметка съм им броил пари, които не са оправдани откъм работа и резултат, така че да си видят нещата и да я оправят. Също така не ми дадоха нищо освен касова бележка за сумата, а в други сервизи са ми издавали протокол за сменената част. След като я взема ще видя дали има резултат и тогава вече може да търся друг майстор. За съжаление може да се окаже, че много сериозно съм се прецакал с тези майстори.
      Последна редакция от vasil.georgiev; 04.11.2016, 13:51.
      Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

      Коментар


        #4
        За жалост си абсолютно прав.Занапред не скачай в първия срещнат сервиз - тук във форума може да откриеш адреси и телефони на читави майстори , а не на някакви .....................нарочно слагам многоточие!И наистина моли се да я поправят а да не я доовапцат , че криви краставици трудно се изправят.
        koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

        Коментар


          #5
          Константинов написа: Преглед на мнението
          За жалост си абсолютно прав.Занапред не скачай в първия срещнат сервиз - тук във форума може да откриеш адреси и телефони на читави майстори , а не на някакви .....................нарочно слагам многоточие!И наистина моли се да я поправят а да не я доовапцат , че криви краставици трудно се изправят.
          За съжалние от скоро живея в Пловдив /иначе съм от Пазарджик/ и ми се наложи тук да я правя, нямам впечатления от сервизи и майстори. Намерих ги тези в интернет, избрах тях защото са ми близо до работата и мога да оставя колата по-лесно и да не губя време. Даже почвам да се съмнявам дали не са счупили те старата помпата при свалянето. Не съм сигурен дали са сложили нова или втора употреба, не са ми представили нищо за помпата. Надявам се, че няма какво повече да прецакат, ако поне малко разбират (за което вече се съмнявам).
          Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

          Коментар


            #6
            Аз само ще ти подскажа че помпа от магазина е 80лв. макс 100. Труд половин час.
            Ако не са ти върнали старата помпа, много е вероятно и това да не са направили.
            И ще ти предскажа как ще ти вземат няколко стотака за за почистване на дюзи. А ефект няма да има никакъв, тъй като това е градска легенда много удобна на всички майстори.
            Най-накрая тъй като ще видят че не се отказваш да им висиш на главата, ще ти сменят ламда сондата за още 200лв.
            И така ще се оправи колата. Ама не че защото са смятали че е от нея, а защото 200лв. са си 200лв.

            Нали не ми повярва че виждам бъдещето обаче?! Аз мога само да гадая, но нещо от опит ми посказва че много от нещата ще излязат истина.
            Последна редакция от stanleyhacker; 04.11.2016, 19:03.
            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
            FIAT UNO 1.5

            Коментар


              #7
              stanleyhacker написа: Преглед на мнението
              Аз само ще ти подскажа че помпа от магазина е 80лв. макс 100. Труд половин час.
              Ако не са ти върнали старата помпа, много е вероятно и това да не са направили.
              И ще ти предскажа как ще ти вземат няколко стотака за за почистване на дюзи. А ефект няма да има никакъв, тъй като това е градска легенда много удобна на всички майстори.
              Най-накрая тъй като ще видят че не се отказваш да им висиш на главата, ще ти сменят ламда сондата за още 200лв.
              И така ще се оправи колата. Ама не че защото са смятали че е от нея, а защото 200лв. са си 200лв.

              Нали не ми повярва че виждам бъдещето обаче?! Аз мога само да гадая, но нещо от опит ми посказва че много от нещата ще излязат истина.
              Не знам колко струва бензинова помпа, нито колко труд трябва, за да се смени. Не разбирам от коли и точно затова я карам в сервиз. Иначе ми върнаха старата помпа, като казаха, че е работеща, но заради спукания щуцер не върши работа, защото не прави достатъчно налягане. Както казваш ти, ако проблемът е ламбда сондата, то този проблем не е ли трябвало да се установи при диагностиката? Ако да, то те са ме подвели и са сменили помпата, без да има нужда. Каквото и да искат да правят със сигурност няма да получат повече пари, защото аз съм платил да се отстрани проблемът, който според тях се решаваше със смяна на помпата. След като това не е факт да работят за тяхна сметка.
              Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

              Коментар


                #8
                Ако са сменили само "патрона" на помпата е толкова към 90-140лв, но ако е цялата помпа с кошницата е над 280лв. Отделно трудът за смяна на помпа на кола с бутилки метан в багажника е повече.
                На мен за труд преди 3-4г ми взеха 50лв (с демонтиране на бутилките).
                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                Коментар


                  #9
                  Ако са сменили само "патрона" на помпата е толкова към 90-140лв, но ако е цялата помпа с кошницата е над 280лв. Отделно трудът за смяна на помпа на кола с бутилки метан в багажника е повече.
                  На мен за труд преди 3-4г ми взеха 50лв (с демонтиране на бутилките).
                  Явно е сменен само "патронът", защото само това ми върнаха. Заплатената цена е 282 лв. за помпата /явно само патрон/, маркуч на помпата, горивен филтър и работата по смяната им /с демонтаж и монтаж на бутилката за метана/. Не знам дали е много или малко, така или иначе са платени, но поне да има ефект и колата да е наред, както беше обещано. За съжаление това не се случи, надявам се да се поправят и нещата да се случат. Другото, което сега ме притесни е каква помпа са ми сложили, защото може и да е втора употреба или дори да е нова може да е някоя от 90 лв, а те да са ми я таксували на доста по-висока цена. Ще видя какво ще направят и ще искам нещо, което да удостовери вида и цената на помпата. Ще си троша нервите, но няма да ги оставя да се гаврят с мен. Ако не стане с добро, може и с лошо.
                  Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

                  Коментар


                    #10
                    Ейй браво бе тия са велики. Помпа се сменя за 30 минути с махането на метана. Помпа втора употреба е 10 лв. Чистене на дюзи струва 5 лв. За спрей и спринцовка. Работа по твоя мотор 1 час. Но проблема ти е че имаш скъсън възсуховод някъде най вероятно на плочката на метана.

                    Пп към колегите от сервиз "под липите" пичове скивайте кви балъци сме. Правим коли срещу кафе и количка а хората дерът по 280лв за помпа. Не мога ще из сувам на ум.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                      Ейй браво бе тия са велики. Помпа се сменя за 30 минути с махането на метана. Помпа втора употреба е 10 лв. Чистене на дюзи струва 5 лв. За спрей и спринцовка. Работа по твоя мотор 1 час. Но проблема ти е че имаш скъсън възсуховод някъде най вероятно на плочката на метана.
                      Колега, ако е скъсан въздуховод на плочката на метана, това няма ли да прави проблеми и при каране на метан, защото там нямам оплаквания. Единствено на бензин ги имам всичките оплаквания. Освен това при диагностиката няма ли да подскаже с нещо, че има проблем от въздуховода? Ще може ли да ми препоръчате добър майстор в гр. Пловдив, при когото да отида след като си взема колата независимо от резултата. Искам да я погледне и някой, който разбира и може да му се има доверие.
                      Последна редакция от vasil.georgiev; 05.11.2016, 10:06.
                      Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

                      Коментар


                        #12
                        Виг в раздела за сервизите. Търси Жоро.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          Така, днес си взех колата и положението е следното. Оказва се, че са дублирали регулатора на горивото /надявам се, че това е правилното/. Същият регулатор беше сменен от баща ми с нов преди няма и 3 седмици в Пазарджик. Според тези майстори тъй като бил заместител може да не работи коректно и оттам да идва проблема. Дублирането са го направили с някакъв стар регулатор от Опел Омега и някакви допълнителни маркучи. Тоест сега имам 2 регулатора или нещо подобно. Нямам идея за какво става въпрос и нищо не разбирам от това, което ми каза. Не знам дали това ще има ефект и дали в крайна сметка е нормално колата да е по този начин. Вървенето като че ли действително е по-добре, по-малко забива или поне така ми се струва (може да си въобразявам вече или просто ми се иска). Ще видя и паленето как е по-късно като поизстине колата, защото сега запали лесно, но те са я палили вече. Изисках документа за бензиновата помпа, оказва се, че е Walbro AOU 195 закупена от Спектроматик в гр. Пловдив. В сайта им видях, че е 146 лв, ако я вземеш онлайн 125 лв., като предполагам че сервизите ползват още отстъпка. Ако може поне да ми кажете тая помпа читава ли е горе долу. Прикачвам снимки на дублирания регулатор, за да видите и да кажете има ли някаква логика и може ли така да се кара спокойно.
                          Click image for larger version

Name:	f1.jpg
Views:	1
Size:	254,9 KB
ID:	2093984Click image for larger version

Name:	f2.jpg
Views:	1
Size:	309,5 KB
ID:	2093985Click image for larger version

Name:	f3.jpg
Views:	1
Size:	303,9 KB
ID:	2093986
                          Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

                          Коментар


                            #14
                            Я само ни светни кой е този сереиз щом си от Пловдив...
                            Динекспрес така работиха едни време.

                            Коментар


                              #15
                              rangel88 написа: Преглед на мнението
                              Я само ни светни кой е този сереиз щом си от Пловдив...
                              Динекспрес така работиха едни време.
                              Сервизът е CAE Сервиз на бул. "Цариграско шосе 51", като излизаш от града вляво /мисля, че преди години там е бил Бош сервиз, така ми каза един таксиджия/. Не бих отишъл при тях никога повече. Сега се чух с Жоро от сервиза на ул. София в Смирненски, ще мина да хвърли едно око за 10 мин. какво са правили и другата седмица, че му в оставя сигурно.
                              Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

                              Коментар

                              Working...
                              X