То нали има ключ за сонда
Аз си купих като сменях моята че за смяна ми търсеха 15 лв а ключа беше 6 лв
може да ти го дам ако е същия 22
Ок, мерси! Ще потърся един ключ щом е 6лв. То по някое време и задната ще смяням. Проблема е сега че ми влезна мухата, че ламбдата не е основния ми проблем.
Работата е , че ако тя е забавена или умряла нямаше да имам лесно палене и спокоен празен ход,. А аз си ги имам. Проблема е само при настъпване на ниски обороти се чуди какво да прави.
Та от там си мисля че може да е МАП-сензора. (потенциометъра на педала си е наред). Намерих един МАП от чичо Али за $8 и мисля да почакам да дойде, че тука ми искат 100лв. за долу-горе същото.
FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Ламбдата няма отношение нито към паленето нито към празния ход.
Аз си бях взел ламбда втора употреба от колега от форума който ме предупреди че е нова но я е свалил щото не е доволен от нея. Не му повярвах и я монтирах. Докато си карах градско нямаше никакви проблеми но излезех ли извън града просто светваше чека и колата умираше. Обвинявах дебитомер, ги, термодатчици, докато не се усетих за ламбдата закачих я колата и направих хубав лог извън града. Тя просто умря при настъпванията. Но колата е палила без никакви проблевми и никога не са и треперели оборотите.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Не мога да се съглася че няма отношение към празния ход и паленето. Преди време газовите инжектори работеха неравномерно един спремо друг и колата сутрин палеше като трактор на бензин т.к. се опитваше да компенсира нещата на газ. След като ги смених, нямаше никакъв проблем с паленето на бензин.
"Тя просто умря при настъпванията. " - какво имаш предвид с това? То като настъпиш, със сигурност трябва да имаш богата смес?
Аз си мисля още нещо - като нулирам адаптацията нищо не се променя. Т.е. не е проблема в неработеща ламбда сонда съответно грешна адаптация. Със сигурност е по-бавна отколкото трябва и ще я сменя, аз вече я купих, но ме съмнява че ще се поправи проблема с ускорението.
Ще я (ги) сменим - ще видим.
FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Ленивата сонда няма отношение към паленето и празния ход. Хваща се по следния начин - на прав равен участък от пътя ускоряваш до 2500-3000 оборота и задържаш педала на газта в едно положение. Ако почне да наема и забива колата леко на вълни все едно си играеш с газта, значи сондата е ленива. Развиваш я с ключ 22 с дълго рамо и бой с чука щото обикновено е спекла.
Не мога да се съглася че няма отношение към празния ход и паленето. Преди време газовите инжектори работеха неравномерно един спремо друг и колата сутрин палеше като трактор на бензин т.к. се опитваше да компенсира нещата на газ. След като ги смених, нямаше никакъв проблем с паленето на бензин.
"Тя просто умря при настъпванията. " - какво имаш предвид с това? То като настъпиш, със сигурност трябва да имаш богата смес?
Аз си мисля още нещо - като нулирам адаптацията нищо не се променя. Т.е. не е проблема в неработеща ламбда сонда съответно грешна адаптация. Със сигурност е по-бавна отколкото трябва и ще я сменя, аз вече я купих, но ме съмнява че ще се поправи проблема с ускорението.
Ще я (ги) сменим - ще видим.
Има още доста да почетеш теория преди да стигнеш до етапа с рязането на нокти в неделя вечерта. Сигурно и това няма да го разбереш ама търпение ще стигнеш и до там. Виждам желание в теб. Успех в ремонта. Ако все пак имаш желание драсни едно лс, ще погледнем и може да стане магия.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Ок, мерси! Ще потърся един ключ щом е 6лв. То по някое време и задната ще смяням. Проблема е сега че ми влезна мухата, че ламбдата не е основния ми проблем.
Работата е , че ако тя е забавена или умряла нямаше да имам лесно палене и спокоен празен ход,. А аз си ги имам. Проблема е само при настъпване на ниски обороти се чуди какво да прави.
Та от там си мисля че може да е МАП-сензора. (потенциометъра на педала си е наред). Намерих един МАП от чичо Али за $8 и мисля да почакам да дойде, че тука ми искат 100лв. за долу-горе същото.
Колега, аз имам абсолютно същия проблем - чистих инжекторите, после смених бензиновата помпа и накрая и ламдба сондата. Грешки нямам записани. При мен, колата също работи нормално на празен ход, оборотите не играят, но на БЕНЗИН ако я настъпя рязко от празен ход, се замисля докато не вдигне над 2500 оборота - след като ги вдигне може да се изстреля - сякаш докато ги вдигне нещо я спъва се едно не и стига въздуха. На МЕТАН колата работи като по часовник и ускорява нормално без значение колко я настъпвам. Проблема ми е само на бензин. Ако плавно натискам педала на газста докато вдигам обороти няма проблеми в ниските, но ако я НАСТЪПЯ от 800 оборота се спъва докато не вдигне над 2500. Както споменах след тях, особено над 3000 колата се изстрелва. В резервоара бензина ми е само 100 отканов - казвам го, понеже чух теория, че можело от него да ми е проблема но се съмнявам. Ако намериш решение на проблема, ще се радвам да го споделиш.
Едит: Сега погледнах в на ауди форума, колега със същия проблем, но не толкова осезаем - оказало се грешка в температурния датчик, поради разкачането му преди известно време - след изчистване на грешката колата му работила добре. Той както бензин има и газов инжекцион на колата. Ето и част от неговите мнения в ауди форума:
Причината е установена. Грешка в температурния датчик, в следствие на разкачване от буксата му и работа на двигателя така известно време. Сега колата се държи нормално. Ламда сонда, дебитомер, тоците....всичко е ОК. Само изчистихме тази грешка. След това ходих покарах Карнобат-Айтос и обратно, това на бензин....колата си върви нормално и като , че ли малко по-добре....Да видим дали ще се задържи така.
Колега, аз имам абсолютно същия проблем - чистих инжекторите, после смених бензиновата помпа и накрая и ламдба сондата. Грешки нямам записани. При мен, колата също работи нормално на празен ход, оборотите не играят, но на БЕНЗИН ако я настъпя рязко от празен ход, се замисля докато не вдигне над 2500 оборота - след като ги вдигне може да се изстреля - сякаш докато ги вдигне нещо я спъва се едно не и стига въздуха. На МЕТАН колата работи като по часовник и ускорява нормално без значение колко я настъпвам. Проблема ми е само на бензин. Ако плавно натискам педала на газста докато вдигам обороти няма проблеми в ниските, но ако я НАСТЪПЯ от 800 оборота се спъва докато не вдигне над 2500. Както споменах след тях, особено над 3000 колата се изстрелва. В резервоара бензина ми е само 100 отканов - казвам го, понеже чух теория, че можело от него да ми е проблема но се съмнявам. Ако намериш решение на проблема, ще се радвам да го споделиш.
Едит: Сега погледнах в на ауди форума, колега със същия проблем, но не толкова осезаем - оказало се грешка в температурния датчик, поради разкачането му преди известно време - след изчистване на грешката колата му работила добре. Той както бензин има и газов инжекцион на колата. Ето и част от неговите мнения в ауди форума:
Туй чудо 49ф след работа на газ трудно работи на бензин.И при мен е така.
На пръв поглед всичко е нормално,но на бензин на пр. ход еку скана показва 9,4мс впръскване вместо 3,2.Два пъти стига до там че не пали на бензин,добре че лаптопа беше в багажника.Няколко дена карам само на бензин ,около 200 км,но все още има някои кусури
Ленивата сонда няма отношение към паленето и празния ход. Хваща се по следния начин - на прав равен участък от пътя ускоряваш до 2500-3000 оборота и задържаш педала на газта в едно положение. Ако почне да наема и забива колата леко на вълни все едно си играеш с газта, значи сондата е ленива. Развиваш я с ключ 22 с дълго рамо и бой с чука щото обикновено е спекла.
Нямам такива симптоми. Все повече си мисля че не е ламбда сонда. Проблема се случва само при голямо натоварване. и става все по-ясно изразен. При каране по равно и с леко натискане все едно е като нова.
Ха! Сега се сетих че имах такъв проблем с Бравата. Но освен на равно, го правеше и на празен ход при около 1600 до 2500 оборота, все едно си играя с педала а аз си го държах без да мърда. Тогава взех универсална сонда и след 1 година пак същото.
Последна редакция от stanleyhacker; 16.11.2016, 16:09.
FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар