Здравейте, имам Фиат Пунто 98г 1.2 75 с газов инжекцион.От доста време няма значение на бензин или на газ колата спират да работят 2 цилиндъра ( в последствие разбрах че спира сигнала към две от дюзите - 1 и 4 ).Първоначално механика ми каза че това са бобини - сменихме ги заедно с кабелите (тъй като бяха с доста по голямо съпротивление) както и свещите.Ток има да те убие по цялата електрическа верига ....Обаче...проблема си остана.Може на няколко паления да не ми направи проблем , а някой път просто не се оправя.Забелязах обаче че като загрее колата до температура за включване на перката не ми прави проблем и си върви колата, а охлади ли се и стралката на температурата покаже 1/4 на дисплея за темп. колата го прави това ...Изключивал съм от предпазителя цялото газово да не би то да шашка Еку-то на колата но няма промяна.Сменял съм и тем.датчик на водата защото ми правеше проблем сутрин ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Пунто 98г. 1.2 8V 75 к.с проблем с двигателя
Collapse
X
-
Колега на тоя двигател дюзите на бензина са свързани паралелно (на едно). Изхода на ECU е един. За да спрат да работят само два цилиндъра (които са двойка на в запалването) то има проблем в запалването. То е на 1и4 и 2и3 цилиндри съответно. Има два транзистора във ECU които управляват съответните бобини за всяка двойка. Мен обаче ме съмнява, че проблема ти е в бобината за двойката 1и4 или след нея. Ако прекъсва кабела за една от свещите, то и двата цилиндъра могат да изгубят запалване.
-
Малко съмнително да е от него при положение че когато не го пипам и колата сама си загрее до температура за включвана на перката този проблем изчезва ...интересното е че някой път като се закрепи не ми прави проблем на няколко паления и си карам колата от точка А до точка В...Но друг път е просто мъка ... няма синхрон в появяването на проблема ....
Коментар
-
сега се връщам от елкон....човека каза че всяка дюза си е отделно....не са паралелно... и той по номера на двигателя се обърка в схемите ...оказа се че ECU-то е за 1.6 настроено за 1.2 ....единственото до което достигнахме като логика е че когато спрат 1 и 4 проблема е следния ....управлението на бобината се цака и за да не влиза гориво в катализатора се спира управлението на 1 и 4 .Или има хлабава връзка или самото ECU се цака при положение че при удар се оправя ...Видимо нямаше напукани писти ... запалихме колата и натискахме платката за да разберем дали има нещо по нея но не даде отражение ... другото което се сети е да почисти клемите на ECU-то с контакт спрей ... и сега чакам да видим дали ще ми прави пак проблем ...ако продължи отива на ECU и много пари за ремонт
Коментар
-
Да аз съм бил в грешка. Видях в този сайт http://www.primauto.net/ че от 97ма нататък слагат 49F компютър (който се слага на фиат браво 1.6). Все пак при този компютър изходите за дюзите са четири, ако един изход спре, там спира само една дюза. Може фазов датчик да е. Грешките гледаха ли ? ECU не са толкова скъпи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар