Гайка заваряваха ли?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Стило 1.6 - грешка "ламбда сонда"
Collapse
X
-
аз съм със същото стило
това на снимката е катализаторът друг няма
втората сонда чете за него ,на мен свети от година и половина без да има проблем във;въвене,горене.или каквто и да е друг лош признак за работа ;
не знам как са объркали буксите при положение че на горната кабелът е къс,огледай да не са заварили една гаика
Коментар
-
Честно казано, никой не можа да ми каже със сигурност, дали е там катализатора или го няма. Мен питат майсторите, а аз не знам дали съм го имал след като съм я купил. Знам, че трябва да се намира в тази "тръба",показана на снимката по нагоре.
Буксите са ги объркали защото явно са прекарвали кабелите и тръбичките и се е получило да е възможно да се включват. Май е пълна каша с кабелите и тръбичките. Прекарвали са от където им падне..
Аз се чудя защо изобщо са отваряли тази тръба,където е катализатора. Имаше изкривени планки и скъсан болт. При отварянето на главата на двигателя за смяна на клапани и там ли се бърника??? Да не говорим , че изобщо не са сложили защитнита ламарина която е върху цялото това нещо и сега ми стои в багажника и се чудя какво да я правя. Можело и без нея да бъде. Всеки така ми казва.
А колеги за коя гайка питате дали е заварявана и защо трябва да е? Аз не знам за какво става въпрос, а и никой не е споменал това нещо.
Коментар
-
Ако катализатора е бил задръстен са го отворили за да избушат всичко каквото е имало вътре и са го затворили/заварили наново, при теб личи ли някъде да има заварка в/у "тръбата" ?
Това при теб се прави, защото самия катализатор е на колектора и ще бъде много по сложно ако го премахнат и да ти заварят тръби, тва е все едно да ти направят нов колектор, докато на други модели катализатора е съвсем отделен елемент от изпускателния колектор.
След избушването на катализатора втората сонда ще даде грешка и ще ти светне чека на таблото, за това повечето майстори развиват втората сонда, заваряват една гайка на мястото където е била сондата и я навиват отново, така през сондата не минават газовете и се избягва светването на чека, поне аз така знам.punto HGT
Коментар
-
Ами при условие, че преди скъсването на ангренажа, не съм имал никакви проблеми, защо ли изобщо са го отваряли, да "изтърбушват" и т. н. Ако изобщо това е била целта им.
Като я взех от пишман майсторите, ми казаха, че въпросната "тръба" не е затегната както трябва, защото имало скъсан болт и не знам си какво, трябвало да ида някъде да си я направя. Закарах я при моя майстор и той ми каза, че някой там е действал много непрофесинално, изкривил е планката, която явно придържа двете части.
Сега разчитам, че той е притегнал нещата както трябва.
Може би от това, че е стояло полуотворено да се е прецакала втората сонда. Или както каза колегата по горе.
Така или иначе предполагам няма и следа от катализатора и тръбата си е празна.
А ако го знаех това за гайката по рано и че може да се оправи грешката по този начин, щях да отида при някой, да го направи. Сигурно по евтино щеше да ми излезе отколкото да купувам новата ламбда сонда.
ПП За заварки не знам дали има. Друг ден ще огледам на светло.
Коментар
-
Много голяма глупост е това решение катализатора и колектора да се направят в една част, това е добре само за производителя и в последствие търговеца на части, защото ако решиш да сменяш катализатор ще трябва да си купиш и целия колектор, което е една торба пари.
Най доброто решение според мен е да си намериш нормален колектор, от друг мотор, който пасва директно на твойта глава, след което да се монтира едната ламбда сонда, а другата да се елиминира ако трябва и софтуерно, след което да си сложиш мека връзка и назад както си продължават нещата - резонатор, средно гърне и крайно гърне. Със сигурност колата ще се поотпуши и ще имаш и по добър вървеж.punto HGT
Коментар
-
Човек ти май не разбра какво ти пиша, ще го напиша пак бавно и подробно.
Катализатора създава дадено съпротивление на изгорелите газове, когато той бъде премахнат газовете няма какво да ги спира и те излизат с по висока скорост, от това втората сонда вижда разлика с и без катализатор и за това ти светва чека на таблото, ти ако искаш си купи 5 различни сонди, ако катализатора е избушен и вътре няма нищо чека пак ще ти светне.
Решението е да отидеш и да ти запоят едно съпротивление, което да лъже втората сонда, че всичко е наред или както написах по нагоре, да ти заварят една гайка, с което ще ти се повдигне сондата за да не минават толкова много газове през нея и да не ти свети чека на таблото, ако ЕКУ-то ти позволява софтуерно премахване на втората сонда това ще ти е най добрия вариант, махат я и ЕКУ-то остава да ти чете само едната сонда.punto HGT
Коментар
-
didich написа: Преглед на мнениетоКатализатора се демонтира ако евентуално може да се изкарат пари от него, макар да се съмнявам твоя да струва повече от 30-40лв.
Не знам дали тук е мястото, но да попитам показанията за средният разход на гориво на борд компютъра от къде взимат инфо. Имат ли нещо общо със лмбда сонда?
Коментар
-
катализаторът най вероятно е свален за да не пречи на ремонта който е извършен,(ако е изтърбушен според мен би следвало колата да звучи по друг начин и да се осети че върви малко повече с по нисък разход)мое мнение
На мен светна без да съм изтърбушил катализаторът само съм го свалял 4-5 пъти ето снимки как изглежда разглобен
Моят (от снимките)беше разделен (мисля че предишният търгаш от който е купих се е уплашили да го изтърбуши заради 2те сонди)аз си го заварих,на диагностиката ми показва ниски нива на ламсондата(не си спомням кода на грешката и не съм е закачвал от година и половина
аз го свалих поради смяна на блокът на динамотоПоследна редакция от radoi4o11; 02.12.2016, 21:50.
Коментар
-
Нямах възможност да пиша, но има сериозно развитие по темата.
Оказа се, че катализатора не ми е "избушен" или както се изрази майсторът, все още има нещо, което да забавя газовете. Двете ламбди сонди, горната(старата) и долната(новата), работят нормално и засега няма грешки.
Грешката, заради която ми изписваше Engine fault последно е в "датчик за температура на входящият въздух". То я изписваше и предишните пъти, но не и обръщахме внимание покрай грешките за ламбда сонда. Викам си сега и Мап сензорът трябва да сменям. Да, ама Не.
Закачи го човекът на лаптоп-а и показва нормална температура. Започна да бута всички кабели и букси и като размести десният конектор на ЕКУ-то и както си показваше 50 градуса температура, стана на минус 30. При наместване си връщаше нормалната температура. При леко бутване вдясно, пак започваше да играе темпертурата и да показва всякакви различни стойности. Явно след груба сила на "майсторите" , някой от пиновете на конектора е прецакан. При вибрации понякога се случва въпросното разместване и записва грешка компютъра, но си остава записана и я дава при всяко стартиране на двигателя. Вързахме със свинска опашка двата конектора на Еку-то уж да не се разместват и засега не дава грешката, но това е временно решение и не знам какво да правя. Еку-то е ремонтирано и преместено и не дава класическите грешки от прегряване. Единствено тази и то след бутане на конектора или вибрация във въпросният.
Аз си го обяснявам, че се получава разместване в едно единствено пин-че. Някой да ме поправи, ако греша и ако може да ми дадете съвет за решението на проблема.Последна редакция от stilo_new; 17.12.2016, 09:32.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар