Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Високи обороти на Брава 1.2 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Клапата не ти е наред, я байпаса на стъпковия мотор, я самия стъпков мотор. Има кабел и можеш да си изтриеш грешките.Може да направиш следните проби:1)Откачи ТПС и виж дали ще ти вдига пак обороти. Ако не ти ги вдига е или стъпковия мотор пътник или леглото където уплътнява е износено . Сваляш клапа и с уста надуваш през байпаса ( на 1.6 поне става ) и ще си проличи .2)Втория вариант ти е на тихи обороти да откачиш стъпковия мотор. Сега е топло сутрин няма да ти гасне. Ако в случая не ти играят оборотите значи е стъпков мотор. Ако покараш така обаче повечко ще набие и мап сензор като грешка.3) адаптация се прави като се изключва от контакт , вади се ключа и се изчаква малко. След това палиш.
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    Коментар


      #17
      Адаптация се прави, както е описано в МЕС.На свободна, в движение, е правилно да ти държи към хиляда и малко.За всеки случай си почисти оста на дроселовата клапа.
      браво 1,6/90 - 09 г.

      Коментар


        #18
        a4o1000 написа:
        На свободна на ход държи 1200 оборота като спря на място след няколко секунди падат на 800 и заковават там.
        Колега, точно така и трябва да е, това не е проблем, така си е предвидено да работи. Двигателя, освен да ти бута колата напред, трябва да осигурява и енергия за хидравлика, електрически консуматори, климатик... но основно е направено така заради вакума, от който се нуждае сервото усилвателя на спирачките.
        Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

        Коментар


          #19
          Такаа след като почна да ми вдига 3000-3500 оборота при палене не издържах свалих всичко до смукателните тръби, изчистих дроселовата клапа(стана като нова), леглото на стъпковия мотор беше като ново нямаше никакъв луфт и мръсотия, в колекторните тръби имаше съвсем малко наличие на масло предполагам от картерните газове. Също така свалих и сензора който се намира в вляво на смукателя (мисля че е МАП-а, но не съм сигурен каталожния му номер е 0261230035 беше леко омаслен, изчистих го). Колата сега пак вдига обороти като откача ТПС оборотите падат на 1500-2000 като в този диапазон плават (рязко се покачват и рязко спадат). Като откача МАП-а оборотите спадат не съм гледал на колко но предполагам на около 900-1000 като мотора работи леко неравномерно но си поддържа оборотите. На диагностиката не показа нищо, не свети и чека. Та в кой от двата датчика смятате, че може да се крие проблема ?
          Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

          Коментар


            #20
            Click image for larger version

Name:	20161007_164405.jpg
Views:	1
Size:	73,3 KB
ID:	2093901Click image for larger version

Name:	20161007_164410.jpg
Views:	1
Size:	73,5 KB
ID:	2093902Click image for larger version

Name:	20161007_164416.jpg
Views:	1
Size:	71,1 KB
ID:	2093903
            Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

            Коментар


              #21
              А след всичките тия манипулации, пусна ли пак адаптацията на моторчето за празен ход? Питам защото при мен, само след сваляне и пак монтиране на моторчето, оборотите при изключване от скорост(при загрял двигател) започнаха да падат до 600, адаптацията го оправи.
              ПП Докато я правиха в сервиза майстора спомена нещо като "то сега е малко студено..." разбрах го какво е искал да каже чак с напредването на зимата, колкото по-студено беше, толкова повече качваше обороти при първото палене, стигаха до 2500..., та ми се наложи още веднъж да се адаптирам.
              Всичко това само при условие че моторчето ти е наред, по-скоро пистите на ТПС-а в него не са вече износени.
              Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

              Коментар


                #22
                Адаптация през МЕС не съм правил този път, но миналия път като я направих нямаше никаква разлика.
                Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

                Коментар


                  #23
                  Ами...малко общи приказки, като насока...
                  Това в ляво, на всмукателния ти е точно MAP сензора, но освен вакума мери и температурата на входящия въздух, и двете стойности може да се гледат като живи данни в MEC. На празен ход вакума трябва да е най-голям, колко повече натискаш газта, и отваряш дроселната клапа, толкова по-малък трябва да е. Показанието на температурата трябва да нараства със загряването на двигателя.
                  Относно моторчето... вътре има обикновено постоянно токово моторче, което движи дроселната клапа, може четките(колектора) да са износени или да има някакви поражения по червячни механизъм който предава движението. На оста на този механизъм е закачен и TPS-а, това е потенциометър който връща сигнал към ECU на колко градуса е отворена дроселната клапа, и понеже има механично триене, най-често там е повредата, просто пистите се износват.
                  Закачи я към диагностиката, и без да я палиш, гледай дали при плавно натискане на педала на газта, отчитането за положението на дроселната клапа също е плавно, има ли пропадания или резки скокове, визуално най-лесно ще е ако стартираш лог файл на този параметър.

                  ПП Има още едно нещо което може да опиташ. Свали моторчето за празен ход и сложи по едва-две "дистанционни" шайби между него и корпуса преди да го монтираш. Целта е да го отдалечиш малко, и да изместиш работната област на потенциометъра на TPS, в област която не е толкова износена... но това е само за експеримент, да видиш какво ще се промени. И задължително рестартираш адаптацията.
                  Или търсиш друго мотроче с опция за "преглед и тест"
                  Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                  Коментар


                    #24
                    Днес ще сложа шайби и отделно смятам да сменя и О пръстенчето което е на ТПС, видимо изглежда добре но все пак.
                    Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

                    Коментар


                      #25
                      Сложих по една шайба, после по две - няма никакво подобрение. Стабилно си държи 3500 оборота след палене. Работата отива на майстор.
                      Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

                      Коментар


                        #26
                        Това с шайбите трябваше да е последното което да опиташ. Преди това качествена диагностика през МЕС, има достатъчно инструменти там, и в крайна сметка нищо сложно. Но ти си решаваш, и питай майстора дали работи по метода "сменяме докато се оправи".

                        ПП След всеки монтаж на моторчето ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се ресетва адаптацията, иначе нищо не правиш.
                        Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                        Коментар


                          #27
                          Не е задължително да ти се получи адаптацията от първия път. Пробвай пак, направи го както е описано - палене, гасене, каране там колко километра беше. Понякога се случва при рязка смяна на температурите да се обърка еку-то.
                          браво 1,6/90 - 09 г.

                          Коментар


                            #28
                            Това са ми показанията при загрял мотор, тогава работеше нормално без колебания със 850 оборота
                            Click image for larger version

Name:	1000 1.jpg
Views:	1
Size:	292,2 KB
ID:	2093926Click image for larger version

Name:	1000 2.jpg
Views:	1
Size:	316,4 KB
ID:	2093927Click image for larger version

Name:	1000 3.jpg
Views:	1
Size:	304,1 KB
ID:	2093928
                            Това са показанията пак при загрял мотор но на 2000 оборота (поддържани от мен):
                            Click image for larger version

Name:	2000 oborota 1.jpg
Views:	1
Size:	294,2 KB
ID:	2093929Click image for larger version

Name:	2000 oborota 2.jpg
Views:	1
Size:	317,5 KB
ID:	2093930
                            Направих сигурно 5 пъти адаптация тази вечер, след това давах на контакт няколко пъти и след това я карах десетина километра. Колата си пали направо на 2500-3000 оборота и падат рязко и се увеличават рязко, при движение на скорост също се усещат високите обороти, когато загрее на около 60 градуса (малко след втората чертичка) работата се нормализира, но не за постоянно - при изключване от скорот дори при загрял понякога пак ги вдига 2000-2500 с резки колебания при това. Това е най-новото от тази вечер. Още някой друг ден и вдигам ръце.
                            Последна редакция от a4o1000; 13.10.2016, 22:10.
                            Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

                            Коментар


                              #29
                              следя темата с интерес, на сестра ми колата е с 1.2 16 и го има този проблем от 3 години, аз се мъчех да го реша и двама "майстори"
                              мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва

                              Коментар


                                #30
                                Другари, моето Браво е с електронен педал на газта. Ако се прецака педала, ще подава некоректен сигнал към дросела. Проверете и това, ако и вие сте с електронен педал
                                FIAT BRAVO 1,2 16V 2000г.

                                Коментар

                                Working...
                                X