Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стило 1.6 - грешка "ламбда сонда"

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Стило 1.6 - грешка "ламбда сонда"

    Здравейте колеги. Юли месец скъсах ангренажен ремък. Наложи се отваряне на двигателя за смяна на криви клапани, шлайфане на глава и т.н.
    Попаднах на кофти майстори в два сервиза и всичко отне 3 месеца . Сменихме и тампона на двигателя (горе вляво), защото беше скъсан.
    Сега когато си взех колата се появиха два проблема. Първо: Като работи двигателя се усещат някакви вибрации във волана и в цялото купе. Повече на свободна, но и на включена предавка пак ги има, макар и по слаби. Дали новият тампон е некачествен или нещо друго е?
    Второ: Като стартирам двигателя и свети чека. При диагностика, дава грешка в ламбда сонда. изчистват я и на третото палене пак се появява. Така два пъти. Майсторът който ми прави диагностика, каза, че е възможно да са ми подменили моята, с друга неизправна. Дали е така или се е повредила след скъсването на ангренажа?
    Искам да попитам също, дали тази грешка влияе на разхода на гориво? По бордкомпютъра ми дава определено по - висок разход. Реално не съм го засичал още, но като гледам как ми свършва бензина, май и реално е висок разхода.

    #2
    Вибрации от тампон се усещат в скоростни лост. Я си провери ангренажа как е зацепен па знам ли може и ламбда сондата да се усвести. Но все пак огледайте генерацията за пробиви. Както и за скъсани кабели лоша връзка и ала бала. А може просто да е умряла особенно ако са задръстени гърнетата или са се пробвали да я мият с нещо.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Ами ангренажният ремък е зацепен с "пети", взети под наем чак от София. Защото тук в Бургас или нямат или не си ги дават. Там където ми правиха ремонта, нямаха.
      Та искам да кажа, че не знам как да го проверя, дали е зацепен правилно.
      Там, където влиза ламбда сондата, надолу, тази тръба е от два части и там има скъсан болт, и още един който липсва. Освен това не са ми сложили и кожуха, който е върхи тази тръба, защото в горната част, отново има скъсани болтове. Не знам дали ясно го обясних. Че възможно ли е от там да дава грешка? Тези дето правят ауспуси дали могат да ми разпробият и сложат въпросните болтове и да притегнат, както всичко си беше?

      Коментар


        #4
        Ако има пробив в генярацията ще ти дава грешна информация и ще пищи за грешка
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Така. Всички нередности по генерацията са отстранени. Няма дупки или други пробиви. Но продължава да дава същата грешка за ламбда сонда. "отворена верига P1-S1" Или нещо подобно. Не съм сигурен. Интересното е, че пробвахме с друга ламбда сонда, втора употреба, и при нея дава същото. Изчистваме грешката. Стартираме двигателя и няма грешка. Така може да си карам и два часа и не записва грешка. На второто стартиране на двигателя, пак не дава грешка, но на третото стартиране, вече я записва. След това вече въднъж записана, я дава на всяко стартиране на двигателя. Като се изтрие , на третото стартиране на двигателя я дава. Така и с двете. Възможно ли е и двете да са повредени? Или от нещо друго я дава?

          Коментар


            #6
            Относно вибрациите, които усещам, предполагам са от този тампон, за който пише колегата в тази тема.
            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44299
            Жалко, че са изчезнали снимките.

            Коментар


              #7
              Ще се радвам, някой да ми даде съвет, какво да правя с ламбда сонда?

              Коментар


                #8
                Малко допълнителна информация. Оказа се, че имам две ламда сонда. Преди и след катализатора. Не че го имам катализатора, но вероятно тях си ги има и двете. На диагностиката не показва в коя точно е грешката. На снимката прикачена съм показал къде са разположени. като с едно е тази отгоре и която проверявахме, а с две е тази отдолу и за която не знаехме. Дали проблемът няма да е от нея? Лошото е че майторът се отказа и сега трябва да търся друг .
                Click image for larger version

Name:	lambda1.jpg
Views:	1
Size:	146,2 KB
ID:	2094012

                Коментар


                  #9
                  Автомобилите евро4 имат втора ламбда сонда която е след катализатора и единствената и работа е да следи дали той е изправен. Как се разбира дали втората сонда и катализатора са ок - докато първата сонда трябва да мени показанията си, графиката на втората трябва да е права линия около 500мв.
                  Когато четеш грешката, по ОБД2 тя си има номер, освен това сондите са означени като O2S bank1 sensor1 , O2S bank1 sensor2 - сензор 2 е след катализатора.
                  Виж кой номер е грешката.

                  Коментар


                    #10
                    Много добре си пише коя е ламбда сондата както каза Колев. Само желание да има.
                    Задната няма влияние на вървежа обикновено, таяка че може да не се притесняваш за нея. Предната обаче сигурно се е позацапала с какво ли не след като е скъсала ремък. Покарай поне 500 км и виж какво ще стане.
                    Все пак бъди сигурен каква е грешката.
                    В лошия случай ще я смениш с нова.
                    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                    FIAT UNO 1.5

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря ви колеги. Майсторът , който развя белият флаг, явно не знаеше много, защото дори не се сети за втората.
                      В петък ще гледам да отида при друг, който трябва да е наясно с нещата. Тогава със сигурност ще мога да видя кой номер е грешката и съответно за коя ламбда се отнася.
                      Тогава пак ще пиша да видим какво развитие и решение ще има.

                      Коментар


                        #12
                        Днес направих диагностика при друг майстор.
                        Проблемите се оказаха два: Първо "майсторите" са разменили конекторите на двете ламбди сонди. Горната са я включили в конектора за долната и обратно. Явно двата са еднакви и физически е възможно. Второ: първоначално показваше грешката на първата, но след като ги включи правилно, показа грешка на втората. Каза, че наистина била "изгоряла", както се изрази. И трябва да се смени.
                        Попитах, го дали заради разменените конектори не са е повредила, но каза че не. Явно и е дошло времето. Интересно точно като скъсах ангренажа..
                        Че така трябва да купувам нова, и е по-скъпата от двете. Дано след това няма проблеми.

                        Коментар


                          #13
                          След поставянето на новата ламбда сонда, изчистихме грешката и засега не се появява.

                          Коментар


                            #14
                            stilo_new написа: Преглед на мнението
                            След поставянето на новата ламбда сонда, изчистихме грешката и засега не се появява.
                            А катализатора там ли е или е откраднат от майсторите...
                            BMW 318is COUPE 140hp
                            FIAT BRAVA 1.6 16V 66kW

                            Коментар


                              #15
                              Щом няма грешка, значи работи. Не си махайте катализаторите,ако са работещи.

                              Коментар

                              Working...
                              X