Колеги помагайте :D Колата е Брава 1.6 16v 1998г с металния колектор. Работеше доста добре както на газ така и на бензин. Преди няколко дни свалих алтернатора за смяна на лагерите и след като го качих започнаха проблеми. Отбелязвам свалянето на алтернатора, защото може и да е съвпадение с проблема на работата на двигателя, но може и да не е. Колата започна да работи много кофти в на празен ход. Има едно притрисане в оборотите, но не в като прекъсване от неработещ цилиндър. Форсира се добре на газ а на бензин стига до 6000 оборота и забива. От време на време ми светва червеното акумулаторче на таблото. Прави ми впечатление, че като включа задна и ми светне светлината таблото започва да свети една идея по-слабо. Същото е и когато натисна спирачките. Преди малко пък ми потъна педала на спирачките и колата угасна. А ако я изфорсирам започва всичко да си свети както трябва. Друго е, че колата няма мощност като тръгна. Много мудно набира, а на бензин е даже по-зле. По принцип си пали на бензин, но сега и паленето е по-трудно. Последното което ще изредя е, че когато загася двигателя при завъртането на ключа двигателя веднага угасва все едно нещо го спира. Не чака да съм завъртял ключа и е угаснала. Чудно ми е нещо да не затяга... знам ли... Моля ако някой може да помогне да сподели мнение! Аз не си мисля, че всичко ще е от едно място, но все от някъде трябва да започна. Благодаря предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с Фиат Брава 1.6
Collapse
X
-
Колеги има леко развитие по моя въпрос. Не успях да я закача на диагностика, защото докато сменях свещи, след като я запалих започна нещо много да чука. Изгасих я веднага и свалих свещите. На 1ви цилиндър имаше зацапано и едни пръски все едно когато се заварява както остават. Много чудно ми стана от какво е това. Качих си пак старите свещи и запалих колата. Чукането си продължи и я изгасих, но след 10 минути пак я запалих и го нямаше. Все пак реших да и сваля капака на ангренажа и какво да видя... ремъка беше търкал в нещо и имаше 2 канала издълбани. Също има и налепи от него по обтяжната ролка. Сравнявайки с един друг двигател който имам свален и ми излиза че изпускателния вал е с два зъба назад. Сега ще търся пети за зацепеване и ще сменавам ремъка и ролките. После ще пиша да кажа до къде съм стигнал. А ако някой може да каже тези пръски от какво са и от какво може да се е появило почукването в главата моля да сподели мнение
Коментар
-
И така, след смяна на ангренаж и зацепване с пети колата заработи без да има чукане. Обаче проблема с неравномерната работа на мотора си остана. Сменил съм свещите. На МЕС показа грешка на ламбда сонда. Имам друг двигател и сложих от него ламбдата. Като че ли колата заработи по-добре ама за половин час. На газ работи по-добре отколкото на бензин. Даже като превклмча на бензин докато карам и дам газ до долу започва да гърми през изпускателя. Иначе като стигне високи обороти върви добре. В ниските обаче е голяма мъка. Двигателя трепери все едно ще угасне. От другия мотор, който имам взех та смених и стъпково моторче, дросела заедно с ТПС-а мап сензора и температурния датчик на термостата. Кабелите ги мерих с мултицет и дават съответно на 1ви цилиндър 7.00 kOms, на 2ри 5.85, на 3ти 5.45 и на 4ти 4.24. Бобината на първичната намотка дава 1.9 и 2Oms, а на вторичната 5250 и 5280 Oms. Имам друг компютър и се чудя дали да не го сложа него. Дали може там да е проблема?
Коментар
-
Според мен е накривил клапаните, от това е било чукането. Сега е зацепил ремъка правилно, затова чукането го няма, но клапаните са си криви. Това обяснява всичките изброени проблеми като неравномерна работа в ниските и гърменето. Също и високото подналягане което го е писал в другата тема.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар