Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко често превключва ламбда сондата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Колеги я да питам казаха ми ако имам проблем с ламбда сондите да ми ги изключили софтуерно или нещо от сорта???Възможно ли е и защо се прави?
    Може да има нужда заради газовото.
    Теоретично може да се налее софтуер който е модифициран, но докато не го видя с очите си не бих им вярвал.
    Все пак кажи каква е колата и какво не и е наред.
    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
    FIAT UNO 1.5

    Коментар


      #17
      daniobg написа: Преглед на мнението
      Колега, аз имам абсолютно същия проблем - чистих инжекторите, после смених бензиновата помпа и накрая и ламдба сондата. Грешки нямам записани. При мен, колата също работи нормално на празен ход, оборотите не играят, но на БЕНЗИН ако я настъпя рязко от празен ход, се замисля докато не вдигне над 2500 оборота - след като ги вдигне може да се изстреля - сякаш докато ги вдигне нещо я спъва се едно не и стига въздуха. На МЕТАН колата работи като по часовник и ускорява нормално без значение колко я настъпвам. Проблема ми е само на бензин. Ако плавно натискам педала на газста докато вдигам обороти няма проблеми в ниските, но ако я НАСТЪПЯ от 800 оборота се спъва докато не вдигне над 2500. Както споменах след тях, особено над 3000 колата се изстрелва. В резервоара бензина ми е само 100 отканов - казвам го, понеже чух теория, че можело от него да ми е проблема но се съмнявам. Ако намериш решение на проблема, ще се радвам да го споделиш.

      Едит: Сега погледнах в на ауди форума, колега със същия проблем, но не толкова осезаем - оказало се грешка в температурния датчик, поради разкачането му преди известно време - след изчистване на грешката колата му работила добре. Той както бензин има и газов инжекцион на колата. Ето и част от неговите мнения в ауди форума:
      Кофтито е че с тези симптоми може да се появяват заради много различни компоненти. А когато и грешка няма записана, вече става доста сложно. Но при тебе както каза колегата Янко, много вероятно е да е заради газовото. Пробвал ли си да караш 1 седмица само на бензин?

      За проткола, симптмите са същите,но проблема е възмжно да не е. В смисъл, при мен симптмите са и на газ и на бензин, докатопри теб са само на бензин.
      Последна редакция от stanleyhacker; 16.11.2016, 15:24.
      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
      FIAT UNO 1.5

      Коментар


        #18
        Обобщение:

        Нещата се влошават, но поне симптомите са все по-ясни. Ако преди можеше да се обърка с ламбда сонда или свещи за смяна, то сега си е съвсем ясно. При натоварен двигател, т.е. обороти до около 2500 - 3000 и ускорение, колата има отвратително държание. При леко натоварване - б.о.


        При придърпването (което е меко казано, то си е яко чудене напред ли ще вървим или ще спираме) ламбда сондата си продължава да превключва. Т.е. не забива в богата смес. т.е. ЕКУто изобщо не си и мисли да я обогатява, т.е. не знае че ще потегляме, т.е. нещо го лъже яко.
        МАП сензора ми е първия заподозрян. Уж мери някакво покачване на налягането, но колко е вярно не знам. Още нещо. На графиката има едно чудесно пропадане, паралелно с пропадане на оборотите. Не знам кое е причина и кое следствие.
        Имаше и друга странност - веднъж или два пъти ми измери атмосферното налягане 1000, докато същия ден беше 960 (тия мерни единици така и не ги научих). Но това не е всеки път.
        Както казах, изключвам да е горивна система защото и на двете го прави по същия начин.
        Изключвам и Запалителна система, освен, ако поради нещо не бута предварението. Т.е. втория заподозрян остава детонационния сензор.
        Потенциометъра на педала си е ок. Но сега се сещам че не обърнах внимание на отварянето на дросела. Ще го гледам и него, но по спомен май отваряше повече от натискането на педала. Ще го вкюча и него в графиките следващия път.
        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
        FIAT UNO 1.5

        Коментар


          #19
          stanleyhacker написа: Преглед на мнението
          Обобщение:
          МАП сензора ми е първия заподозрян.
          Сега и на мен ми стана интересно - интересува ме ако приемем, че МАП сензора е в неизправност, дали това би се отразило на работата на двигателя, когато колата е с обикновена газова/метанова уредба и се кара на газ/метан? Питам защото както казах при мен проблема с набирането в ниски обороти е само на бензин - на метан си работи като по часовник. Ако се окаже, че всъщност не играе роля при обикновено АГУ, направо да се засилвам към магазина и да купувам един МАП? До колкото разбрах, на 1.6 с пластмасовите колектори, МАП датчика е комбиниран с температурния сензор и поради това цената е по-висока?
          Последна редакция от daniobg; 16.11.2016, 19:02.
          Fiat Brava SX 1.6 16v 103hp 99г. Метан

          Коментар


            #20
            Аз ти отговорих по-горе на твоя пост, че ако покараш само на бензин една седмица и колата заработи добре, то проблема ти е само в грешна адаптация идваща от метановата.
            Всичко останало за проверка е след това. Иначе междувременно можеш да провериш маркуча, а също да заемеш за малко на някой колега с фиат МАП сензора, за който се знае че работи.
            Аз съм по-сигурен в предположенията за моята кола , т.к. при мен газовата е инжекцион и взима информация от бензиновото ЕКУ.
            Аз не бих ти препоръчвал да купуваш МАП от сега.
            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
            FIAT UNO 1.5

            Коментар


              #21
              И двамата има един и същ проблем. Недостатъчно налягане на бензина.
              Погледнете регулаторите. Помпите, вакуми и от къде смуче въздух
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #22
                S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                И двамата има един и същ проблем. Недостатъчно налягане на бензина.
                Погледнете регулаторите. Помпите, вакуми и от къде смуче въздух
                Ако нямаше налягане не би ли следвало да не мога да я форсирам изобщо? Налягане си има достатъчно понеже помпата ми е нова, просто в ниските ако я изрежа се спъва, даже пука в колектора докато не вдигне над 2500 оборота, което е признак на бедна смес - след 2500 оборота колата се изстрелва и няма пукане или забиване на муцуната/замисляне и т.н.. При плавно натискане на педала за газста проблеми няма и колата си върви нормално без забележки. Въздух да смуче го изключвам като вариант, понеже оборотите на празен ход са нормални, не се форсира сама или да играят + колата на метан работи като по часовник и съответно няма проблема с рязкото подаване на газ в ниските... Да припомня какво съм сменил аз - бензиновата помпа, бензиновата рейка барабар с оригиналния маркуч за бензин към нея, ламбда сондата + инжекторите са чистени и електрически изправни, по запалителната система всичко е 6, колата си пали от половин оборот, а и както казах компютъра не отчита никакви грешки...
                Последна редакция от daniobg; 18.11.2016, 00:25.
                Fiat Brava SX 1.6 16v 103hp 99г. Метан

                Коментар


                  #23
                  Писах че и ина бензин и на газ е едно и също. Т.е. изключваме да е от налягането. Освен това по диагностика, наляганто на газта е абсолютно нормално.
                  Сега толкова зазля проблема, че поне ми стана по-ясно какво става. МАП-а и ламбда сондата може да не са в перфектно състояние, но по графика се вижда че работят някак.
                  Ясно е че ЕКУ-то не разбира че ще се настъпва газта. И т.к. Потенциометъра на педала го проврих - и двете пътечки са ок, единственото което остава сега е TPS-a. т.к. той е първия сигнал, по който личи че ще се ускорява.
                  Лошото е че ТПС-а не се продава като отделен компонент е част от тялото на дросела. И е голям кеф.
                  Ще опитам да прочета показанието на ТПС-а му , като същевременно някой гледа дсамия дросел. Но не знам кога ще стане.
                  FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                  FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                  FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                  FIAT UNO 1.5

                  Коментар


                    #24
                    Що не се появиш утре на срещата? Да видим що е то.
                    Тпс и потенциометър е едно и също.
                    А колегата горе му гарантирам че проблема е в налягането на горивото. Ама той си знае. Ако иска да ми звънне да му обясня че ме мързи да пиша. Телефона ми го има във темата за телефоните.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #25
                      Уикенда ме нямаше в града. Ще опитам другия.
                      За протокола, при мен дросела е моторизизран. Педала на газта е един потенциоментър. Дросела се отваря с моторче, а колко се е отворил реално се следи от ТПС който не е потенциометър, а датчик на Хол, т.к. работата му е по-отговорна от колите с жило.
                      Иначе от последните данни от МЕС-а:
                      При натискане на педала, сместа не се обогатява, или не се обогатява достатъчно.
                      Поради това, (а може би не) се задейства датчика за детонации. Това връща предварението и работата става още по-зле.

                      Друго нищо нередно не видях.
                      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                      FIAT UNO 1.5

                      Коментар


                        #26
                        След доста търсене в гугъл, успях да намеря подобен проблем на моя. При човека МАП сензора е отчитал с 50мбар по-малко от истинското. и ЕКУ-то си мисли че натоварването е по-малко от каквото е всъщност.
                        Като дойде новия МАП ще видим.
                        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                        FIAT UNO 1.5

                        Коментар


                          #27
                          Да бяхме пробвали с друг преди да поръчваш.
                          Провери детонационния датчик за пукнатина по шапката. И помисли като настъпваш газта какво и пускаш на колата в повече. Гориво или въздух.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #28
                            МАП сензора е 8 долара, което без значение дори да не е от него.
                            Проблема е необогатена смес при ускоряване по показанията на ламбда сондата.
                            Също така се задейства се детонационния сензор.
                            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                            FIAT UNO 1.5

                            Коментар


                              #29
                              Когато отваряш дросела подаваш въздух на мотора не гориво. Което пак води до недостатъчно гориво.
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар


                                #30
                                Какви стойности показва детонационния сензор?
                                FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                                Коментар

                                Working...
                                X