Здравейте приятели, от седмица-две имам проблем с паленето на загрял двигател. Сутрин когато е студен пали от първия оборот, това обаче не се получава когато загрее, защото върти като ненормална докато запали. Ток има да те убие, свещите и кабелите са наред, до скоро имах проблем със стъпковия мотор, но му направихме профилактика с почистване(ако има значение) и сега работи добре на празните обороти, но от тогава е така с паленето, но може и нещо успоредно с това да е станало. Идеи....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трудно палене на загрял двигател, брава 1.6
Collapse
X
-
Здравей!Типичен проблем е бобината да се е пропукала леко и като загрее се разширява и тока се губи преди да достигне свещите.Друг случай е датчика на коляновия вал, като загрее и не дава сигнал.Има възможност датчик за температура да дава грешни данни. Това би могло да се види с диагностичен кабел и бих започнал от тук, защото може да изкочи и нещо друго като грешка.Успех!FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
-
stanleyhacker написа:Здравей!Типичен проблем е бобината да се е пропукала леко и като загрее се разширява и тока се губи преди да достигне свещите.Друг случай е датчика на коляновия вал, като загрее и не дава сигнал.Има възможност датчик за температура да дава грешни данни. Това би могло да се види с диагностичен кабел и бих започнал от тук, защото може да изкочи и нещо друго като грешка.Успех!
Коментар
-
stanleyhacker написа:Има възможност датчик за температура да дава грешни данни. Това би могло да се види с диагностичен кабел и бих започнал от тук,
Коментар
-
Проблема с паленето на загрял двигател и до ден днешен си остана, пробвах какво ли не... Като за начало си проверих свещите и се оказаха износени вече, смених ги с иридиеви на денсо - никаква разлика. Бобината я гледах и изглежда добре , смених датчика на коляновия вал, в него ми беше надеждата но пак все едно нищо не съм сменил. Дали е вероятно от датчик на разпределителния вал да дава този проблем незнам? Интересното в случая е, че не го прави винаги, ами само при второто - третото палене след като загрее, после когато и да завърти двигателя пали не както сутринта на четвърт оборот, ами да кежем на втори -трети. Кофтито в случая е, че когато и да отида в сервиза, за мой късмет никога не си проявава проблема и имам чувството че напук ми прави тая кола . Та майсторите ми казаха че може би задържала газ в цилиндрите (предположение само) след изключване на двг, след което пробвах да карам на бензин известно време,но разлика не видях с гасенето на газ, явно ще трябва да покарам още известно време на бензин само да усетя дали има разлика. Колата е с обикновенна газова - никога не е гърмяла, разхода е добър и след като запаля няма проблеми да прекъсва нещо.
Коментар
-
Колега, не разбрах, като е топла на газ ли не иска да пали или на бензин?Понеже и аз го имам този проблем от над половин година.Студена пали от четвърт и на газ и на бензин. Когато е загрял мотора и тръгна да я паля на газ иска повече въртене и ако не подам газ, пали цилиндрите един по един. На бензин си пали и топла и студена.Проблема даже го и знам къде е. Клапана на изпарителя изпуска газ едно 5секунди след като я загася. За това си я паля на бензин и няма ядове. Ако не забравя и обърна на бензин, преди да я загася, после даже пали още по лесно.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Колата проявава проблема при загрял двигател, но не само при оптимална температура ами и при 40-50 градуса да кажем. Паля я само на бензин, поради съображение да не гръмне и да не направи мизерии. Над 2000об. си превключва автоматично на газ . Задължително на студен двигател си я карам малко на бензин да позагрее и като си изфорсирам леко си минава на газ после. Прави ми впечатление, че от известно време като е работила и като отворя капака си понамирисва на неизгоряла газ от сектора където си е баш изпарителя, но ходих при газаджия преди 2 месеца да ми я настрои,... тогава пък миришеше на сурова газ от ауспуха. Сега вече си изгаря нормално, но пък това с трудното палене... След колко време се сменят обикновенно гумички на изпарителя, до сега съм минал около 30000 хил. след слагането на газовата - БРЦ ако има значение.wwalker не се бях сетил, ще пробвам и ще видя как е.
Коментар
-
pifivo написа:Предполагам, че клапана който спира газта не затваря добре и колата смесва газ и бензин и се дави. И аз имах този проблем, смених клапана на течна газова фаза преди изпарителя и неща се оправиха.
Коментар
-
Здравейте колеги, след дългото чакане да отвори форума да споделя какво стана. Газаджията премести клапана с филтъра директно на изпарителя и работата заспа, пали си от раз. Преди това клапана беше на разстояние почти метър от изпарителя и като е бил замърсен е изпущал газ и пълни тръбата към него. Да ама сега пък друго ме мъчи, малко преди да се направи тая интервенция, смених свещите с иридиеви на денсо(ако има значение), незнам дали са удачни за двигател с газова. На няколко пъти ми гърмя и то при плавно потегляне с нежно натискане на педала на газта. Или не прави богата смес или няма хубаво възпламеняване с тея свещи.
Коментар
-
Аз оставам с впечатлението, че колегата не знае кой клапан му е правил проблема. Ако съм с грешка, моля да бъда извинен.
Този клапан, както го нарича колегата - клапан с филтър, е клапана за високото налягане на газта. Той спира течната газ от бутилката да ходи в изпарителя. Ако този клапан е повреден дори и при загасен двигател клапана ще пропуска и ще мирише на газ. На изпарителя има друг клапан, да го наречем клапан за ниско налягане. Неговата функция е да спира вече изпарената газ да постъпва в двигателя. Именно клапана за ниското налягане е бил проблемен. Получава се следното. Караш на газ, гасиш колата, но изпарителя е топъл. Клапана за високото намягане затваря, но този за ниското не, изпарителя да го наречем по инерция успява да изпари газта от търбичката между клапана за високо налягане и самия изпарител и да я вкара в колектора, а от там и трудното палене.
Сега когато клапана за високото налягане е заедно с изпарителя газта която се изпарява след изгасяне на мотора е пренебрежително малко и проблема го няма. Решението е хитро, но за мен е опасно ако нямаш ел. клапан на сондата отзад в багажника. Давам пример: недай си боже да се удариш някъде, къса се медната тръба преди клапана с филтъра, ако на сондата нямаш ел. клапан който да затвори бутилката при изключен двигател, няма да има кой да спре газта от бутилката и може от една на глед лека катастрофа да стане хубав взрив.
ПП
Бях в същата ситуация като теб около 6-7 месеца. Накрая реших да сменя изпарителя и да възстановя системата в оригиналния и вид, понеже сондата отзад не ми е с ел. клапан. По евтино ми излезе да сменя изпарителя, отколкото да си купя нова сонда.Последна редакция от Hristian_Aleksiev; 18.08.2016, 12:48.
Коментар
-
Колега ти с АГУ ли си? Може да го снимаш сега как е станало. Значи, самия изпарител има клапан, който представлява една бобина, която при протичане на ток, движи едно цилиндърче в тръбичка, което се явява самия клапан. Има ток - цилиндърчето е вдигнато и минава газ и обратното. А другия клапан преди изпарителя е същия само, че има и филтър/цедка на него. И сега аз разбирам, че клапана с филтъра е сложен на изпарителя. Сега два клапана ли има изпарителя или този , който си е по задание на него (без филтър) е махнат?ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
@ Kay
Медната тръба между клапана с филтъра и изпарителя е премахната и е заменена с нипел, като този на снимката. Сега изпарителя с клапана са едно цяло.
И последно за да не спамя повече в темата на колегата. - Мислиш ли, че ако проблема е бил в клапана за високото налягане, то майстора си би играл да преправя тръби или евентуално да сменя мястото на изпарителя, а не да ти смени клапана - 10-15 лв струва един такъв?
Клапана на изпарителя ти обаче не може да се сменя, и затова хората слагат клапана за високото на изпарителя, за да не се купува нов изпарител.
Ако отзад на бутилката около врътките за газта имаш кабелчета които отиват към бобинка като тази на изпарителя или клапана с филтър, значи имаш ел. клапан на бутилкатаПоследна редакция от Hristian_Aleksiev; 18.08.2016, 15:53.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар